Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Hei katta mi:) Tenkte jeg like gjerne kunnelage en lite skravletråd for oss to jeg:) Hvordan er formen da? Tenker mye på deg om dagen... Tenk nå er endelig skilsmissen din i orden og du skal snart gifte deg med drømmemannen din og om ca 8 mnd skal dere få et nydelig barn sammen også ÅH, jeg er litt misunnelig faktisk:) Men GUD som jeg unner deg det! Her har jeg en skikkelig bedriten dag altså! Egentlig har jeg vel vært i det negative hjørnet hele uka, men i dag toppet det seg for meg; Sambo er sliten for tida og ikke helt i hundre i formen. Og når han er sånn; trøtt om kvelden og trøtt om morgenen og grinete og irritert, ja da skal jeg love deg at det smitter over;( Mye av det han sier og gjør er negativt fokusert og jeg må innrømme at jeg har i grunn nok med meg selv om dagen og da smitter det dårlige humøret over på meg og.... I går sa han at han skjønte virkelig ikke hvorfor vi skulle ha et barn til. Tror nok ikke han mente det, men han var sliten etter en natt med en ganske håpløs 2-åring i hus. Jeg er sliten jeg også, men jeg vil jo helst prøve å fokusere på de positive tingene da. Nå skal det jo liksom være en koselig periode i livet vårt hvor vi endelig skal få flytte inn i drømmehuset vårt og ta fatt på en ny epoke sammen. Men ALT er liksom bare pes og mas og det sukkes og stønnes mye fra hans kant om dagen...... Unnskyld at jeg blåser ut til deg på denne måten, men måtte bare få det uuuuuuut!!!! Åh, nå er jeg bare så LEI og har mest lyst å kast inn håndkledet og stikke! Men innerst inne har jeg jo ikke det. Jeg vet jo at det bare er en periode som vil gå over og at vi snart vil kose oss sammen igjen og ha det hyggelig istedet for å glefse til hverandre hele tiden. Lurer på om jeg bare er skikkelig PMS om dagen.... hmmmm... Ja ja, de murringene fortsetter stadig og brystvortene iser eller svir litt, vet ikke helt om jeg klarer å beskrive det helt..... Har jo ikke lyst å kjenne på symptomer på ditten og datten, men de er der like forbanna uansett.... usjameg, ble visst ikke så positivt innlegg fra meg nå. Det var jo litt dumt, men jaggu var det godt å blåse ut litt også.... Håper du er mer positiv enn meg i dag:) Stooooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 få det ut vennen min!!! Husk at slik har vi det alle sammen uansett hvor fint man har det sammen, men som jenter er vi nok mer følelsesmennesker og tar oss mer nær av det. Den isingen du snakker om hadde jeg og helt fra etter el, og har det med gjevne mellomrom , men ikke ømme pupper. Var litt uggen og trett i går kveld, men ellers ok. Skal på møte med presten nå kl 9 så må gå, men kjempekoselig å lage eget skravleråd, satte jeg pris på!! Jeg skriver mer trøstende ord når jeg kommer tilbake. Gubben er nok blidere nå som han skal jobbe i huset sitt i helga. Og hormonene dine kan jo tyde på en ting da vettu. Snk senere. Stooooor klem til min gode, søte, vakre og kjempesnille venninne. Presten venter, have to run!!! ps fikk ikke svart på alt, men gjør der om noen timer....
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Hei vennen. hjemme en times tid før jeg skal avgårde igjen!!! HEHE. hadde en lang samtale m presten+ finne salmer osv. Hvordan går det med deg vennen? ikke greit å ha det bedritent hele uka. Tærer skikkelig på. Blitt mye for dere på kort tid nå med både gleder og sorger. Samtalen hos presten handlet mye om det. Tenker litt på alt han sa, og hvordan man kan takle forhold, sorger og gleder osv. Lærte i grunnen ganske mye, både jeg og mannen. Er veldig mye som skjer her og nå, og en har lett for å bli irritabel i stedet for å glede seg, Når en tanker på alt en har å gjøre+ jobb i tillegg er det ikke alltid lett å få tiden til å strekke til, og da tenker jeg spes på dere.Pluss at dere har en liten krabat som trenger dere i tillegg. Fort med litt surt miljø en periode. og uansett om en er gravid eller ikke-uka føre ikm er helt jævlig. Som jeg skrev i sted, har den samme-og hadde den samme isinga som er vanskelig å forklare i brystene. Jeg har i tillegg begynt med murringer i magen, særlig over navlen og litt vondt i ryggen. Er dette normalt? billigtestene blir knallsterke fort nå så håper ikke det er en sa på gang i allefall. Er heldigvis ikke så sur denne gangen. Var litt uggen et par timer og har litt nedsatt ,matlyst, og av og på med hard mage + litt ekstra tissing særlig om natta. Det er vel igrunnen de symptomene jeg har. Du skal se at snart er det din tur til å bli gravid+ en mann som frie etterhvert. Det er jeg sikker på, og det fortjener du vennen min. Håper mannen din er blidere idag og at dere får en fin helg med oppussung i det nye huset. Stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 20. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2009 Tusen takk for gode ord vennen:) Du er jo så god! Så bra at alt gikk så fint hos presten! De har mye godt å komme med disse prestene:) Du har nok rett i det at uka før IKM er helt jævlig uansett om det er sånn eller sånn. Jeg går nok og grubler en del for meg selv om dagen og irriterer meg litt over at sambo ikke vil ta initiativ til å snakke om ting. Det er alltid meg som må ta opp ting og gjerne blir den sure kjerringa..... Ja ja, håper det bedrer seg i helgen. Det er nok i skjønneste orden med lille spiren di skal du se:) Det er sikkert ligamentstrekk som du kjenner. Skulle det være en SA på gang vil hcg synke før du blør og da blir testene svakere også, så knallsterke tester er kjempefint! Tenker du gleder deg til å få UL overstått! Blir liksom et litt sånn være eller ikke være den dagen vil jeg tro. Men jeg er heeeelt sikker på at det vil gå kjempefint:) Ha ha, så du tror sambo vil fri snart? hi hi hi, det tror jeg IKKE! Han kommer ALDRI til å få ut fingeren når han ikke engang klarte det når vi feiret 11-årsdagen vår i selveste Italia. Nei, må nok belage meg på å være evig sambo her gitt! I dag har jeg vært på Fargerike og handlet inn alt utstyret til malingsarbeidet som begynner i morgen. Når jeg kommer til Arendal i kveld skal jeg innom en fargehandler der og hente fargeprøver, opp i huset og sjekke at fargen stemmer, deretter tilbake til fargehandleren for å bestille maling i bøttevis:) Så skal jeg og lillegullet hjem og kose oss litt før det er natta for han. Uff jeg har litt dårlig samvittighet ovenfor gutten vår nå, for han kommer ikke først i rekka om dagen stakkar. Men vi får ta det igjen så fort vi har fått flyttet inn. Blir vel en deilig juleferie på oss alle da tenker jeg:)
-68mamma Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Unnskyld at jeg blander meg i skravletråden deres jenter - men jeg lurte på om jeg kunne spørre deg om din opplevelse av BO Maddemor ? Så du skrev at du fikk utskrapning, hvor langt var du kommet da det ble oppdaget og hvor stort var det ? Lurte på om jeg skal gå til min egen gyno og be om å få det fjernet hvis det ikke har begynt å blø innen 2 uker. Denne gyno jeg var hos idag mente det var så ørsmått at det ikke var noen som ville kunne fjerne det....(men jeg trodde man burde gjøre det uansett, for å få ny, frisk slimhinne etc ?) og hun sa at det kunne ta "noen uker" før det kom ut... Men hun ville ikke jeg skulle ta sorgen på forskudd - det kunne være vi kunne klare å se noe om 2 uker....(ja, særlig jeg gidder å tro på det nå da!) Men siden det er en ørliten bitte sjanse for at det er noe der som ikke synes enda, så må jeg visst vente 2 uker minst - hvis det ikke kommer ut av seg selv før det da. Leste en utrolig historie på nettet fra en kvinne som hadde fått samme beskjed på UL i uke 6 - hun visste også med 100% sikkerhet når hun ble befruktet, for mannen og hun hadde vært i ulike stater fra dagen etter at hun ble befruktet og i mange uker etterpå. Likevel var hun på UL både uke 6, 7 og 8 og fikk samme beskjed hver gang - ikke noe embryo å se og hun burde ta utskrapning, hvilket hun ikke ville. Men hcg-nivået fortsatte å stige for hver gang hun var der og plutselig i uke 9 fikk de se et fint, ferdig og bittelite foster - med bankende hjerte ! Ungen var 2 år nå :-) Fant masse lignende historier - det er visst lett å feildiagnostisere akkurat dette - sikkert derfor jeg må tilbake før jeg eventuelt kan få en utskrapning.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 20. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2009 Bland deg inn så mye du vil kjære 68-mamman vår:)))))) Synes det var fryktelig lei beskjed du fikk i dag! Hos meg kom en bitteliten blødning da jeg selv mente jeg var 5+3, men gyn sa da jeg var 6+1. Så jeg regner med at gyn hadde rett i resten av tidsregningen. Da ble det konstantert truende abort, men vi måtte bare se det an fordi det KUNNE nemlig ha gått litt i dvale osv for så å plutselig begynne å utvikle seg igjen. Kanksje det som skjedde med hun du forteller om ovenfor? Så ikke ta alle sorger på forskudd; det ER fortsatt håp.... Så var jeg på ny UL 10 dager senere og gyn sa fortsatt 6 uker ca. Da nektet jeg og sa at her er noe galt! Second opinion hos en kollega av min gyn som også sier 6 uker, evt BO.... Fikk beskejd om å måle hcg igjen hvilket viste flott stigning. Ny UL en uke etterpå og da sa gyn fortsatt 6 uker og jeg sa NEI! Second opinion hos en annen kollega som sa BO. Så da sa gyn at det er tydelig at kroppen min ikke klarer å abortere dette selv og med tanke på at jeg hadde exu 3 mnd tidligere fikk jeg tilbud om utskrapning med en gang for å bli ferdig med det og komme i gang med sorgprosessen. Så det er nok riktig at de skal følge med en stund om det utvikler seg, men å måle hcg er bare tull. Ikke rart den steg som den skulle for alt var jo der, fostersekk, morkake osv, livmora vokste som den skulle og jeg fikk bekkensmerter på samme tid som med gutten vår (veldig tidlig). Eneste som er vits i er å ta UL i alle fall om en uke mener nå jeg da. Uansett; gyn fortalte etter utskrapningen om at det var riktig avgjørelse å ta utskrapning, det VAR BO.... Håper virkelig det går bra med deg tross alt og at dette viser seg å være noe som har gått i dvale...... Skjønner at du ike har troen nå og her er det bare å øse pøse på med alt av tanker du har i hodet nå, for jeg vet virkelig hvordan du har det! Sender stooooooor klem til deg vennen!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 huff, ja når det gjelder å vente på at menn skal ta initiativ til å prate om ting tror jeg en kan vente livet ut, tror det gjelder de fleste menn. Til å bli sprø av , av og til. Så flink du har vært idag da. Blir nok flott i huset tenker jeg. Må ikke ha dårlig samvittighet m lillegutt når det gjelde bare for en periode. Hadde 2 små barn under oppføring av huset her i flere mnd. Det tok på hehe. Minsten var bare 1.5 år da. Blir deilig når dere kommer inn i huset tenker jeg. Da er det bare å nyyyte det. her er det avslapping og tv kveld idag, og shopping med datter i morgen i arendal. Fikk litt hvitaktig utflod ikveld, har vært helt tørt til nå. Det iser fremdeles av og til i brystene og merker det litt i magen og lyskene av og til. Ellers har jeg ikke god matlyst og mistet lysten på godteri. Men må si jeg er skremt. Synes de aller fleste som gikk over på 1-tri er tilbake igjen, og mange for andre gang. Synes det er utrolig merkelig!!! Blir rett og slett skremt. men får håpe på det beste. Krysser fingre for en positiv test hos deg til mandag. Guri så fort tiden går. Synes mnd flyr. Håper dere har en koselig kveld idag. Stooor klem til snuppa mi fra meg.. 68-mamma-klart du er velkommen til å skravle med oss. Tenker på deg. Stoor trøsteklem.
-68mamma Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 Tusen takk for langt og koselig svar Maddemor :-) Da gidder jeg ikke dra tilbake og ta ny hcg på mandag (det var mitt forslag med hcg-prøve, jeg visste ikke da jeg var der at hormonene vil stige selv om fostersekken er tom) Men jeg får bestille ny time om om 10 dager for ny UL i tilfelle jeg ikke begynner å blø av meg selv. Hvis det fortsatt er samme tilstand om 2 uker så skal jeg be om utskrapning, jeg har ikke psyke til å gå slik og vente på naturens gang tror jeg. Jeg har jo hatt en MA før - og da var det rett på sykehuset med en gang (men da sank jo hcg på 4 dager - så da var det jo liten tvil) Det er iallefall en prøvelse å gå slik og vente på at det skal skje altså... Hadde liksom forberedt meg på å endelig få beskjed om enten ja eller nei i går - ikke å gå enda to uker i uvisshet. Må ukene gå fort ! Ha en fin helg jenter !!
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Huffamei 68-mamma. en forferdelig situasjon å være i. jeg var og rett på sykehuset etter min ma i sommer. Godt å bli ferdig med det. men ern føler seg utrolig tom i ukene etterpå, skjønner helt hva du mener. Hadde du kun symptomer som ømme bryst og ingenting andre tegn? Er livredd for å få samme diagnose om 13 dgr. har jo ikke ømme bryst engang. kun litt ligamentsmerter, litt trettere og småkvalm av og til, men går fort over igjen. Ha en så fin helg som du kan. stooor klem. Maddemor, er du i full gang allerede? Nå reiser jeg snart til arendal sammen m datter for å kjøpe kjole og kåpe til bryllupet(til henne). Ha en flott oppussingshelg. Klem fra meg.
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. november 2009 #10 Skrevet 22. november 2009 Dytter litt jeg. klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 22. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. november 2009 Kjære 68-mamma; jeg skjønner at du ikke har det noe godt nå! Det er grusomt å gå sånn og ikke vite. Jeg gjorde jo også det i 2,5 uke i sommer og jeg hadde jo hele tiden håpet fordi hcg steg som det skulle, men det var altså fordi morkake og livmor vokste som det skulle.... Så stigende hcg er dessverre ingen garanti for at det går bra;( Vær så snill å bestille deg en ny time til UL til fredag eller mandag. Da bør de kunne se noe dersom det går bra. Er alt fortsatt det samme, er det nok dessverre en MA under oppseiling. I alle fall må du ikke godta å gå å vente på at det blør ut av seg selv i ukesvis. Selve fosteranlegget hos meg tilsvarte 6 uker under utskrapning selv om jeg var 8+4, så det er fullt mulig å fjerne det på den str du har nå. Tenker på deg hele tiden nå....... Min kjære katta; høres ut som dere har hatt en koselig helg da! Vi har holdt på i huset i hele går og i hele dag med maling og div. Så nå gjenstår det et strøk på den ene kjøkkenveggen samt alle vindusposter på kjøkken og stua. Deretter an vi begynne å legge gulvet (skipsgulv). Regner med vi ikke begynner på gulvet før neste lørdag, for da kan vi få litt hjelp. I mellomtiden skal jeg male gangen, soverommet vårt og lillegull sitt rom. Må ta både tak og vegger på soverommene. Så tenker jeg at jeg tar gjesterommet neste helg når sambo holder på med gulvet nede. Skal rive all tapeten og male taket og tapetsere veggene på gjesterommet. Og da er det til slutt listverket på gulvene nede som gjenstår og det er mulig vi får ferid de også nest helg og da kan vi deretter begynne å flytte inn sakte men sikkert:) ÅH som jeg gleder meg! Fant dere fin kjole og kåpe til jenta di i går da? Symptomene dine høres helt perfekte ut katta! Du kjenner jo at noe skjer ikke sant? De gangene det har gått galt hos meg har jeg hatt MASSE symptomer; spydd, dritvonde pupper og masse murringer, men det gikk jo galt, så det trenger ikke å være positivt med en haug av symptomer. Men da jeg hadde exu hadde jeg VELDIG lite symptomer. Men da var jo alt underutviklet og lå jo i egglederen og hcg var ikke mer enn 1030 den dagen jeg ble operert (6+0) Her har de ømme puppene kommet for fullt da! Sovna i godtolen på fredag kveld og da jeg våkna var puppene dritømme;( Siden har de blitt bare mer og mer ømme.... Dvs, det er vel egentlig bare den ene puppen min som blir øm da. Slik har det alltid vært. Men deet svir i brystvortene og det murrer godt nedi der fortsatt. Tok en billigstrimmel i går og der kom det en skyggestrek igjen gitt. Men skyggestreker teller ikke. så får ta en ny igjen i morgen før gynbesøket. Er veldig spent på hva gyn har å si i morgen..... Snakket med sambo i går om dette og sa at dersom han har veldig lyst å bli med må han gjerne slå følge, men at det går helt fint å gå alene. Så da blir han ikke med. Snakket også litt om at jeg har lurt litt på om lillegull kan være et slumpetreff og nå har sambo gått og grublet på dete i hele helga. Så vi ble enige om at dersom vi får ta kromosomtest så skal jeg ringe sambo og så kan han være på sykehuset innen et kvarter. Det må jo gå bra. ja ja, ellers er det ikke mye å melde fra min kant i dag:) Stoooooor klem til dere begge gode jenter:)
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 22. november 2009 #12 Skrevet 22. november 2009 Gurimalla så flinke dere er!!! med den farta er dere snart i hus!! Er et styr når det står på, det vet jeg alt om, holdt på her m nytt gulv, maling, nytt bad osv i vår. men det er utrolig deilig når en er ferdig. fant kjole, kåpe, pensko, et par bukserosv til jenta mi, var jo salg så ble ikke dyrt i det hele tatt. Jeg kjøpte sesong 5 av frustrerte fruer hehe så jeg har lagt på sofaen idag å sett på det mens mann og barn var på fotballtrening. Puppene mine beg. åbli litt ømme ved armhulene, og kjennes bittelitte tyngre. Litt økt utflod, men den er blank nå, vond korsrygg og ligasmerter rundt i magen. Vokner 5 hver morgen-lys våken, det gjorde jeg sist og hehe og føler meg i toppform frem til ca 2-3 hver ettermiddag. da er jeg slapp og trøtt. Om kveldene blåser og magen seg opp, og jeg er humørsyk. Har en sterk følelse av at du kommer til å teste positivt snuppa mi! Du er ekstremt fruktbar, og etter en tidlig sa er det veeeldig lett å bli gravid. er sikker på det kommer litt farge på testen litt etter tidsfristen i morgen. Tok forresten en cb dig igjen i går og den viste 3+. eggl.testene blir og øyeblikkelig pos nå så hcg stiger godt. Blir nok ikke noen sa, men er livredd for at det kan være en ma/bo neste fredag. Men håper inderlig det går bra med oss begge fremover nå. Ha en flott kveld. gleder meg til oppdatering, reiser avgårde og trener i morgen-tidlig, må få bevekt meg litt kjenner jeg, hehe. stooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Ps, masse lykke til hos gyn idag. Håper alt går bra!!!1 Stoooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. november 2009 Forfatter #14 Skrevet 23. november 2009 Oi, så deilig å få gjort unna litt shopping da:) For meg henger julegavene som en mare over meg om dagen. Har ikke kjøpt en eneste julegave ennå! uææææææ............. Hørtes utrolig deilig ut å ligge på sofaen og sløve til frustrerte fruer altså Jeg kjenner at jeg er litt sliten i dag.... Har vært en tøff uke forrige uke. For det første har lillegull sovet max dårlig og vi har derfor underskudd på søvn begge to. I tillegg spilte jeg kamp på tirsdag og kalrte å få en skikkelig vridning på kneet, så det har vært veldig hovent og vondt siden. Men har sjekekt at det ikke har røket noen leddbånd da. Hadde bare strekt leddbåndet på innsiden av kneet noe voldsomt sa kiropraktoren. Så det går seg vel til, men om nettene verker det innmari alså. I tillegg har vi jo styrt masse med huset og jeg har gått og grublet en del på dette babyprosjektet. Har INGEN tro på denne pp altså! Tok en billigstrimmel i dag som fikk skyggestrek når jeg holdt det opp mot lyset og negativ cb. Føler meg ikke gravid heller bortsett fra disse vonde puppene og murringene nedi der. Men magefølelsen sier at jeg ikke er gravid.... Så det er nok PMS i anmars her tenker jeg.... Dine symptomer synes jeg høres helt perfekte ut katta og du skal se at på UL er det et pittelite bankende hjerte inni der:) Nå gleder jeg meg bare til å få det overstått emd gyn-besøket i dag. Jeg har liksom ikke peiling på hva han har tenkt med timen min i dag :S Skal dit kl 13 så enn så lenge er jeg på jobb og prøver å få gjort noe fornufting i mellomtiden.... Stooooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. november 2009 #15 Skrevet 23. november 2009 Huff så dumt da!! men er vel endag noen dgr igjen til ikm? Kanskje gyn kan se noen prikker også!! Idag er ikke puppene ømme igjen, merkelig. Har en dårlig følelse av at dette vil gå bra. Klarer lissom ikke roe meg helt. Blir spennende å se neste fredag. Håper alt går bra hos gyn. Tenker på deg. Skal til fylke ved 2-tiden å hente skilsmissen. Stakkars deg, høres ikke godt ut m hovent kne og underskudd på søvn, du får prøve å slappe av litt ikveld når du kommer hjem. Stooor klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. november 2009 Forfatter #16 Skrevet 23. november 2009 neida, håpet er ikke over før tanta kommer pleier jeg å si. Men her har jeg ikke mye håp nå engang.... Vi får se. Det blir vel ikke så my avslapning fremover, men vi får ta det igjen når vi har flyttet inn:) Det kneet går seg vel til får vi tro, men lurer på hvor lenge det skal være hovent og vondt etter en strekk...? Trodde det gikk over etter 2-3 dager jeg.... Ja ja, du får ha god til til fylke i dag da:) Gratulerer som skilt:) hi hi
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. november 2009 #17 Skrevet 23. november 2009 Takk for det vennen hehe, selvfølgelig så var hun som skulle skrive under sist i møte, så fikk den ikke med meg, får den i posten så jeg får ringe folkeregisteret i morgen. Hvordan gikk det med deg idag da? klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 23. november 2009 Forfatter #18 Skrevet 23. november 2009 æsj, så kjedelig at du ikke fikk den med deg da! Typisk altså! Men nå er vel hele skilsmissen i orden vel? Med meg gikk det ikke noe bra i dag;( Jeg skjønner helt ærlig ikke hvorfor jeg skulle ha den time på sykehuset i dag jeg. Det var jo gyn som absolutt vill ha meg inn for å diskutere veien videre, men da jeg kom dit så var det da gjennomgang av min historie atter en gang. Så leste han gjennom papirene mine fra St.olavs. Deretter begynte han å snakke om IVF og at de kunne plukke ut de beste eggene osv osv. Så sier jeg at jeg har jo ingen problemer med å bli gravid, men å holde på barnet og om vi ikke kunne undersøke nærmere den skileveggen i livmora kanskje for fester egget seg i veggen så er det jo sponanbort før eller siden. Han mente at det ikke trengte å ende i spontanabort selv om det fester seg i veggen osv. Så snakker han mye om at jeg har jo barn fra før som er frisk og rask og at sambo er pappa i alle mine svangerskap så kromosomtest er uaktuelt. Han lille vi har er ikke et slumpetreff ifølge gyn. Det var heller ikke vits i å ta noen som helst blodprøver (med tanke på koaguleringsfeil) så lenge jeg ikke har noen med blodpropp i familien. Og hvil jeg ville,, så kunne jeg få albyl e, me jeg kunne like gjerne spare pengene og ta en halv aspirin hver uke som tilsvarte det samme. Jeg gråt og gråt og sa at jeg vil virkelig gjøre det jeg kan i den saken her og han sier at det er jo det jeg gjør nå og må ikke være redd. Vi har jo et barn fra før og vi skal nok bli gravide igjen. Jeg sa at jeg er ikke redd for at vi ikke skal bli gravide igjen for der er tydeligvis ikke problemet, men jeg vi gjøre det jeg kan for å holde på barnet. Men han ville liksom ikke gå lengre ned i den gata. Så tok han UL på meg og sa at jeg har fortykkede slimhinner og et egg på 24mm klar til å slippes. Jeg sa HÆ? jeg hadde jo EL lørdag for halvannen uke siden! Så sier han at ja, kanskje det bare er rester etter EL jeg ser da. ærlig talt, jeg skjønte virkelig ingenting her jeg......... Så resultatet ble at nå skal jeg på dobbel pergo og begynner på neste mens og dertter under overvåkning med ny kontroll om 3 uker for å unngå overstimulering...... Har vel i grunn 1000 ubesvarte spm akkurat nå og er ganske oppgitt og frustrert.....
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 23. november 2009 #19 Skrevet 23. november 2009 Å herregud!!! jeg skjønner virkelig hvorfor du er forvirret, han kan jo ikke være særlig god i faget sitt. Var jeg deg tror jeg at jeg hadde bedt om å bli utredet av en annen lege, eller bestillt hos en privat (hvis ikke han her var det da) Merkelig at han så et egg, men samtidig så er det mulig å ha 2 eggl i samme syklus, så stå på ikveld. Kanskje ikke egget ble sluppet sist heller, og fortykkede slimhinner kan jo og tyde på en graviditet. Synes det er rart at han ikke brukte mere tid på å finne ut hva du kunne få for å holde på spiren. Krysser alt jeg har for at du er/blir gravid snart og at denne spiren vil sitte. Guuud som du fortjener det. Jo skilsmissen er i orden, men blir sendt i posten i stedet da hun som skulle skrive under sist satt i møte. Må bare ringe folkeregisteret i morra å si den er på vei, og at fylket kan bekrefte det. Håper du får sovet litt i natt. Stooor nattaklem.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 24. november 2009 Forfatter #20 Skrevet 24. november 2009 Det er det som er så rart vet du. Han er jo kjempeflink og jeg har vært sååååå fornøyd med han hittil. Men i går var jeg bare frustert og lei og tårene rant i hele går. Sa til sambo at dersom det går galt en gang til kommer jeg til å troppe opp på kontoret hans med sambo ved min side og nekte å forlate det kontoret før alle prøver er tatt! Tviler egentlig på at jeg har EL på gang nå for jeg har ingen murringer som tyder på det og lite slim. Forrige helg da jeg hadde positive EL-tester hadde jeg MYE EL-slim, det var 14 dager etter SA og jeg hadde sinnsykt oppblåst eggstokk liksom. Det var så ømt der nede at det var litt vanskelig å gå faktisk. (Så det ble ikke noe kos i går) Men når jeg sa dette til gyn så sa han jo at det sikkert stemte og at det bare var eggposen han så på UL og at jeg kunne begynne rett på dobbel pergo når mensen kommer nå og satte meg opp på ny time om 3 uker.... Gyn jobber på sykehuset (overlege der) og har i tillegg privat praksis på Hisøya 1 kveld i uka. Han er spesialist på infertilitet så jeg må jo liksom tro litt på det han sier også da.... Tok en billigstrimmel igjen i dag og den var blendahvit, så det er vel bare å stålsette seg på tantebesøk i løpet av uka. IKM er egentlig torsdag tror jeg, men jeg skal nå sannelig ta en EL test i ettermiddag for sikkerhets skyld. Er den negativ kan det ikke ha vært gullegget gyn så, men en tom eggpose for da skulle vel egget kanskje ha sluppet i dag hvis det var gullegget og da bør testen bli positiv, eller i alle fall ganske tydelige streker på testpinnen om ikke annet. Fortykkede slimhinner er vel også et teng på tanta dessverre....
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 24. november 2009 #21 Skrevet 24. november 2009 hei vennen. Ja dessverre er fortykkede slimhinner tegn på begge deler.Så leit at testen var blendahvit, men håpet er ikke ute før tanta kommer vettu, og hvis ikke så skal det gå neste mnd. Skjønner du er veldig skuffa over legen din, men som du sier bør han jo ha god greie på dette, og når man har mistet,særlig så mange ganger som deg blir man ekstra sårbar når man ikke får høre det man helst vil høre. Kjenner til den. Blir spennende å se om el-testen slår ut idag da!!! Idag har jeg hatt meg en gåtur m ei venninne, ryddet litt og laget middag så nå slapper jeg bare av på sofaen. har hatt litt lett hodepine disse dager(lett migrene igår) og er veldig giddaslaus og slapp for tiden. Lå rett ut på sofaen fra klokka var 3 igår og frem til leggetid. Vokna på morgnen ganske så opplagt. Korsryggen min streiker litt for tiden her. De ømme puppene uteblir fremdeles, og har ikke økt utflod, er det normalt å ikke ha økt utflod? Er helt paranoid jeg, er så utrolig forberedt på å se en tom fostersekk, så er utrolig spent asså. Tør nesten ikke gå til timen hehe. har fått oppblåst mage nå i allefall. Tempen holder seg høy, og det bør jo være et bra tegn-min temp fallt i allefall godt noen dgr før jeg visste at jeg hadde mista. Vet ikke om temp holder seg høy uansett om man har en bo? Huff stakkars deg ble visst et drittinnlegg dette asså hehe. Hvordan går det ellers med deg da? er beinet bedre, og går det fremover i huset? Stooor klem
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. november 2009 #22 Skrevet 25. november 2009 Da dytter jeg litt igjen her!! huff ser du har skrevet at du nærmer deg termin, og vet så godt hvor vondt det gjør. Har selvfølgelig hjulpet på meg siden jeg er blitt gravid igjen, men har jo ingen garantier denne gangen heller for at det går bra. Håper du blir raskt gravid etter å ha tatt pergo i tillegg. Sender deg masse babystøøøøøv, og masse lykkeønskninger+julemirakler. Dette skal gå. Er mensen kommet ordentlig igang? klem
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. november 2009 Forfatter #23 Skrevet 25. november 2009 Ingen utflod er greit det katta. Trenger ikke å være det skjønner du:) Hvor langt på vei er du nå? Du høres i alle fall helt normal ut og ingenting tyder på at dette ikke skal gå bra vennen:) Jeg har ikke blødd noe mer og dumme meg stakk på apoteket og kjøpte en test cb+ i sted. Den var seff så negativ som den kunne bli;( men har jo fortsatt ømme pupper og alt det der, så det er vel bare pms som har lurt meg litt da. Nå kan like gjerne tanta bare komme skikkelig altså så jeg kommer i gang igjen med ny pp. Ja jeg kjenner at jeg gruer meg veldig til den dagen termin egentlig var... det var som jeg sa til mamma i går kveld på tlf; den SAen var egentlig helt ok den for det skjedde så tidlig osv, men den river opp alle de vonde minnene fra i vår/sommer og jeg ramlet liksom litt på rumpa etterpå.....to skritt frem og ett tilbake.... Og der er DET som gjør alt så vondt nå. Og i tillegg når jeg ikke skjønte bæret av den timen hos gyn på mandag så gjør det ikke saken noe enklere.... Ble visst mye meg og mitt dette også vennen. Stooooor klem til deg
katta76.med 2 store og 2 små. Skrevet 25. november 2009 #24 Skrevet 25. november 2009 Nei kjære vennen min, det må du da ikke tro. Vi er her for hverandre for å dele tanker og føleleser. Takk for beroligende ord. Hjelper nok når gyn timen er overstått. Huff så fælt at den ble negativ. Trodde så veldig du var gravid. men tenk om 14 dgr så kan du være det snuppa!!!! Og 14 dgr går kjempefort. Er 99% sikker på at spira sitter da, og i tillegg til pergo hjelp er det dobbelt så stor sjanse siden du allerede er så fruktbar. Kjøp deg noe godt og slapp godt av. Stooor trøsteklem.
Maddemor-1 gutt+1 jente:) Skrevet 25. november 2009 Forfatter #25 Skrevet 25. november 2009 Regner med at du får hyggelige nyheter på UL jeg vennen:) XXXXXXXXXX alt jeg har for dere i alle fall:) Vel, negative tester har jeg men jeg har jo ikke blødd noe mer! Hadde en runde på do i morges med litt slim med noe blod i, men så har det altså ikke kommet noe som helst etterpå..... merkelig greier. PLeier ikke å spotte heller, men vi får se om tanta kommer i morgen. Ser helt tydelig streker på testen fra i går og i morges, men det gjelser jo ikke etter at tiden gikk ut. Tok en ny billigstrimmel i kveld igjen siden det fortsatt var tantefritt, men den kan jeg vel skimte et slags vannmerke innenfor tidsfristen, men ikke noe mer. Får vel bare gå ut ifra at jeg ikke er gravid og at puppene blir normale igjen og at jeg er jo helt sikkerg mega-fruktbar nese pp da:) og du; det går faktisk helt fin med meg altså Hadde bare håpet å slippe å gå 17. desember i møte som gravid, men skal vel klare det uten spire i magen også. Får bare regne med at det kommer noen tårer den dagen. men sånn er det.... Stor nattakos:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå