Gå til innhold

Hei Grysom ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst; Gratulerer med bim!!! ;)

Dette var min beste idè ;) Jeg liker ikke innboksen her på bim. Kan skrive så lite om gangen + at den lagrer ikke sendte. Her er alt på et sted, liksom ;)

Saken er den at jeg nettopp har testet positivt, men vil ikke at NOEN skal vite noe, enda. Derfor skriver jeg her. Anonymt. Til jeg er klar til å komme ut ;)) Jeg har skrevet så vidt med deg før. Da under et annet nick.

Jeg har en lang prøvehistorie bak meg. Prøvd siden aug 05. På 4 prøveår har jeg hatt først 3 veldig tidlige sa'er, så 2 exu'er. Fått diagnosen PCOS og lette Endometrioseforandringer. Fikk utført lap nylig.

Tingen er at jeg tydeligvis sliter med å holde på en graviditet (ref til de 3 sa'ene), og har vært inne på tanken med progesteronmangel etc.

Så på et innlegg på 1. trim at du skrev noe om hormonkurer du gikk på for å holde på embryoet...

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Legen min + gyn vet så lite om dette, føler jeg, men du har jo (dessverre) vært gjennom litt, så jeg håper at du sitter inne med litt kunnskap.

Kan jeg spør hva du går/har gått på? Tror du det du går på kan hjelpe meg som også har PSOS (+Endo)?

Evnt vet du om noe annet lurt jeg bør be om?

JEG VIL IKKE MISTE DENNE OGSÅ (dersom den faktisk sitter på rett plass denne gangen...)

Blir uendelig glad om du tar deg tid til å svare! For da vet jeg hva jeg evnt kan be legen om dersom jeg ringer han. IKM er i morgen, så jeg tester svakt, men positivt ;)

Hilsen fra P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, ser visst nå at du skrev "gikk på hormonkurer for å FÅ TIL spiren". Jeg leste, for å holde på...

Jaja, kanskje du vet svaret på spm mitt likevel ;)

Skrevet

hei klart jeg skal svare deg :) gratulere med ny spire :)

ja vi har jo vært gjennom en del og har vært heldig å fått god hjelp de siste 3 årene av en privat gynikolog.. er det noe jeg vil anbefale så er det å lete etter en god gynikolog som vet mye om infertilitet og habituel abort...

det om skjedde første besøk hos gyn for oss var at vi fortalte om alle gangene vi har mistet 4 totalt..

da tok de mange prøver av oss begge to, deriblandt kromosonprøver som tok litt tid å få svar på men det var heldigvis ikke ingen kromosonfeil på noen side så det kunne ikke være det som var grunnen til abortene.. de fant egentlig ingentimng galt annet en at jeg har forhøyet testosteron nivå og for lavt progesteron..

nå var det slik at vi måtte gå på hormoner for å kunne bli gravide i det heletatt fordi at pcos gjør at jeg rett å seltt mistet eggløsningen min..

men når jeg først fikk eggløsning så tok legen progesteron prøver på dage 21 av sykluss.. dette for å se om progesteronet mitt sank for fort for gjør det kan være en avgjørende faktor for abort.

heldigvis så har ikke det skjedd de to siste graviditetene..

men det høres ut som det kan være tilfellet hos deg.. det som blir gjordt i tilfeller av ahbituel abort er at legen starter deg på hormon gell rett etter eggløsning eller posetiv grav test..

dette er hormon gele som du fører opp i kjeden som vil føre til at du har tilstrekkelig med progesteron og sjangsen for å holde på fosteret er større..

Crinone «Orifarm» vaginalgel

Crinone «Serono» vaginalgel

jeg har også fått tett oppfølging med ul hve andre til tredje uke..

håper du får den oppfølging du trenger.. lykke lykke til <3

Skrevet

Hei igjen, og tusen takk for fint svar ;)

Jeg ringte gynekologen min i går, og nevnte Crinone, men han mente at dette ble brukt spesielt ved prøverør.

Og jeg har jo aldri testet progesteronet etter EL, så han mente at det beste nok var å fortsette på Metforminen jeg går på.

Ellers er det bare å krysse fingrene...

Jeg har hatt 3 doble Pergokurer i mitt liv, og blitt gravid på alle 3 ;)

2 første gangene var begge exu, og 3. gangen er nå - kryss alt! ;)

Jeg har en god nok gyn. Dvs, han er fantastisk flink med gravide kvinner og med ufødte barn, men jeg har ikke følelsen av at han har satt seg så veldig inn i dette med barnløshet.

Men han er som sagt en utrolig hyggelig person, og følger virkelig opp sine pasienter. Er bare som sagt det at jeg ikke føler han kan nok om barnløshet.

Har fått time til UL 7 des. Da vil jeg være 6+2.

Kunne de sett noe før, tro?

Tar hcg-prøver med jevne mellomrom.

Er lovet tett oppfølging av gyn, så jeg tror jeg får roe meg med det, og bare krysse alt. Så får jeg heller kontakte en spesialist dersom det ikke skulle gå bra denne gangen.

Men det MÅ det jo ;)

Tok litt tid å svare, for internett har vært ute her det siste halvannet døgnet...

Masse, masse lykke til til deg og din voksende mage!!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...