Gå til innhold

Gravlaks eller Røkt laks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan gravide spise det?? har sååå lyst på gravlaks...er liksom julen det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gravlaks bør du ikke spise uansett, røkt laks kan du spise (om du tar sjansen) hvis den er helt fersk. Jeg har spist laks 2 ganger, begge gangene hadde jeg tatt laksen opp fra frysen samme dag som den ble spist.

Skrevet

Søren...jeg som er sååå glad i gravlaksen....julen blir ikke helt den samme uten:(

vet ikke helt om jeg tør ta sjansen på røkt heller jeg da.....:S

Skrevet

Har snakket med flere leger og et par gynekologer da jeg er veldig glad i røkt laks. Det går kjempefint bare du spiser den ferskest mulig ( at det er noen dager før den går ut på dato)

Skrevet

ååå Er det virkelig sant?? JIPPIIIIII!!!

Skrevet

yeeees det er sant!!! weeee. Skal kose meg både i bryllupet mitt 12 des med laks og i jula. Ingen jul uten laks og eggerøre nam nam.

Skrevet

og sennepssaus mmmmmmmmmmmmmm.....ikke helt det samme som gravet laks, men det funker i nøden hehe

Skrevet

fant dette på matportalen : Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig.

betyr ikke det at jeg da kan innta gravet laks også ,bare ferskest mulig?

Skrevet

Jeg spiser nå gravet laks jeg, spist det masse. Men sørger for god dato og kjøper små pakker så spiser jeg den dagen den åpnes... Nammm!

Og det står jo på matportalen at det er greit så da er det værtfall bare å kjøre på! :)

Skrevet

Hurra for røkt laks til jul!! :D

Men- er det noen som vet om gammelsaltet sei er greit å spise? Det er usløyd, ubløgga og saltet sei, lagret i et par år, for så å bli rensket og kokt. Fra matportalen: "Generelt bør gravide huske å varmebehandle fisk og skalldyr godt før de spises." I og med at gammelsaltet sei er kokt må det vel gå bra?

Skrevet

Gjør du det assa??

har du hørt med legen om dette også??

kanskje jeg også skal tørre og hive meg ut i det da? har sååå lyst på ...bare MÅ ha det hehe...

Skrevet

Legen min anbefalte å se på www.mattilsynet.no Der står det masse nyttig informasjon :)

Skrevet

har kikket der , og der fant jeg dette:Gravide bør unngå raket fisk. Gravet eller røkt fisk, for eksempel røkelaks, bør inntas ferskest mulig.

derfor jeg lurte på om jeg har forstått det riktig....at vi kan spise det, bare det er ferskt??:)

Skrevet

kan spises så lenge det er god holdbarhetsdato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...