Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Noen som har vært på El samaka komfort?? http://www.pyramidene.no/hotell.asp?id=84# Reiser 11 desember Gjett om jeg gleder meg Noe spesielle tips dere jentene vil gi oss siden vi har med en tass på 10 md? Tar med alt av mat fra Norge som han bruker. (middagsglass, fruktmos,grøt, mme + flasker, vannkoker,termos og bleier)
mamman til to gutter Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Ha med store mengder antibac og bruk det hele tiden, spesielt etter å ha tatt på penger og før dere skal spise/drikke hvis ikke dere får vasket hendene. Det største problemet i Egypt er at det er veldig lett å få problemer med magen pga alle bakteriene som er der. Hold babyen unna alt av gress, vi ble fortalt at de ofte vanner gress med silt kloakkvann pga begrensede mengder ferskvann (dette var i El Gouna, men regner med det er det samme flere steder i Egypt) og det er det ikke noe særlig å la babyen krabbe/gå i.
Turtelduen Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Da jeg var der tok jeg faktisk en vaksine mot magesyken... Funket, hadde ingenting av sjau der nede. Og så og si alle jeg kjenner som har vært der har enten hatt diare eller oppkast. Så når dere har med en så liten en ville jeg vurdert det... Om det ikke er for sent da. Var innen 3 uker før tror jeg... Eller så var det 3 uker mellom dose en og dose to... Hør evnt med vaksinasjonskontoret hos deg. Men ellers så er tips å ta med håndsprit. Ellers var det bare å være vanlig turist der. ;-) Pass på å ikke ha for mange oppi ungen. ;-) (Ellers er det ikke nødvendig å ha med magesyke tabletter ned dit. For bakteriefloraen er helt annerledes fra her hjemme og de medisinene dere evnt får kjøpt der nede er bedre til den bakterien som er der. De her hjemme er ikke mye tess for å si det sånn) Veldig fokus på mage og diare, men det var faktisk det jeg fryktet mest da jeg var der. De fleste tørker seg med hendene der nede vet du, også er det bare papirpenger...
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2009 antibac blir kjøpt inn i store kvantum før vi reiser Ikke intressert i noe magesyke nei Skal prøve å skjerme de små så godt vi kan i allefall. Har vært en gang tidligere i Egypt , men ikke Hurugada. Reiser om 25 dager , men har snakket med utenlandsvaksine ansvarlig på helsestasjonen å fikk vite der at vi ikke trenger å vaksinere oss. Mener jeg gjorde det sist jeg reise da men...
Turtelduen Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Vi bla anbefalt hepatitt A, stivkrampe (om vi var så gamle at skolevaksineringen hadde gått ut, og dvs over 23 år tror jeg) og vi kunne ta magesjauvaksine... Jeg hadde tatt hepatitt A vaksinen da jeg var i Thailand, og dette ble da min andre dose og dvs at jeg er vaksinert for 25 år frem... rart dere ikke ble anbefalt noe da... Gjalt det dere voksne? Skjønner om barnet ikke ble anbefalt, det er jo enda for liten...
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2009 var barna vi spurte konkret om, men fikk vite at vi voksne ikke trengte heller. Jeg har tatt stivkrampe vaksinen for et par år siden så da er i allefall min intakt
Mamma'n til blomsterbarna=) Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Vil bare si at dersom dere er veldig flinke til å bruke antibac etter å ha tatt på alt dere tar på, og før dere spiser, så kan dere være så heldige som oss å slippe unna magesjau! Vi har vært der 2 ganger, og har aldri hatt noe problem med magen. Men 2 gang vi var der fikk jeg halsbetennelse da, og ble tilbudt antibiotika på apoteket. Var 11 uker på vei da, så tok det såklart ikke! Men det meste der nede er uten resept. Vær forsiktig med isbiter, og salat=) God tur! Kunne tenkt meg å reise til Hurghada enda en gang jeg.=)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Vi kom hjem fra Sharm el Sheikh for 5 dager siden og samtlige av oss 6 som reiste ble dårlige =) Vi hadde på forhånd tatt drikkevaksinen mot Kolera og de andre vaksinene (hepatitt A og stivkrampe) Fikk egyptisk antibiotika (rett fra apoteket der nede) og det funka med en gang. Men vi ble ikke skikkelig syke noen av oss. Vi brukte antibac hver gang vi ikke hadde vask/vann og såpe. Drakk flaskevann og brus (ikke isbiter) Spiste bare godt stekt kjøtt. Frukt med skall og var generelt forsiktig. Men smakte på alt likevel. En skal jo heller ikke pusse tenner i annet enn flaskevann =)) God tur, vi var der i 2 uker og jeg skulle gjerne reist tilbake med en gang....=))))
lille sprelle Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Egypt er dessverre et av verdens mest møkkete land. Det må du ta hensyn til.
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. november 2009 gleder meg skal styre unna isbiter og salat å være flink med antibac Selv om Egypt er møkkete så får vi gjøre vårt beste når vi er der nede for å holde vår hygiene bra
Hikken Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Oi, så deilig Elin!! Skal dere reise med noen nadre, eller blir det bare dere tre?
Elin snart mamma til 3 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2009 vi reiser med et annet vennepar som har en liten knert også Aller beste er at et vennepar til med knert er der nede når vi kommer så da blir det fellesmiddag Du får si i fra hvis jeg skal lete etter magedanser utstyr til din lille prinsesse hihihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå