mer enn bare mor Skrevet 19. november 2009 #1 Del Skrevet 19. november 2009 Litt dramatisk tittel kanskje, men av og til føles det som om jeg er verdens slappeste person. hadde tenkt å gjøre sååå mye i permisjonstida, men nå har jo allerede 4 mnd gått! andre som har det sånn? feks: har noen møbler jeg gjerne skulle ha malt.. Men når? mini sover en halvtime om gangen på dagtid så får jo ikke akkurat gjort noe da? Husarbeid og slike ting går jo greit, for da ligger han som regel på et teppe og titter på (vel, han hyler og sutrer og prater om en annen da, for han er jo så innmari selskapssyk). men maling vil jeg helst ikke gjøre når han er i nærheten med tanke på luktene. Bør kanskje gjøre det på kveldstid, da sover han jo,men da er det jo innmari godt å slappe av sammen med mannen. trenger også å kjøpe inn møbler og diverse til huset (ennå ikke komt skikkelig i orden, og vi har bodd her i 1 år), men så er jeg av den typen som ikke vil blåse bort alle pengene i en fei heller, + at mini synes ikke det er stas å ligge i vogna for lenge heller, så shopping er ikke det kjekkeste. Noen som har tips eller råd? Evt nettsider jeg kan kikke på? (må innrømme at vi er blitt fan av å handle hjemmefra via nettet og aller helst få det levert på døren;) ) Kanskje jeg rett og slett må få "fingen ut"å begynne å gjøre ting på kveldstid. Handle på feks finn, og male selv... Mannen jobber mye, så er mye meg og mini. I helgen skal jeg være alene, så kanskje jeg skal dra i gang et maleprosjekt? oj, dette ble langt,men andre som føler at tiden ikke strekker til`? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141011361-hjelp-er-jeg-den-eneste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
rima Skrevet 20. november 2009 #2 Del Skrevet 20. november 2009 Å, langt i fra! Tror nok ikke tiden strekker til for noen av de som legger store planer for permisjonstiden. Da må man være dreven i dette og det er det jo de aller færreste som er... Min plan for denne tida er å kose meg så mye jeg kan. Muligens (dersom gubben får det som han vil) er dette siste skatten vår, så jeg skal hvertfall nyte småbarnstiden nå! Det skal man selvsagt med første skatt også - misforstå meg nå ikke. Men nå er jeg mer bevisst på tiden. En av tingene jeg har tenkt å gjøre i permen er å trekke om setene til spisestuestolene på hytta. Der er jeg kommet så langt at jeg har bestilt stoff og tatt setene hjem hvertfall. Så får jeg se å skaffe meg stiftemaskin og få det gjort en gang da. Planen er å ha det gjort til påske... Så her er perspektivet langt...;o) Tror nok at det å legge for mange og store planer gnager mer enn de er til hjelp. Husk at du nettopp har fått en liten skatt som stort sett krever hele din oppmerksomhet. Legg bort de helt store planene og bli heller glad over det du kan se at du får tid til etterhvert. Trøsten er jo også at det blir lettere å ha "prosjekter" når babyen blir litt større. Lykke til med det du har planer om å få gjort, men ikke bli skuffet dersom ikke tiden strekker til. Den andre "jobben" du gjør er så mye viktigere enn alle de møblene oa. du skulle ha fixet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141011361-hjelp-er-jeg-den-eneste/#findComment-141012141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magica og lille tryll ♡ Skrevet 20. november 2009 #3 Del Skrevet 20. november 2009 Hehe... å neida du er langt ifra den eneste. Jeg har tusen prosjekter inni hodet mitt hele tida, men vanskelig for å sette de ut i livet noen ganger. Akkurat nå driver vi å pusser opp babyrommet sånn at det er klart til hun skal flytte inn der over jul. Etter tre uker ser det fortsatt ut som en byggeplass der inne (med pusse opp så mener jeg male veggene på et 10 kvm rom). Framkalte tusen bilder som jeg så kjekt skulle få inn i album i permisjonstida, som fortsatt ligger i en haug... osv osv Selvom jeg er velsigna med ei snuppe som sover mye på dagen så går tida helt fra meg. Det er husarbeid som skal gjøres, det skal dibbes og mor skal ha egentid, turer som skal gås, venninner som skal besøkes og vips har det gått 4 mnd uten at man egentlig har gjort noe ;o) Tror dette er ganske normalt. Mitt råd er: senk ambisjonsnivået ti hakk og kos deg med småen!! Dårlig samvittighet kommer ingen til gode... Ellers er det jo supert å handle på nett da. Har handlet masse på finn jeg, billig blir det også ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141011361-hjelp-er-jeg-den-eneste/#findComment-141012345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
juli3 Skrevet 20. november 2009 #4 Del Skrevet 20. november 2009 åå...jeg kjenner meg sånn igjen! trodde jeg skulle få tid til alt mulig når jeg "bare" skulle gå hjemme i 10 mnd, men neida....er så vidt jeg rekker å sette på en klesvask og lage middag! den innkjøpte albumen ligger der med plastikken på, og ingen bilder er fremkalt. veggene i leiligheten har ingen bilder. tv-bordet fra Ikea er bare sånn halvveis skrudd sammen..... satser på at jeg kanskje får gjort litt mer etterhvert som han blir litt mer selvstendig. kanskje han kan leke alene mer enn et par minutter:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141011361-hjelp-er-jeg-den-eneste/#findComment-141015617 Del på andre sider Flere delingsvalg…
magica og lille tryll ♡ Skrevet 20. november 2009 #5 Del Skrevet 20. november 2009 Hehehe det var min tanke også, helt til noen gjorde meg oppmerksom på at når de begynner å krabbe rundt, så må man hvertfall passe på dem... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141011361-hjelp-er-jeg-den-eneste/#findComment-141017325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 22. november 2009 #6 Del Skrevet 22. november 2009 hehe hadde nok mange tanker om hva jeg skulle gjøre, men det blir mest kos og lek med tassen her. vil liksom ikke gå glipp av så mye og nå tenker jeg det får bare vente,,, tenkte faktisk på å prøve å ta noen kurs på nettet og skrive en bok men det er det ikke tid til. får gjøre det når tassen flytter ut om 40 år eller noe, hehe. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141011361-hjelp-er-jeg-den-eneste/#findComment-141021946 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå