Gå til innhold

Dere som har tatt svineinfluensa-vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble dere dårlige? og eventuelt hvor lang tid tok det før dere ble dårlige. Jeg skal ta den i morgen og vurderer å gå til hs. Det tar en time å gå, men jeg må jo også gå tilbake og da hadde jeg også tenkt å handle litt diverse på veien så tar jo noen timer før jeg er hjemme igjen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ingen bivirkninger. Kun litt øm i armen ved innstikksstedet. Ellers absolutt ingenting

Skrevet

Det tok nesten 12 timer før jeg ble dårlig. Går nok greit å handle på veien :)

Skrevet

Jeg ble ikke dårlig. Litt øm i armen, men ikke nok til å omtale det som "vondt" engang. Datteren min på 2 år var også helt ok.

Skrevet

Jeg ble heller ikke dårlig, og nesten ikke øm i armen engang..

Skrevet

Jeg ble øm som s"%¤# i armen, og ble skikkelig shabby i formen.. Type hodepine, småfeber og vondt i kroppen.. Det starta så smått 10-12 timer etter jeg fikk vaksina, og varte ut neste dag. Men dagen etter det igjen var jeg helt finfin! Tenker med gru på hvor sjuke jeg ahdde blitt av influensaen når jeg blei såpass uggen av bare vaksina..

Skrevet

Samme som Snøfrisk her, ble skikkelig uggen dagen etter!! Feber, frysninger, hodepine osv, trodde faktisk at jeg hadde fått influensaen... Men det gikk over etter en dag heldigvis :)

Skrevet

Jeg tok den i formiddag og etter seks timer begynte det å bli skikkelig ømt og varmt i armen. Nå kan jeg ikke ta på armen uten at det er skikkelig vondt. Håper dette er det eneste da.

Lykke til!

Skrevet

Jeg satser på at det går bra. Har foreløpig ikke reagert på noen andre vaksiner jeg har tatt og blir sjeldent syk. Hadde egentlig ikke tenkt å ta den, men så fikk jeg tilbud om det og da tenkte jeg at ja hvorfor ikke. Det er jo med på å beskytte prinsen min også

Skrevet

Vi har og tatt den og lillemor er fremdeles dårlig:( 6 dager siden vi tok den. Hun har diare og veldig nedsatt matlyst. Hadde feber første dagen, men ikke siden.

Hun har aldri reager på vaksiner før, så jeg liker ikke dette.

Skrevet

Jeg ble bare litt øm ved stikkstedet, jeg spaserte selv til og fra vaksinetaking, og det gikk fint (bare en halvtime hver vei, da). Du merker det nok fort om du blir dårlig, i så fall kan du heller ta en taxi hjem og droppe handlingen. :)

Det ble for øvrig vondere i armen noen timer etterpå (og varte et par dager), men ikke uholdbart vondt, er helt fin igjen nå.

Skrevet

jeg ble ikke noe dårlig. fikk bare ganske vondt i armen, det begynte ca. 10timer etter jeg hadde tatt vaksina. Så klarte ikke å sove på den siden på 3 netter. Var som om noen hadde slått meg litt hardt i armen.

Fikk ingen bivirkninger ellers. men virker som om at de som får bivirkninger, først får det ca. 12 timer etter stikket.

Skrevet

Jeg fikk hodepine og verking i kroppen ca. 12 timer etter den var satt, men det varte bare en dag. Var også øm og støl i armen en to-tre dager.

Datteren min på 2 år og 4 mnd har ikke hatt noe reaksjon i det hele tatt.

Skrevet

Jeg tok den i går. Jeg er i helt fin form, men har ganske vondt i armen. Helsesøster advarte meg om at man gjerne fikk mer vondt på injeksjonsstedet enn etter en vanlig influensavaksinering, og det stemte godt her i huset, i alle fall. Selv om du skulle få lette influensasymptomer etterpå (noen får jo det), er det lite sannsynlig at du blir helt utslått etter bare en time eller to, så litt handling burde gå fint.

Skrevet

Da jeg tok den fikk jeg bare litt vondt i armen, men til gjengjeld fikk jeg feber (38,2 på det høyeste) og følte meg generelt syk. Svettet mye. Samboer fikk det samme + pusteproblemer. Han følte det som han ikke fikk trukket pusten dypt nok til å få inn nok oksygen. Det varte en natt så var det borte. Vi hadde ikke tatt den hvis vi ikke hadde hatt lillegullet. Men hadde han blitt alvorlig syk og vi valgt å ikke ta vaksina så tror jeg ikke jeg hadde hatt det så bra med meg selv.

Skrevet

Jeg fikk vondt i armen utpå kvelden den dagen jeg tok den. Var kvalm og uggen pluss vondt i hodet en god stund etterpå, hvertfall en uke og vel så det. Samboern hadde samme som meg, men kraftigere kvalme og hodevondt, men gikk fortere over.

Skrevet

Da var den tatt og har også sent besteforeldrene for å ta den så fort som mulig. Vi gikk både til og fra og brukte flere timer før vi var hjemme igjen etter at vaksinen var tatt. Ble gående å vime rundt på et kjøpesenter og har igrunn ikke merket noen ting før nå. Er fortsatt bare litt øm i armen.

Det føles godt å ha tatt den. Alt for å beskytte gutten min

Skrevet

Ja, nå har du kanskje allerede tatt sprøyta??

Jeg tok den idag jeg og, klokken 13:30. Nå, 9 timer senere kjenner jeg ingenting, og ikke har jeg kjent noe heller. Kjente ikke sprøytestikket en gang.

Det er som regel dagen etterpå at man kan få litt bivirkninger ;)

Skrevet

Jeg fikk litt vondt i kroppen, ble svimmel og hadde en liten hodepine, men det var ikke før dagen etterpå. Jeg gikk på trening samme dag som jeg fikk vaksinen. Null problem.

Skrevet

Jeg ble ikke dårlig før etter ca 12 timer, men hadde vondt i armen. Neste dag var jeg veldig slapp, hodepine, kroppsverk fra ribbeina og opp, spesielt nakke/skuldre. Ikke feber. Noe kvalme. Var vekk dagen etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...