mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Er det noen her som har blitt grvid med kobberspiral?? eller som kjenner noen.. Vet egetelig ikke om dette er mulig, så bare lurte på om noen vet?? Takker for svar..
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Yes, jeg ble det. :-)
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Tok ut spiralen hos fastlegen min så fort jeg oppdaget at jeg var gravid, og det var rett før testen slo ut, i uke 4-5 (har vært gravid før, så kjente tegnene på kroppen). Jeg mistet så i uke 14, men det behøver ikke ha noe med spiralen å gjøre.
mai-08, GRAVID m/augustspire:) Skrevet 21. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2009 Tusen takk for svar.. Åssen var det med mensen da, den uteble eller.. Høres ut som du planla å ta den ut før du viste at du var gravid?? Gjorde du noe spesielt den mnd??
Grevinnen Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Hei, jeg ble IKKE gravid med kobberspiral - hadde den inne i ca et år og ikke noe graviditet. Men tre dager etter at jeg tok den ut hadde jeg eggløsning og ble gravid på direkten. Trodde nesten ikke det var sant, men det er det. Er 7 uker på vei nå og veldig glad :-) Må si oss fornøyd med meget kortvarig prøveperiode! Og for meg et klart bevis på at den fungerte som prevensjon for oss!
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 22. november 2009 #6 Skrevet 22. november 2009 Hei igjen, ja, vi hadde planlagt at vi skulle starte prøvingen på nummer 2 noen mnd senere, men spiren hadde vært veldig velkommen om den hadde blitt sittende. Jeg tror jeg ble gravid to ganger med spiralen faktisk, første gangen var jeg også kvalm, hadde ømme pupper, vondt i ryggen, humørsvingninger, osv. Men den gangen lot jeg spiralen sitte, og jeg testet ikke, for jeg regnet med at spiralen var sikker prevensjon. Fikk etter hvert en veldig kraftifg mens, så spiralen er jo rimelig sikker. Jeg måtte ta den ut for at spiren skulle bli sittende. Og jeg tror vel at siden jeg mistet spiren først i uke 14, så var det fordi spiren ikke var levedyktig, og ikke fordi den ble unnfanget med spiral. Men jeg bruker gjerne kobberspiral igjen, jeg. Synes det er godt å slippe ekstra hormoner, for dem reagrer jeg pussig nok på. Så når vi bare har klart å få barn nummer to, blir det kobberspiral igjen.
lilleklompen *ganske klar* ;) Skrevet 22. november 2009 #7 Skrevet 22. november 2009 Min (store)lillebror er snart 24 år gammel, og mamma hadde spiral da han ble unnfanget, ganske kjapt etter min lillesøster går ut i fra at det var kobber, for de hadde sikkert ikke hormonspiraler da..? ;D vet ikke hvor langt hun var på vei da det ble oppdaget, og spiralen tatt ut, men går ut i fra at det gikk en stund, for hun hadde absolutt ingen mistanke om at hun var gravid(trodde jo spiralen var safe).. Men det gikk meget bra det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå