superdupermamma Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Har en nydelig tass på 10 mnd. Sosial, blid og aktiv. Jeg sliter skikkelig med å finne på noe gøy med han. Har liksom ingen ide på hva skal jeg gjøre med han og hvordan skal jeg leke. Med det resultat at han elsker å være med pappaen, ler og tøyser masse. Mens med meg er det stort sett grining og sutring. Dette føles veldig sårt og mannen min gjør ikke ting lettere for meg da han prøver å få meg til å leke med babyen på samme måte som han gjør. Det faller ikke naturlig for meg (spesielt hvis han ser på) og får meg bare til å føle dum og udugelig. Er masse ute med han, babytrall, babysvømming, møter andre mammaer med babyer hver uke, noe han trives veldig med. Men hjemme er alt bare trasig. Jeg høres sikkert kjempeteit ut men er faktisk veldig lei meg og noen ganger føler at jeg er en dårlig mor. ( Noen andre som har hatt det slik? Hva finner dere på med babysene deres?
Studine mevik Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Nå er gutten min bare 5mnd og veldig lett å underholde, men vi både synger, danser, herjer, prater, koser og leker i løpet av dagen. Når jeg leker med han så legger jeg meg ned på gulvet med han og hjelper han hvis han mister leka si eller leker diverse borte/bø- leker. Det blir kanskje noe annet med en på 10mnd. Se litt etter hva han liker å leke med og ta del i leken hans. Kanskje han vil synes at det er gøy når mamma setter seg ned på gulvet og leker det samme som han
Kystrøya Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Ikke føl deg dum og udugelig. For det er du ikke. Slipp deg løs, slipp ut barnet i deg. Ungen din elsker deg, og kommer til å elske at du f.eks synger for ham, danser sammen med ham, bygger med duplo, gjør husarbeid sammen osv osv. Er selv hjemme med to gutter. En på 20 mnd og en på 8 mnd. Vi gjør ikke noe spesifikt om dagene. Litt husarbeid (som regel mens minste sover) innimellom. Eldstegutten er med meg ned i kjelleren, får sitte oppå vaskemaskinen og trykker på knappene, tar ut av oppvaskmaskinen, støvsuger, rydder osv. Ellers hører vi mye på radioen, synger, danser til musikken, bygger med duploen, ser litt på tv sammen, spiser lunsj, er ute og leker i sandkassa, ja alt mulig rart egentlig. Har ikke noe program for dagen, bare gjør det som passer der og da. Synes du høres ut som en flott mamma som finner på masse med gutten din. Han kjeder seg neppe. Unger trenger ikke underholdning 24/7. Han vil nok bare ha oppmerksomhet fra mammaen sin =)
Thea841 Skrevet 21. november 2009 #4 Skrevet 21. november 2009 nå er snuppa mi bare 7,5 mnd...men utrolig aktiv, og høgt og lavt hele dagen....Jeg herjer og tuller mye med henne...hun elsker å bli kastet opp i luften (men begynner å bli tung nå) , elsker når jeg kiler henne..synger til henne, helst med innlevelse og bevegelser....sitter på gulvet å viser interesse for det hun leker med.....har henne på armen mens jeg rydder o.l....Her i gården er det ikke interessant å sitte så mye i ro...men det går jo ann å lese bøker, synge fra sangbøker o.l... Samtidig så er det viktig at barn kan leke litt for seg selv også...kan bli veldig slitsomt visst man må underholde de hele tiden...
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 23. november 2009 #5 Skrevet 23. november 2009 sånn er det å være mamma:-) grunnen til at de sutrer mest og raser mest på oss, er at det er oss de er mest sammen med, og derfor tryggest på. tviler veldig på at du gjør noe galt;-) skjønner at det er frustrerende, men husker det hjalp når jeg begynnte å jobbe...da var det stas å leke med mamma på ettermiddagen og i helgene;-))
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 Han sutrer nok ikke fordi han kjeder seg med deg- kanskje det skyldes litt begynnende separasjonsangst? Da blir de jo gjerne litt ekstra sutrete og klengete en periode, og dette tror jeg feiltolkes som kjedsommelighet av mange.. Jeg leker heller ikke sånn kjempemasse med 1 åringen min; som regel holder det at jeg sitter nede på gulvet sammen med henne og snakker litt med henne samtidig som hun holder på med sitt, men så fort jeg prøver å surfe litt på PCen, lese avis eller lign. så er det plutselig ikke greit å leke alene lenger- da kommer hun bort til meg og henger og klenger eller trykker vilt på PCen, slik at all oppmerksomhet igjen må rettes mot det lille gull;)
StorkeMammaen Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 Må bare si at gutten min hadde en periode på 2-3 uker rundt 10 mnd alder hvor han kjeda seg, ingenting var spennende av leker eller noe. Kun underholdning fra meg var ålright, men det går jo ikke hele tiden. Plutselig var det akkurat som han la merke til lekene sine igjen og ikke minst alle kjøkkenting go pappembalasje.. Så her var det hvertfall bare snakk om en liten periode. Lese bok, synge, danse, ta på dressen og finne frem noen leker på plattingen (spennende å leke ute har jeg finni ut), gå på lekeplassen (selvom de ikke kan gjøre så mye der enda, så er det noe med å skifte miljø og se andre barn, mate ender, se på dyr, gå tur i skogen, vann! ( ikke så lett nå kanskje, men balje på badet? Eller så syns minsten her at alle daglige gjøremål er spennende, oppvaskmaskin, klesvask, se på når jeg lager mat.. Forresten så ligger ikke alt like naturlig for alle.. Alle har sine kvaliteter, resten gjør vi så godt vi kan Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå