grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 fikk vite i dag at jeg har for lavt nivå folsyre.. noe som kom som et sjokk da jeg spiser masse sunn mat og aldri har hatt vitamin mangel... har vært litt sløv med å ta gravide vitaminene for jeg blir så ekkel i magen av de å så kom sjokket.. er livredd for at det skal feile bebisen noe:( ganespalte, ryggmargs brokk osv... å legen vet egentli ikke noe de tror at bebisen får det den skal ha alikevell men det roer ikke meg.. tro kan de gjøre i kirka.. jeg vil vite...
Sjokolademonster Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Har ikke hørt om å måle dette jeg? Hvor langt er du på vei? Er du under 3 mnd kan du jo kjøpe b-vitamin med folat eller bare folat også dersom det andre gjør deg dårlig. B vitamin hjelper visstnok mot kvalme i tillegg. Når det gjelder folat har jeg lest at man skal ta det 3 mnd før og 3 mnd i svangerskapet, men det er jo ikke alle som planlegger å bli gravid, så de fleste tar vel bare de 3 mnd de er gravid dersom noen har forklart dem at det er lurt. Tror ikke du trenger å være redd, men har du mulighet kan du jo ta litt fremover?
Zeke Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 hei jeg tar bare folat, skal jeg ta meir, spiser bra med mat og sunt, bør jeg ta noe meir da?
MissMe*med*lillegutt Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Hei! Titter innom fra 2.trim.. Jeg har epilepsi og gikk på antiepileptika i begynnelsen av svangerskapet.. Tok da vanlig mengde folat, slik som andre gravide.. Var til legen og han nevnte ingenting om folat å sånn, så da trodde jo jeg at jeg tok riktig mengde folat.. Da jeg kom til nevrologen min noen uker etterpå viste det seg at jeg egentlig skal ha 10 ganger mer folat enn andre, pga epilepsi medisinene.. Jeg fikk jo sjokk og ble sint over at ingen hadde fortalt meg dette tidligere.. Ble og veldig redd for fosterskader.. Er nå 26uker på vei og har en frisk og fin gutt i magen.. Skjønner du er bekymret, det var jeg og.. Men i de aller fleste tilfeller går det bra, selvom man har for lite folsyre.. Skulle du begynne å spise mer folat?
♥Bubble♥ Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde også lavt folsyre nivå da jeg gikk med tvillingene mine for 10 år siden, fant ikke det ut før etter 12 uker, men jeg har to friske jenter som kom til værden uten noen feil. Går nok bra skal du se I dag kan de fikse det meste også om det skulle være noe feil, så ikke bekymre deg så veldig, det kan være mer skadelig for babyen Lykke til videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå