Gå til innhold

Det var ikke noe der... :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL på morgenen, og dessverre var fostersekken bitteliten (bare 17 mm - omtrent på størrelse med det jeg ville tro embryoet skulle være nå) og tom...

Tror det er det som kalles blightened ovum..

Legen mente at alt håp ikke var ute - at jeg kanskje var blitt befruktet to uker senere enn jeg trodde - men det kan umulig stemme - jeg vet jo akkurat når jeg hadde EL og jeg fikk jo positiv test dagen etter IKM og jeg vet jo at hcg har steget hver uke også...

Men da er altså fostersekken tom, og før eller senere vil kroppen forstå at det er noe feil og utstøte den.

Kan ta noen uker.....

Spurte om å få måle hcg, men det er jo nytteløst har jeg skjønt etter å ha lest litt på nettet nå etterpå - for så lenge fostersekken er der, så vil kroppen fortsette å produsere hcg uansett om det er et embryo inni eller ikke.

Skulle komme tilbake om et par uker og sjekke.

Men jeg har absolutt ingen forhåpninger lenger.

Da var magefølelsen min rett - symptomene som er blitt borte og at dette var litt uvirkelig og FOR godt til å være sant...

Ja, ja - da får jeg iallefall tatt vaksinen først, og så får vi se om det blir en høstbaby istedetfor sommerbaby på meg.

Lykke til videre alle jenter her inne !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, så trist. Jeg hadde virkelig håpet for deg at du skulle oppleve glede i dag. Sånt er virkelig ikke morro å oppdage. Har selv mistet et par ganger før jeg fikk barna mine, og det var fæl opplevelse.

Ønsker deg alt godt fremover, håper du lykkes raskt igjen!!

Klem til deg fra

Skrevet

Uff så trist å lese. hvor langt på vei var du kommet? Skal du vente til kroppen selv ordner opp? Selv opplevde jeg det samme for to uker siden, og da anbefalte gynekolgen utskrapning. Hadde også BO og var åtte uker på vei, men jeg følte meg veldig gravid og hadde tilsammen fire UL for å være helt sikker på at det ikke var noe fosterutvikling.

Håper du blir gravid igjen snart, ønsker deg lykke til. Varme tanker til deg.

Skrevet

Nei, og nei, så trist -68mamma :( Nå ble jeg virkelig lei meg på dine vegne...

Håper du er tilbake snart etter at vaksinen er tatt...

Klemmer fra

Skrevet

Å nei, så leit, 68mamma! Det var virkelig trist å høre, håper det går greit med deg. Dette er en vond opplevelse, det vet jeg alt om, men babyen kommer til slutt! Stå på, ta vare på deg selv, og prøv igjen når du er klar.

Trøsteklem

Skrevet

Tusen takk for varme ord alle sammen - dere er så søte.

Jeg skulle vært 6+5 idag.

Skal tilbake og sjekke om 2 uker.

Spurte legen om utskrapning, men det er så smått sa hun (var det 7 mm kanskje?) så det var ingenting å skrape ut - det skulle helst komme av seg selv - eventuelt kunne jeg få noen tabletter på sykehuset.

Jeg får se hvordan det går - hvis det fortsatt ikke er tegn til at det er på vei ut om 2 uker - så får jeg høre med min egen gynekolog, hos henne fikk jeg utskrapning da jeg hadde en MA i uke 10 - det kan jo umulig ha vært så innmari mye større.

Skrevet

Nei og neiiiii, Huff dette var fælt å høre. hvordan går det med deg? helt i sjokk? Hva slags symptomer hadde du-er livredd for å oppleve det samme. Skal på ul om 14 dgr. Eneste symptom er litt tretthet, tisser litt oftere, litt småuggen av og til om ettermiddagen, ingen ømme bryst-bare litt ising av og til, og begynte med litt vondt i magen over navlen i går!!!! Føler skikkelig med deg. Er sååå redd selv og få den beskjeden i tillegg rett føre bryllupet mitt.... Har sååå vondt av deg. Stooor trøsteklem.

Skrevet

Huff, nei, det var trist.. Håper dere får det til fort igjen, og at det er en liten spire der da som klorer seg fast frem til terminen.

*trøsteklemmer*

Skrevet

Takk kjære katta :-)

Jeg vil jo ikke skremme alle dere andre nygraverte - men sånn B.O. er visst 50% av alle aborter som skjer...

Jeg har jo bare hatt vage symptomer hele veien : ømme pupper, oppblåst og luft i magen på kvelden, litt forstoppelse.

Men siden hcg steg så flott fra uke til uke så trodde jeg alt var på gang.

Ja, ja - kan ikke sette meg ned og grine nå, er på jobb og her vet jo ingen noe - så snakker fornuft med meg selv ("når får jeg tatt vaskinen om et par uker først, så slipper jeg å ha det hengende over meg hvis jeg blir gravid kjapt igjen, og så skal jeg jaggu ta fatt og lynslanke meg de forbaska 10 kg fra mandag av - så jeg ikke har masse overflødig flesk hvis jeg skulle bli gravid igjen, og så er det jo greit å ikke måtte ljuge meg gjennom alle julebordene men kunne ta et glass rødvin i jula" - sånne "fornuftige" ting :-))

Men i kveld er jeg alene hjemme med ungene, og nå de er vel i seng og er bare vakre og bløte og langt avgårde med Ole Lukkøye på puta - så skal jeg grine snørr og tårer ned i den største potetgullposen jeg kan finne :-)

Du må ikke bli redd av at du også har lite kjennetegn, det er minst like vanlig å ha masse tegn som ingen - jeg opplevde jo i begynnelsen av uka at ting forandret seg - ikke mer oppblåst, og puppene ble mindre og mindre spente og ømme - så det kan jo være "cluet".

Du skal se alt er fint med spiren din - det er iallefall absolutt ingen som helst grunn til å tro noe annet.

Skrevet

Huffamei, nå gråter jeg!! Du skriver så flott til å allikavel akkurat ha mistet. Du er en sterk person og vet at du om ikke lenge blir gravid igjen. Ser i allefall ut til at du blir raskt gravid. Kos deg med vin du vennen. Er slik jeg og tenker at hvis det går til hel...om 14 dgr, så får jeg drikke vin i bryllupet mitt. men håper det går den riktige veien, makter ikke 2 gng på rad siden jeg gikk 3,5 mnd gravid sist. men ønsker deg alt godt, trodde virkelig det skulle gå bra med deg. men nestegang skal du se det går veien. Stooor trøsteklem.

Skrevet

Ånei! Det var leit å høre -68mamma :-( Håper at det klaffer igjen for dere snart. Heldigvis kommer det mange turer igjen for dere månedene som kommer!

Tenker på deg og krysser det jeg har for en ny rask graviditet :-)

Skrevet

huff og huff.

Håper håpet er der for deg alikvel.

Og jeg ønsker deg masse lykke til vidre.

Klem

Skrevet

Hei!!

Det same har desverre skjedd her!! Etter 3,5 veke med småblødninger, va på min 3 UL idag, ingen forandring dei 2 siste vekene.. hjertet var sluttet å slå og!! Så sitter her på sjukehuset... fått tabletter som skal hjelpe kroppen med å få det ut!! er komt ut noke iallefall!! Må overnatte og ta ny ul i mora og evt utskrapning!! Men, men... håper bare eg klarer å bli gravid igjen fort :o) Er ca 8 veker utifra sist ul, men etter menstermin er eg 12 veker.. men trur ikjke eg var so langt på vei.. Hadde ganske sein EL trur eg!!

Men lykke til videre!! Så må vi vere heldige neste gang!!!

Klem

Skrevet

Huff! Jeg fikk dessverre samme beskjed fra legen da jeg var på ul i dag 6+3. Bare en tom fostersekk... Jeg har ikke hatt noen blødninger og vært helt slått ut av symtomene som kom den siste uken.

Har fått henvisning til Ullevål og kan vente at de tar kontakt med meg i neste uke. Legen så en liten blodoppsamling over fosterseken så forhåpentligvis begynner jeg snart å blø av meg selv.

Dette var min første graviditet etter 18 pp og en fæl opplevelse.... Men glad for at jeg oppdaget det tidlig i det minste.

Håper det går bra for oss neste gang!

Store klemmer!!!!!

Skrevet

Det var veldig trist å lese! Håper du klarer deg bra etterhvert.

Jeg opplevde det samme i fjor. var 7-8 uker på vei og fant tom fostersekk, ventet en uke, blødde ingenting, måtte til slutt få tabletter. Synes det gjorde ganske vondt. Men må jo gå gjennom det..

Lykke til!

Skrevet

Vil bare si at det var kjempe trist å høre.

det samme skjedde med meg nå i aug. fikk UL i 3 uker for å se om jeg var bare kortere på vei, men desv. så var det bare en tom sekk ingenting der.

Det er desv. slik som kan skje sa han, men er gravid igjen nå, skal på UL nå torsdag er da ca 7 uker på vei håper jeg.

Er livredd men har mange sym. så håper det går ba.

Krysser fingre og bein for deg å håper det går bra,mange trøsteklemmer fra meg.

Skrevet

Huff, det var ikke noe hyggelig å lese det innlegget, -68mamma og dere andre som har vært/er gjennom det samme...

Så mye man må oppleve i vente på en liten baby...sliter litt med å holde igjen tårer her jg sitter. Har ingen ord som kan trøste, sender derfor mange trøsteklemmer og håper det letter, og belønnigen er rett rundt svingen.

Skrevet

Huff:( Dette var trist å lese.. Skal på ul på tirsdag og er både redd og glad på samme tid.. Har sett hjertet slå i uke 6 og syns det er lenge siden nå så skal bli godt å se noe snart.. Håper at alt er bra.

Ønsker deg masse lykke til med videre prøving!

Trøsteklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...