Salat Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Og skifter du vann underveis? Husker ikke hvordan jeg pleier å gjøre det..... *gullfisk* Ble veldig v ellykket i fjor, men det hjelper jo lite nå. Liker at det er litt salt.
erteposen + 4 Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Det kommer jo ofte an på produsenten, så det beste er å lese bruksanvisningen på pakken. Her må det vannes ut i 1,5 - 2 døgn, men onkel lager salt pinnekjøtt. Det vi kjøpte på butikken la vi i vann kvelden før og skifta ikke vann.
Salat Skrevet 20. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2009 Det står ikke på pakken. Og det er jo litt rart. Guri, håper ikke det blir for salt da, er jo helt umulig å vite. La det i vann nå netopp, skal spise i morgen.
Ugress Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Som oftest er d vel nok med 1 døgn. Skift vann en gang.
Ugl@ Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Vanner ut i ca 1 døgn, skifter ikke ut vannet, men vi liker det salt. De yngste liker ikke pinnekjøtt uansett, så de får sossiser, medisterkaker og julepølser heller.
alvamamma Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Vi ha vannet ut i et døgn, uten å skifte vann...
Gjest Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Jeg legger det i vann kvelden før og bytter det ikke. Liker salt pinnekjøtt jeg da ;-) De få gangene vi har røkt vanner jeg det bare ut i et par timer.
Turtelduen Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Svigerinne hadde det 6 timer i vann, for salt for min del. jeg har det ca 14 timer i vann jeg, noen ganger bytter jeg vann. Andre ganger glemmer jeg det. Men her sto det 30 timer på pakka, det bryr jeg meg ikke om i grunn... Gjør det jeg pleier... Og vellykket blir det nesten uansett. Liker dere litt forskjellig som vi gjør så er det bedre at min mann må salte litt, enn at jeg sitter og føler jeg spiser salt... Et annet tips som jeg gjorde sist var å ha kålrostappe og med fløte... Ikke melk. gjorde den utrolig god!!!
Turtelduen Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7777 Denne brukte jeg. Bortsett fra gulrøtter da. Glemte dem, men savnet dem ikke... Også helte jeg i litt kraft fra pinnekjøtt. Må se det ann hvordan konsistens det blir og hva dere liker. Og smak til med salt og pepper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå