las chicas Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 når jeg pumper kommer det ett par sprut på de første pumpene, men så stopper det helt opp. hva skjer? det er jo mye melk der. noen ganger får jeg ut 10-20ml om gangen, det er jo rene lykken. bruker jo uker på å pumpe til et måltid jo :/ har hørt rykter om en nesespray, kan denne hjelpe? skjønner ikke hvorfor melka ikke bare strømmer på når den først har begynt....??
Marita med 3 barn ♥ Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Samme problemet her. Får ut ca 40-50ml på det ene da kommer det ganske jevnt når jeg pumper. men det andre er bare 20-30 og da jobber jeg fælt for å få det ut...er nesten som om refleksen der er borte. men når babyen drikker så kommer det melk hører tydelig at hu drikker bra av og til,mens andre ganger drar hu av og på og skriker på den puppen. kan nesespray hjelpe da? Og er dette noe man må få resept på hos legen?
Lillepusen-78 Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Tror det er vanlig at det stopper opp slik. Gjorde det på meg også. Nesesprayen (Syntocinon) hjalp imidlertid veldig! Brukte alltid den når jeg pumpet. Man må ha resept, ja...
lille sprelle Skrevet 22. november 2009 #4 Skrevet 22. november 2009 anbefaler å massere i takt med pumpen, da får man ut mer. et triks jeg har hørt, men ikke prøvd er å lukte på en av babyens klesplagg
Anonym bruker Skrevet 25. november 2009 #5 Skrevet 25. november 2009 et tips er å amme mens man ser på tv, leser på nettet etc. Slår aldri feil at jeg de gangene jeg konsentrerer meg om alt annet enn pumping får ut langt mere melk. Tydelig at kroppen slapper av på en helt annen måte, enn når jeg sitter og fokuserer på dråpene som kommer ut og kanskje begynner å stresse når det begynner å avta. Viser seg også at det kommer mindre melk totalt de gangene jeg forsøker å "hjelpe" til litt selv ved å klemme flasken hardere inn på brystet feks. Beste er å kun holde de inntil og se en helt annen vei. Hilsen fullpumper:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå