Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 2 år gamle gutt er nå så lang at vi ikke får kalesja over hodet hans.. Litt kjedelig hvis det regner.. Vi har teutonia mistral.

Har dere noen tips til vogner som passer til store barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har Simo vogn, som er en av de største på markedet, men den er også for kort for gutten vår (2år3mnd). Posen var for kort, trekket har ikke passet siden i vår, og nå ble også selene for korte, så da var løsningen enkel; vi sluttet med vogn! Bruker ei enkel trille når vi skal gå lengre avstander eller ned til sentrum. Han sover inne på dagtid, både i barnehagen og hjemme, og det fungerer greitt.

Hvor lang er gutten din?

Skrevet

Han nærmer seg en meter..

Vi må ha en vogn for vi har et stykke til barnehagen, og kan ikke bare bruke bil. Men det er kun til "transport" den kommer til å bli brukt, men det må jo være litt varmt å sitte der nå på vinteren også:-)

Skrevet

Dersom det berre er transport og ikkje soving vogna skal brukast til kan du gå for ei enkel trille, både Simo og Brio har store triller. Ryggen kan då ikkje leggast ned.

Alternativt kan du gå for ei Simo sportsvogn (det er ikkje vanskeleg å få tak i ei rimeleg på finn). Jenta vår er vel ca 10 cm kortare en guten din, men ho har god plass enno, og storebroren (4 år, 105 cm og 16 kg) sovna faktisk i vogna hennar her for ca 1 mnd sidan. Han låg trangt, men det gjekk. Så eg vil tru eit barn på rundt meteren kan bruke vogna nokre månader i alle fall.

Plan B må vel bli å slutte med vogn. Eldste vår knapt brukt vogn sidan lillesøster vart fødd (då han var drøyt 2 år), men vi hadde bæresele så han sat på ryggen min når han var trøtt av å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...