Eva83 Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Lille gutt blir 10 mnd snart og er plutselig blitt ett lite mareritt når det gjelder soving. Han har bestandig vært lett å legge og sovnet av seg selv hele tiden , men nå skriker han som bare det når han blir lagt i senga. Har prøvd å gå inn hvert 5 min men han blir bare værre å skriker av full hals...når han endelig sovner går det ikke lang tid før han våkner å da godtar han ingenting. Er ganske rolig når jeg eller pappaen står over senga hans, men med en gang vi går ut er d pa han igjen med skriking. Men tar vi han opp sovner han med en gang i armene våre...akkurat som om han ikke vil ligge i senga si.. Spesielt tungt når han våkner på natta og ikke vil sove igjen...har mest lyst å ta han i vår seng men dette er jo ikke bra heller...skal vi bare la han skrike til han sovner eller er det noen som har noen gode råd til meg....syns det er så vanskelig... håper noen har noen gode råd...
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Hei Vi sitter inne på rommet til snuppa når vi legger henne. Hun er også 10 mnd, men har tidligere vært et mareritt å legge. Når hun først sovna våknet hun etter en time eller to, og var våken fra 23.30 til mellom 02 og 03 hver natt! Hun kunne holde på i timesvis, og skulle bare ammes eller bysses i søvn. Ting ordnet seg for oss når hun kom på eget rom, uten at jeg skal anbefale deg det! Da begynte vi å først lese bok, så synge tre sanger, og så legge henne! Og utrolig nok så var det greit... Hun sutra litt, men så lenge hun ser oss er det liksom greit virker det som. Tok litt tid i starten ,kunne holde på i opp til tre kvarter, men så ble det stadig enklere, og vi måtte trøste mindre og mindre, og nå så turner hun litt rundt, reiser seg, kaster ut smokken og vinker til oss. Vi sitter dog stille uten å gi respons annet enn hvis hun gråter. Så legger hun seg til, og sovner, somregel er alt gjort på 15 min nå Vi kar henne ikke ligge å gråte vi da, det har vi liksom vært bestemte på fra første stund. Hun får trøst, og legges igjen, trøstes i senga, eller løftes opp, men ingen prating, bare trøst. Og når hun sovner selv i senga si, finner hun roen der også når hun våkner på natta, vi trenger ikke inn til henne lenger, hun bare snur seg til å finner smokken, så kan hun ligge å prate litt før hun sovner. I tillegg vil jeg anbefale sovepose. Jenta vår sover mye roligere etter at vi begynte med pose, hun holder en jevnere temperatur, og vi slipper å stresse med om dyna er av eller på, om hun er kald eller ikke. Kjøpes på IKEA, HM eller på nettet. Vet ikke om det hjalp så mye, men er verdt å prøve alt for nattesøvnen Lykke til!
Eva83 Skrevet 20. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2009 tusen takk får gode råd:) præva verkelig alt før nattesøvn ja.. D me pose va en god ide..ska ut å kjøp en me en gang...ska prøv å sitt inne hos han nu å se kor d går.. håpa d funger....storsøster va ikke sånn så vi e litt ideløs....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå