RockMyWorld Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Usikker på hvilke vintersko vi skal kjøpe til mini. Har sett litt på superfit, de er lette og virker myke. Noen som har erfaring med disse eller evt har andre anbefalinger?
Hikken Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg lurer også, står mellom superfit og ecco. Har hatt superfit nå i høst og de sitter veldig bra, men er vinterskoa like gode og er de varme? Vanskelig å få inntrykk når man prøver i butikken.
LegallyBlond Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Nå finnes det ulike modeller da, vet ikke hvilken du har sett på men vi har superfit til eldstegutten vår og er kjempefornøyd med dem. Han liker også godt å gå i dem. De er litt smale, men han har smal fot så for han er det perfekt. Men noe å ta med i betraktningen =) Nå blir det ikke så fryktelig kaldt her hvor vi bor, men de har holdt bra på varmen og de holder veldig tett. Kun på de aller verste regnværsdagene de har lekket. Har også hatt ecco tidligere, veldig fornøyd med det også. Men de holdt ikke helt like godt på varmen som superfit. Vi har også Angulus tex sko til begge guttene, de er fantastiske og de beste vinterskoene vi har hatt. Er i ekte skinn med texmembran og ubehandlet lammeull som for. Holder veldig godt både på varmen og vannet ute. Fantastisk passform for små føtter. Minuset er at de krever litt vedlikehold, må smøres jevnlig. Men ikke store jobben det da, og vanlige gore tex sko bør jo også behandles litt så.
RockMyWorld Skrevet 19. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2009 Mini her i huset har egentlig ganske bred fot, så da er kanskje ikke superfit det beste.... Jeg vet ikke hvilken modell jeg har sett på, det var i alle fall gortex og kostet 749,- Har egentlig stått litt mellom de og ecco, men synes ecco virker tynne. Hadde viking ifjor og de ble mini våt i etter en stund (kan vel også skyldes mangel på behandling fra meg da:-)) Skal søke litt på nettet etter de angulus skoene. Takk for tips:-)
Kamomille Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg anbefaller Kamik!! Tror vi snart har forsøkt "alt" av vintersko, og disse er de eneste som hplder barna mine både tørre og varme. Vi har brukt Kamik Tickle til de minste og Kamik Waterbug når de har vokst fra Tickle
RockMyWorld Skrevet 19. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 19. november 2009 Hvordan er kamik i forhold til sorell?
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Vi har superfit til vår jente på 14 måneder, og så langt er jeg veldig fornøyd. Ville bare kommentere en av de andre innleggene som mente skoen var smal. Det er ikke mitt inntrykk.Vår jente er veldig bred over lesten, og vi prøvde flere andre sko som vi ikke engang fikk på. Superfit går greit på, og sitter veldig godt på foten hennes. Mulig de har forskjellige "bredder" - men dette vet de jo på skobutikken!
kleenex Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Personlig liker jeg ikke kamik fordi de er stive og tunge. Superfit med snøring lekker en del vet jeg, men de kan jo være forbedret for det er noen år siden. vi kjøper ecco hvert år og er super fornøyd. Alltid varm og tørr
RockMyWorld Skrevet 19. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 19. november 2009 Synes sorell er harde, og lurte derfor på om kamik også var det. Hm, får ta en prøverunde til helgen! Ender vel opp med ecco eller superfit såfremt de passer. Så på de angulus skoa, de var jo kjempefine!!!! Men fant ingen forhandlere her i nærheten....
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Superfit er knallgode. Snuppa er varm og god på beina og de er høy over vristen. Perfekt for henne, ihvertfall. Stod mellom disse og Ecco her også, men da butikkdamen sa at superfit var mest romslig over vristen var det ikke noe tvil )
LivetErEnLek Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Jeg er ecco-fan. Jobber i barnehage og opplever i disse dager (østlandet) at de ungene som har superfit må bruke gummistøvler eller cherox fordi de tar inn vann (dette er de med snøring). De ungene som har ecco derimot er like tørre på bena. Blir sjeldent veldig kaldt her, men her er i alle fall ecco varme nok. Jeg anbefaller ecco light med borrelås. De er lette, tette, varme og har god passform.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå