Gå til innhold

Phenergan mot kvalmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 7 i mitt andre svangerskap og sliter med kvalme og oppkast. Her om dagen fikk jeg sykemelding siden jeg blir utslitt og får ikke ned noe mat. Fikk skrevet ut phenergan av legen mot kvalmen. Etter jeg hadde tatt en tablett ble jeg så trøtt at jeg nesten ikke greide å stå oppreist(!) da var klokka 13.00 og jeg sov helt til klokka 19.00. La meg igjen klokka 22 og sov helt til 09.00. Det hjalp jo på kvalmen, men når jeg blir så trøtt vet jeg ikke hva som er værst egentlig.

Noen andre som har erfaring med phenergan? Eller vet om kvalmestillende man ikke blir trøtt av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var gjennom masse kvalmestillende, men ikke Phenergan. Fikk Afipraf, Stemetil, Esucos, Largactil og Zofran. Men for min del var det vel egentlig Afipran som funket best. Jeg ble ikke trøtt av dem. Tror man også kan bli litt trøtt av dem, men ikke like ille som Phenergan

Skrevet

Takk for svar. Skal prøve å få legen til å skrive ut noe annet nå så jeg kommer meg tilbake på jobb igjen snart:)

Skrevet

Jeg tar phnenergan og synes ikke jeg blir sååå trøtt av den, men litt trøtt blir jeg nok. Det plager meg ikke, for jeg er uansett for kvalm til å dra på jobb. Så dersom jeg kan sove bort noe av elendigheta så er jeg likeglad faktisk. :-)

Når jeg tenker meg om så var det den første dagen jeg tok den at jeg ble skikkelig trøtt og sov hele dagen, men nå er jeg liksom vant til den så det funker ikke på samme måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...