Brokade Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Har nå fått svineinfluensan, dag 2 og sliter med dyp vond produktiv hoste, feber+- 39, kroppsverk etc. Har begynt på tamiflu. Nå føler jeg meg som et dumt nek som ikke tok vaksinen. Når jeg ser hvor uventet utstlått jeg ble av influensan.. og hvor mye den skaper plager i lungene, ser jeg at det er overhodet ikke hysteri rundt denne influensan som jeg tidligere mente. Det som er skummelt med svinei. er at den setter seg i lungene.. når lungene blir infisert av virus (viral lungebetennelse) finnes det ingen råd mot dette (med unntak av tamiflu).. lungevevet blir infisert og dør. Med en bakteriell lungebetennelse derimot kan man behandle det med antibiotika. Så mitt tips er ta vaksinen den som kan...
Lola2016 Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 God bedring til vannmannen! Dette går nok bra:) Du blir vaksinert på en naturlig måte,men sykdommen er nok verre enn bivirkningene av vaksine. Jeg er enig med deg... tror ikke vaksinen er anbefalt uten grunn:) Tok den selv for 2 uker siden...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Jeg er nok en av dem som har debattert med deg om dette her. Og derfor vil jeg si at det er utrolig voksent av deg å komme her og fortelle dette. Det skal litt til, jeg forstår det. Vit at jeg ønsker deg all mulig lykke til!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 God bedring til deg! Jeg er en av de som ikke tørr å ta vaksinen av mange årsaker, og det står jeg fast ved. Men en vil alltid være usikker - om det ene eller andre skjer. Får en influensaen vil en kanskje angre på at en ikke tok vaksinen - skjer det noe alvorlig etter man tar vaksinen (eller med barnet om noen år) vil en kanskje angre på vaksinen. Så det finnes ingen enkel løsning. Men du har tatt ditt valg, og mest sannsynlig så går det fint og du blir bra igjen snart. Hører jo om flere her inne som har hatt det, og blitt raskt friske. Men jeg tror ikke sykdommen ikke er alvorlig, og jeg har all respekt for den. Og er redd for å få den. Du skriver at ingenting hjelper mot virus, unntatt tamiflu. Tamiflu forsinker kun forløpet og gjør det litt mildere, demper symptomene. Det som ellers er gunstig er å drikke MASSE vann, spise mat som gjør kroppen din basisk, få i deg ren og sunn mat og unngå HELT sukker. Da skaper du et miljø i kroppen som virus og bakterier ikke trives i. god bedring :-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2009 #5 Skrevet 22. november 2009 Det er aldri noe særlig å være syk, men dettrenger ikke bety at du tok feil. Har lest noe av det du skrev før du ble syk og synes det var veldig bra. Men man vet jo at det er en mulighet for å bli syk. Å ta vaksine er heller ingen garanti for å ikke bli syk, men kanskje kan man få et mildere forløp. Gode råd som ble lagt inn her tidligere. Finnes ting man gjøre i tillegg til medisin. Frukt gjør kroppen mer basisk. Aloe vera som kosttilskudd hjelper også kroppen til å balansere syre-base forholdet i kroppen. Aloe vera og hvitløk er også virushemmende planter. Sukker nedsetter immunforsvaret. Derfor er det greit å unngå i disse tider og særlig når man er syk! Kunstig søtstoff og div tilsetningstoffer ville jeg unngått uansett tilstand. Ellers er det jo det enkleste tipset om D og C-vitaminer greit å følge. Men kjøp naturlige vitaminer gjerne fra helsekost da disse tas lettere opp i kroppen, syntetisk fremstilte vitaminer er ikke like effektive. Vann er viktig, mange som kommer på sykehus er der pga dehydrering i forbindelse med influensa. God bedring!
misskizz Skrevet 23. november 2009 #6 Skrevet 23. november 2009 så da mener du vel at mitt innlegg ikke nødvendigvis var oppspinn likevel da.. Man kan altså bli dårlig av denne influensaen? Syns det er du som er patetisk.Ikke meg.
HeLLiNoR med2småprinsesser Skrevet 23. november 2009 #7 Skrevet 23. november 2009 enig me deg HI. Skulle ønske jeg hadde rukket å tatt vaksina for å sluppet dette. Jeg er sengeliggende på sjette dagen,men feber som svinger mellom 38 og 39,8 (har hatt opp i 40,7 og flere dager med nesten 40 spydd har jeg gjort nesten hver dag, har nesten ikke noe i magen så når jeg hoster til magen vrir seg klarer den ikke holde på maten...begynner å bli litt bekymret nå egentøig, men har vel egentlig hørt at den kan være seig livet... skal til legen e tur i ettermiddag-ser ikke frem til det pga at jeg rett å slett ikke orker å gå lenger enn til doen... Nei dere detta er virkelig noe dritt...
Brokade Skrevet 23. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 23. november 2009 Takk for positive tilbakemeldinger og gode råd! Har hatt 2dg m feber så det gikk relativt raskt over.. men hosten og potensiale for lungebetennelse er der fortsatt men drikker masse vann og har holdt meg helt unna sukker som jeg ser dere også skriver :-) Fruktsukker er i orden det da? Blir jo noen mandariner da iløpet av en dag. Å få denne influensan rundt uke 40 hadde ikke gått bra i det hele tatt.. og er en av grunnene til at jeg absolutt skulle tatt vaksinen om jeg ikke hadde blitt syk. God bedring til deg HeLLiNoR med2småprinsesser - høres helt pyton ut! Håper det gir seg snarlig. Det bruker jo å gi seg etter en uke. Hvor langt er du på vei? Misskizz, dette har ingenting med dine innlegg å gjøre.
Brokade Skrevet 27. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 27. november 2009 Da har jeg fått lungebetennelse,,,knitrer fælt i lungene... og tette luftveier.. trodde jeg skulle bli kvelt.. fikk ikke puste.. heldigvis løsnet det litt med penicillin.. men er langt fra frisk enda. Ikke noe å spøke med, å få influensa i svangerskapet gitt. Skulle gjerne skrudd tiden tilbake og tatt vaksinen :-(
Anonym bruker Skrevet 27. november 2009 #11 Skrevet 27. november 2009 Hm... litt vanskelig å tro på denne storyen.. Jeg har ikke hørt om at noen føler de blir kvalt av den settingen. Ser litt tilbake på det du skriver. Skeptisk. Men men... god bedring uansett. Tror uansett ikke vaksinen er et bedre alternativ.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2009 #12 Skrevet 28. november 2009 Jeg skal ikke engang kommentere hva jeg synes om folk som går inn i et diskusjonsforum, og ikke tror på hva andre forteller der. Men når du skriver at du ikke har hørt om folk som føler at de skal bli kvelt av tette luftveier, da begynner jeg å lure på hva du tror at man blir kvelt av. Det er NETTOPP tette luftveier som er problemet for disse pasientene. Om du ikke tror på dette, så er det fordi du ikke tør å tro på det, og det er noe helt annet. Våkn opp! Myndighetene har forsøkt å fortelle dere dette i månedsvis!
Brokade Skrevet 3. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2009 Endeeliiig frisk !!! Akkurat 2 uker siden jeg ble syk.. fytti så godt det er å være frisk igjen!! CRPen ville ikke ned, men idag var den nesten normal.. og det har jeg kjent på formen, luftveiene og lungene mine :-) Nå skal det bakes, pyntes og shoppes til jul :-)) Ha en fin adventstid alle isammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå