-68mamma Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Var på UL på morgenen, og dessverre var fostersekken bitteliten (bare 17 mm - omtrent på størrelse med det jeg ville tro embryoet skulle være nå) og tom... Tror det er det som kalles blightened ovum.. Legen mente at alt håp ikke var ute - at jeg kanskje var blitt befruktet to uker senere enn jeg trodde - men det kan umulig stemme - jeg vet jo akkurat når jeg hadde EL og jeg fikk jo positiv test dagen etter IKM og jeg vet jo at hcg har steget hver uke også... Men da er altså fostersekken tom, og før eller senere vil kroppen forstå at det er noe feil og utstøte den. Kan ta noen uker..... Spurte om å få måle hcg, men det er jo nytteløst har jeg skjønt etter å ha lest litt på nettet nå etterpå - for så lenge fostersekken er der, så vil kroppen fortsette å produsere hcg uansett om det er et embryo inni eller ikke. Skulle komme tilbake om et par uker og sjekke. Men jeg har absolutt ingen forhåpninger lenger. Da var magefølelsen min rett - symptomene som er blitt borte og at dette var litt uvirkelig og FOR godt til å være sant... Ja, ja - da får jeg iallefall tatt vaksinen først, og så får vi se om det blir en høstbaby istedetfor sommerbaby på meg. Lykke til videre alle jenter her inne !
Be Cool Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Hva er det jeg leser, 68-mamma?? Å nei, å nei, å nei!! Så utrolig trist, da. Har jo fulgt deg litt her inne de siste mnd og syns det var så hyggelig at du ble gravid! Men har skjønt på deg at du har hatt en eller annen magefølelse på at kanskje ikke alt var ok med spiren. Det er rart med det, ofte stemmer den magefølelsen mer enn man kan forstå. Uff, får håpe det går bra med deg, tross alt. Du virker som om du har hodet skrudd fast på rett plass og veldig reflektert så det er jeg sikker på at det gjør. Men det du opplevde nå er jo skrekken for alle nygraverte, da, så det må være lov å bli litt satt ut og deppa. Føler med deg og krysser fingrene for at det kanskje går bra likevel? Det er jo et ørlite håp fortsatt, og hvis ikke det går nå går det sikkert snart. Kanskje vi blir høstmammaer begge to? Jeg har allerede ett høstbarn, og det er å anbefale ;-) Lykke til videre uansett!!
Musemor med tre søte små Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Nei, nei. nei... Ikke du også. Det er alt for mange som har kommet tilbake den siste tiden. Sitter med tårer i øynene. Er tom for ord........... Sender deg en stor trøste klem
~Månestråle~ Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Huff, dette var trist lesing! Sender en god klem. Akkurat dette skjedde søsteren min også, og jeg synes det er så rart at det faktisk går an. Uansett, så håper jeg det går greit med deg. Husk at det er lov å være lei seg og "sørge" litt også, selv om du tar det med veldig godt mot, ser det ut til. Masse lykke til fremover! Varme tanker fra meg
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Hei vennen min. Har skrevet til deg på 1-tri.
Kronesis Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Nei og nei....Så veldig leit! Lykke til videre!!
Indigo 08-10-13 Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Veldig trist å høre, det finnes ikke gode nok ord for å trøste deg i denne situasjonen. Annet enn at vi er mange her inne i samme situasjon, som skjønner hva du går igjennom. Håper du får en høstbaby:) Og vi damer skal ikke kimse av magefølelsen, den pleier som regel å stemme! (Gjorde den for min del også.) Masse lykke til!
-68mamma Skrevet 20. november 2009 Forfatter #8 Skrevet 20. november 2009 Takk for søte ord kjære dere flotte damer. Her er det bare å se fremover og prøve på nytt - det sies jo at man er ekstra fertil rett etter en abort, og så er det vel relativt sjelden man opplever flere aborter på rad, så hvis jeg bare kunne begynne å blø snart så hadde jeg vært glad. Hadde jeg enda kunnet ta meg et glass vin og kost meg litt i helgen, men siden det finnes en pytteliten sjanse for at det ER et embryo der, så må jeg leve asketisk til aborten er konstatert, sukk.
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Åh, kjære -68mamma...!! Dette var ikkje kjekke nyheter å stå opp til!!! Men som eg leser over her, så har du jo vært ganske nøktern oppi det hele, og fulgt magefølelsen din... Håper så lenge det er mulig, at den tar feil likevel..!!!!! Om ikkje du kan kose deg med vin, så får du finne alt aent du har lyst på, og bare gi beng denne helga! Kose deg så godt du kan, og kneke (kose) på mannen din!! Få han til å holde godt rundt deg, lenge! *stoooortrøsteklem*
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 å neeeeiiiiii:(((((( Dette var trist å lese 68-mamma! Det var det samme som skjedde med meg i sommer. BO (bligthed ovum) som kroppen ikke ordnet selv (MA) og måtte derfor ha utskrapning. Men skal du virkelig måtte vente 2 uker på svar? Burde de ikke tatt deg inn igjen om en uke og dersom det fortsatt ikke er noe utvikling sette i gang prosessen med å få det ut? Uff, vet så godt hvordan du har det nå og sender de varmeste klemmer!
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Huff og huff, det er ikke så greit for oss damene... Jeg blir oppriktig lei meg på dine vegne, og vet akkurat hvor håpløst det føles akkurat nå. Jeg har veldig dårlig erfaring med manglende symptomer, men på den andre side har jeg varierende erfaringer med masse symptomer også. Hva ska man tro, og håpe må man jo til siste slutt La deg stelle godt med, håper du kommer sterkt tilbake. Varme tanker sendes fra
Drømmer om 4 ♥ ♥ ♥ ♥ Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Uff, dette var kjempetrist, jeg ble veldig lei meg på dine vegne nå!!! Har fulgt med deg i tråden for oss over 30. Krysser fingrene for at en spire sitter snart igjen!!!
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Nei og nei min kjære venn, var overhode ikke dette jeg ville komme inn og lese her i dag:/ Skulle virkelig ønske jeg fikk gitt deg en god og varm klem, så hvis du lukker øynene nå så håper jeg d merker noen stryker deg over kinnet og gir deg den trøsteklemmer. Håper du fortsetter og holde kontakten med oss her inne, og alt håp er ikke ute ennå. Men skulle det gå som du frykter, er det sant som du sier at du sitter snart med en ny spire igjen...... Men ord blir litt fattige nå, men du VET vi tenker på deg kjære venn.... Klem fra meg
07&10&13? Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Huff dette var trist vet det er en tung tid fremover, og ønsker deg fortsatt masse lykke :/
nr.4 på vei ;-) Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Uff, dette var frustrerende! Men ville ikke tatt alle sorgene på forskudd. Jeg opplevde det samme da jeg gikk gravid med nr.3. Var 100% sikker på når jeg hadde hatt EL, og fikk også positiv test - til og med før IKM. På ultralyd fikk jeg høre at det sannsynligvis var blightened ovum, men at der fantes en bitteliten sjanse for at feilberegning. Og etter to uker så viste det seg at jeg faktisk var gravid. Men det var to kjipe uker og humøret var bånn. Om uhellet virkelig er ute for din del, så krysser jeg fingrene for at du raskt blir gravid igjen!!! Lykke til!
Carina har to små gull Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 Nei og nei kjære 68mamma.. dette var en trist lesing. Syntes vi er så mange som har mistet for tiden. Krysser fingrene for at neste Ul går bedre. Så du hadde spurt meg i en annen tråd. Jeg fikk UL forrige fredag pga bittersmå blødninger. Skulle være 8 uker. De hadde først tenkt å gi meg piller siden jeg var så kort på vei. Fostersekken viste bare at jeg var 4 uker på vei og det var lite som skulle ut. Men fikk utskraping da de ville ta prøver av det lille som var der inne. Men det var aldri snakk om at jeg skulle gå helt til jeg begynte å blø av meg selv. Prøv å be om utskraping en gang til. Det var fort gjort og smertefritt. Sender deg mange varme klemmer og ta vare på hverandre.
K ♥ tærten Skrevet 20. november 2009 #18 Skrevet 20. november 2009 Dette var trist å lese sender en trøstende klem
Bringebærmamma 160611 Skrevet 20. november 2009 #19 Skrevet 20. november 2009 Varme klemmer sendes. Dette var trist å høre. Krysser fingre for at det ordner seg raskt for deg å bli gravid igjen.
Vårbarnet med to små Skrevet 20. november 2009 #20 Skrevet 20. november 2009 Det var utrolig trist -68mamma. Jeg hadde så unnet deg at ting gikk bra for deg nå!
SkyBaby Skrevet 20. november 2009 #21 Skrevet 20. november 2009 Dette var kjempetrist 68-mamma Huff.. Jeg føler med deg nå! Fikk en knusende beskjed fra Riksen i går selv og har vært helt utafor det siste døgnet Ønsker deg LYKKE TIL og håper inderlig at spira sitter snart!!! Stor klem
engel81 - g08, g10 Skrevet 20. november 2009 #22 Skrevet 20. november 2009 Så trist! Samme skjedde med meg for ca en mnd siden, men jeg fikk utskraping. Greit å bli fort ferdig med det... Masse lykke til videre! Neste gang sitter spiren:)
♥Axinija♥ Skrevet 21. november 2009 #23 Skrevet 21. november 2009 Kjære deg! Så leit å lese dette da... Opplevde det samme i mars jeg (BO), følte meg ikke gravid og at "det var noe som ikke stemte"! Det jeg reagerte litt på var at du nå skal gå og vente på "at kroppen ordner opp"..! Ikke for å skremme deg, men min kropp gjorde faktisk ikke det.... Jeg ble gravid i januar, og i MARS ringte jeg fastlegen min for å få henvisning til UL...jeg blødde (vanvittig lite) frisk blod. Fikk UL på sykehuset (2 timer unna) dagen etter, fredag den 13.mars...aldri om jeg glemmer den datoen! GYN fant bare en tom fosterpose, ikke et ca 11 ukers gammelt foster...Det føltes som jeg hadde blitt lurt av min egen kropp! :`( Mandagen etter fikk jeg time til utskraping, og det var i følge GYN ikke sikkert at kroppen hadde klart å få ut alt hvis jeg skulle begynt å blø mer rikelig... Ikke finn deg i å gå på ukesvis med en kropp som fremdeles tror den er gravid, det er ikke rett for deg! Krev å få mer og bedre hjelp, og en ny UL i neste uke....hvis det ikke er noen forandring da, har du nok BO! Stor trøsteklem fra
Drømmen om 2 små oppfylt Skrevet 21. november 2009 #24 Skrevet 21. november 2009 Nei, nei, nei, hva er det du sier! Mange varme tanker til deg! Krysser fingrene for at du blir gravid igjen snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå