Eva83 Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Lille gutt blir 10 mnd snart og er plutselig blitt ett lite mareritt når det gjelder soving. Han har bestandig vært lett å legge og sovnet av seg selv hele tiden , men nå skriker han som bare det når han blir lagt i senga. Har prøvd å gå inn hvert 5 min men han blir bare værre å skriker av full hals...når han endelig sovner går det ikke lang tid før han våkner å da godtar han ingenting. Er ganske rolig når jeg eller pappaen står over senga hans, men med en gang vi går ut er d pa han igjen med skriking. Men tar vi han opp sovner han med en gang i armene våre...akkurat som om han ikke vil ligge i senga si.. Spesielt tungt når han våkner på natta og ikke vil sove igjen...har mest lyst å ta han i vår seng men dette er jo ikke bra heller...skal vi bare la han skrike til han sovner eller er det noen som har noen gode råd til meg....syns det er så vanskelig... håper noen har noen gode råd...
Expat Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Dette er separasjonsangst. Dukker opp gjerne rundt tiden de lærer å bli borte = krabbe... Dermed blir de ikke borte for de tør ikke være vekke fra mor/far... Praktisk! Lek masse borte/bø på dagtid så han får med seg at du kommer tilbake, og la ham høre dere der han ligger i sengen. Og hvorfor i alle dager er det ikke ok å ta ham i sengen i denne perioden? Han har ikke objektpermanens enda, han tror dere er borte for alltid når han ikke ser dere...
Kystrøya Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Uff, føler med dere Er ikke noe koselig når ungene gråter og ikke vil sove. Men tror som hun over her at det er seperasjonsangst. Blir han rolig dersom han ligger i samme seng som dere? Altså, sover han natta gjennom dersom han ligger sammen med dere? Dersom dere ikke ønsker å samsove kan dere jo evt ligge inne på rommet sammen med ham. Legg dere på gulvet på en madrass. Det gjorde vi da eldste vår holdt på slik da hun var rundt 8-9 mnd. Da ser han at dere er der og føler seg trygg. Sovner han dersom dere er i rommet når han legges for kvelden?
Eva83 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2009 Hvis han får sove sammen med oss sover han uten problem. Han har di siste kveldene lagt seg fint om kveldene og sovnet av seg selv uten gråt, men hvis/når han våkner klarer han ikke å finne roen selv og skriker for full hals inntil vi tar han opp. Da legger han hode på skuldra og sovner. Han er kjempe trett. Når han da blir lagt tilbake våkner han til å skriker igjen. Har også forsøkt å vente lenge slik at han sovner skikkelig, før han blir lagt ned men han våkner med en gang. Kan legge han i vogna si og da sovner han.Har til å me prøvd å lagt han på ett tykt pledd på leke matta si i stua og han sovner med en gang. Vil ikke ligge i senga si. Dette kom over natta så vi er litt rådløse kan man si.
Kystrøya Skrevet 21. november 2009 #5 Skrevet 21. november 2009 Sover han lenge før han våkner da? Og hva gjør dere når han våkner? Sitter dere sammen med ham? Ligger sammen med ham? Lar ham gråte i sengen mens dere er der eller ikke? Vil tro det er seperasjonsangst, og at han vokser dette av seg etterhvert. Vår minste på 8 mnd har også begynt å våkne på kveldene. Legges kl 7 og våkner som regel i 11 tiden. Ligger da og styrer og gråter i opptil 3 timer. Men han vil ikke sove sammen med meg lenger (samsov til han var 6 mnd), så her må jeg bare sitte sammen med ham til han sovner igjen i sin egen seng. Skjønner godt dere blir rådville. Det er ikke noe særlig når ungene ikke finner roen og bare gråter...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå