Gå til innhold

drikker dere vin under prøving/eggløsning?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JA! helt til testen er positiv!! et glass vin er min beste trøst når jeg blir altfor frustrert over denne prøvingen..

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Men begrenser nok ubevisst inntaket mer.

Men kose meg med et par glass vin på en helg det gjør jeg og koser meg med det.

Skrevet

Med tanke på at det faktisk kan gå årevis før jeg blir gravid, så gidder ikke jeg å sette livet på vent.. Jeg drikker og koser meg akkurat som før! MEN dersom TR er forsinket eller jeg har en følelse av at "noe" kan være i gjære- så drikker jeg ikke en dråpe!

Skrevet

Jeg lever helt normalt og prøver å ikke over fokusere på prøvingen, jeg blir ihvertfall ikke gravid om jeg stresser:)

Skrevet

ja!!! tror at dess mer enn tenker på hva man skal gjøre og ikke gjøre blir det mer stress, og mer stress trenger vi ikke!! :) men ikke rart du tenker sånn altså, man vil jo gjerne gjøre alle endringer så trengs, men så er kanskje det viktigeste man kan gjøre å slappe litt av og leve som normalt og ha det gøy.. selv om det første ikke alltid er lett... men hva tror dere om "hard" trening rundt tiden når egget kan feste seg, gjør det noe? hilsen ho som sa ho ikke sku tenke på alt ha ha ha :D

men alkoholen tenker jeg ikke på, før testen er positiv!! av og til når jeg har fått tr har en skikkelig fest gjort susen, men av og til har det vært sånn nesten litt salt i såret, jadda, jeg får sitte her med alkoholen liksom... gleder meg jo bare til alt som har med graviditet å gjøre, til og med ni mndr uten alkohol.. :)

Skrevet

Ja jeg lever som normalt jeg helt til jeg får en positiv test.. :)

Men så er ikke jeg den som drar å drikker meg dritfull heller da.. Røyke gjør jeg heller ikke så ser ikke noe skadlig me å ta seg noen glass vin av og til.. :)

Skrevet

ja :) det blir slutt på kosen når spira sitter, så i mellomtiden så koser jeg meg med måte!

Skrevet

Jepp, her i huset blir det vin helt frem til testen viser et kryss. Men ikke en slurk etter det!!!!!!!!!

Skrevet

Forrige gang vi prøvde å bli gravide drakk jeg like mye vin, kaffe og røyket som før vi prøvde på å bli gravide. Da brukte vi 6 mnd før vi fikk klaff.

Denne gangen har jeg redusert kaffeinntaket og drikker kun 1 (kanskje 2) glass vin en gang inni mellom (ikke hver helg) + at røykning er ikke-eksisterende (kun en gang hvor jeg var på konsert *smiler*). Om jeg drikker vin sånn rett rundt når jeg kan forvente at et egg kan feste seg, så er jeg hvertfall veldig forsiktig.

Denne gangen ble jeg gravid etter 2 forsøkt, men mistet i sa etter 5 uker. Nå er vi på prøveforsøkt nr 2 etter sa. Det gjenstår å se hvor lenge det tar før vi blir gravide igjen.

Jeg tenker at redusert kaffe, alkohol og røyk kan ha hatt positiv innvirkning for meg ;-)

Har lest at hos eldre kvinner kan alkohol redusere fruktbarheten inntil 30 prosent, Det er jo ganske mye. Nå er jeg 34, og vet ikke om jeg blir regnet som eldre kvinner, men det skader jo ikke å være forsiktig ;-)

Skrevet

Jeg drikker vin og øl, men helst ikke sånn at jeg blir særlig beruset etter el. Røyker ikke, og drikker max 3 kopper kaffe om dagen. Igår drakk jeg 3 glass vin fra kl 18-24. Idag fikk jeg mensen, FIH. (Ny, selvlaget forkortelse som betyr f**n i h**vete) Må kanskje kutte ned på det meste siden jeg er en eldre kvinne på 37.

Når det gjelder hard trening er ikke det noen problemstilling her i gården, er i god form, men driver mest med turgåing... Men har lest at man kanskje skal være litt forsiktig med veeeldig hard trening. Men det viktigste er kanskje å ikke øke veldig trening akkurat når man prøver.

Skrevet

Jeg gjorde det ikke etter EL i begynnelsen, men så fant jeg ut at det var like greit å leve som normalt. Det er jeg glad for, hvis ikke hadde jeg satt livet på vent de siste 3 årene. Man vet aldri hvor lang tid det tar før det klaffer, så det er like greit å leve som normalt fram til testen blir positiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...