Tante Brun Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Jeg har jo stukket og vært glad og fornøyd, helt til første sjekk forrje torsdag. Da hadde jeg bare en eggpose og noe hadde kommet inni denne cysten jeg har på eggstokken. Ble oppringt av Porsgrunn med det samme og fikk beskjed om å skru opp dosa og komme inn til sjekk på fredag. Som sagt så gjort... Sjekken på fredag endte helt anneledes enn det vi hadde sett for oss. Riktignok var det 4 eggposer å se, men legen var fryktelig bekymra for hva som befant seg inni den cysten! Det hele endte med avbrutt forsøk og henvisning rett til Ullevål for operasjon! Vi dro derfra, oppløst i tårer begge to, med beskjeden om at "dette er antagelig ufarlig, men det kan også være kreft". Kreft?? Vi var forberedt på mye, men DEN beskjeden hadde vi aldri venta!! Har fått time til undersøkelse den 30. på Ullevål og operasjon blir vurdert etter det... Så da går vi her da, helt i uvisshet, og venter og tenker usunne tanker... Det er jo ikke til å holde ut!! Den stakkars mannen min tar det fryktelig tungt ettersom jeg har vært veldig alvorlig syk før. Han er så redd så redd for at det skal være no skikkelig skummelt og jeg har så vondt av han!! Stakkars, kjære gull.... Føler meg helt i Limbo lissom, midt imellom ingenting... Jeg håper og tror at det ikke er så skrekkelig farlig, men jeg har jo bare denne eggstokken igjen. Hva om den er ødelagt av cysten? Eller hva om de må fjerne alt for å være på den sikre siden?? Huff, mye som farer igjennom hodet om dagen... Det er søren meg ikke lett!! Et lite lyspungt var det jo... Medisinen virka!! Det er fortsatt håp!!
håpefull *er mamma* Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Kjære tante brun. Er så glad for at du fortsatt har håpet, for det er faktisk der. Veldig lei meg på dine vegne. Hva gjør du nå ift stimuleringen / medisinene? Lykke til den 30. Hold oss oppdatert!! Trøsteklem!!!
Tante Brun Skrevet 20. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2009 Takk for det, søte håpefull!! Nei, alt ble jo avbrutt så nå er det jo full blødning her... Det var det lissom... Var visst helt uaktuelt å fortsette på medisinene for å ta ut egga å legge de på frys, skjønte ikke helt hvorfor men. Da hadde det jo ikke vært heeelt bortkasta lissom! Hvordan er det med deg da??
meg83 Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Huff da, det var utrolig trist å høre!! Sender deg en god trøsteklem og håper den varmer bittelitt
Mandarin4 Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Hei, Forstår at du er redd og at det er mange tanker nå. Var gjennom noe liknende selv. Gynekologen fortalte meg at det mest sannsynlig var kreft, men operasjonen viste at det var endometriose. Jeg har selv jobbet på gyn og det er ofte vanskelig å se på ultralyden om cyster på eggstokken er godartet eller ondartet. Du er ihvertfall i de beste hender når du blir operert på Ullevål! De er best på gynekologiske operasjoner i landet. Håper du ikke må vente for lenge på operasjonen. Forsøk å ikke ta sorgene på forskudd, selvom det ikke er så lett. ' Ønsker deg lykke til...
nr 2 har nå gutt og jente !! Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 ...trøsteklem fra meg.....
Phoenix1 Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Nei, men kjære Tante Brun.... Uff da...det va jo kjempetrist da.... du som va godt i gang med medisiner og greier.... Men du...godt at det ble oppdaga da. Viss dere ikke hadde begynt med dette her, så e det ikke sikkert du hadde oppdaget det. Skjønner du e kjempelei deg og skuffa.... Men det e IKKE kreft og du skal IKKE fjerne noe eggstokk!!! Dette e bare en aldri så liten forsinkelse. Over jul e du igang igjen!! NEMLIG!! Sånn e det bare.... Mange klemmer til deg.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Uff, får helt vondt i magen av å lese dette. Føler virkelig med både deg og mannen din. Vet hvor ufattelig tungt jeg tok det når mamma fikk beskjed om at puppen måtte fjernes og kan bare tenke meg hvor vondt dere må ha det nå! Får virkelig håpe at undersøkelsen den 30 viser en ufarlig cyste. SKal krysse fingrene for deg jeg! *trøsteklæm*
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Huff..vet nesten ike hva jeg skal skrive... Ble bare så utrolig lei meg sa jeg leste dette... Alt vi små mennesker skal tåle... Lykke til...det kan vere endo som nemnt over her...det har jeg fjernet to ganger... Stor klem...
Tante Brun Skrevet 21. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 21. november 2009 Å, tusen takk for gode hilsner! Dere er vel noen vakre jenter!! Godt å vite at det blir sendt positiv energi i denne retningen = ) Jeg fyller dagene med julegavehandel, julemusikk og annet hyggelig (fortrengelse, sa du??), men tanken ligger jo i bakhodet hele tiden... Hadde vi bare ikke hatt sånn uflaks HELE tiden! Det som er en liten tankevekker, er jo at damen på Volvat sa på torsdag at dette sikkert bare var blod og helt ufarlig, mens legen på Porsgrunn sier på fredag at dette kan være skummelt. Er det ikke litt urovekkende at to leger kan mene så forskjellig om samme ting?? Får håpe de mener rett på Ullevål da, enten det er det ene eller det andre... Håper dere får en delilig lørdagskveld og en strålende søndag!! Tenk glade tanker, alle sammen = )
Nurket1 - prøver 2010 Skrevet 22. november 2009 #11 Skrevet 22. november 2009 Blod er jo typisk for endometriose...sjokoladecyster kaller de det...jeg har hatt det to ganger...de ble sendt til undersøkelse og alt var normalt..så dette trenger ikke være skummlere enn det... Mye informasjon om endometriose på nettet....de har bl.a. en egen side. Typisk å ha en del smerter ved mensen (det har aldri jeg hatt).. Lykke til kjære deg....ikke vær redd...dette går bra. Som sagt..hvem fordeler ting vi må tåle....
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. november 2009 #12 Skrevet 22. november 2009 uffameg:( dette må være ufattelig tungt for dere....håper og tror at dette er helt ufarlig..men fy så skremt man skal bli her i livet!!!som nurket sier..hvem fordeler ting vi må tåle??? sender deg masse positiv energi og en god varm klem....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå