Gå til innhold

Er i uke 7 og allerede kvalm - flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte vel før helga, og nå er det så ille at jeg ikke orker å dra på jobb i morgen, tror jeg. Prøver å spise litt hele tiden, men det vanskelig å finne ut hva jeg vil spise liksom.

SIstgang var jeg bare kvalm i 2-3 uker fra 9. -12 uke ca. Kjedelig assa.

Noen fler som er kvalme allerede i uke 7-8?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh...uke 5-6 her, og igang med kvalme, jah!

Skrevet

I dag var jeg skikkelig kvalm for første gang i svangerskapet. Varte helt fra syv på morran og til fire på ettermiddagen... Håper det ikke blir slik hver dag fremover...;) Er i syvende uke.

Skrevet

Jeg er og i uke 7 og kvalm. Men ikke slik som sist jeg var gravid. Da begynte det ikke før uke 12 faktisk:S Og jeg var skikkelig kvalm å spydde mye, men nå er jeg bare akkurat som veeeldig sulten selvom jeg har spist..føler ikke jeg må spy..hm andre som har det slik? Har også fått avsmak på søtsaker

Skrevet

Ja, det begynte litt sånn hos meg også, veldig sulten følelse, men det har gått over til kvalme.. Søtsaker blir jeg kvalm av nå ja, ikke lyst på sjokolade lenger. Kjeldelig:I)

Skrevet

Ja da går det vel over til det verre for meg også. Var iallefall grusomt kvalm sist..løp frem og tilbake på do å spydde på jobb, og måtte hoppe av bussen osv. Håper ikke det blir sånn denne gang. Sult følelsen har jeg hatt ei stund nå, men den er blitt en del verre..men føler liksom at det blir bra og om jeg blir mer kvalm for da vet jeg iallefall at alt står fint til med babyen. Skal på tidlig ul 1. desember da, så finenr dte jo ut da også=)

Skrevet

Fra uke 5. Varer gjerne fra morgen til kveld og natten igjennom.

uke 7 nå...*urk*

Har et spennende kosthold...druer er det eneste jeg ikke blir kvalm av, he he.

Skrevet

Er i uke 6 og hadde min første dag med kvalme idag. Skikkelig kjedelig, prøvde å spise for å se om det hjalp, men alt kom opp igjen.... Litt bedre nå, så håper ikke det fortsetter sånn fremover.

Skrevet

Jeg er i uke 6 eller 7. Har vært kvalm siste uken. Kaster foreløpig ikke opp, men blir sliten av å være konstant kvalm. Får i meg lite mat. Håper det blir litt bedre etterhvert. Det var faktisk kvalmen som gjorde at jeg tok graviditetstesten og fant ut av den gode nyheten :)

Skrevet

Hadde jeg ikke blitt kvalm før i uke 7 hadde jeg jublet. Her begynte kvalmen 1 uke før forventet menstruasjon, jepp, du leste riktig. Sykemeldt pga svangerskapskvalme ble jeg da jeg var 5 uker på vei.

Så har slitt med kvalme i 4-5 uker nå, og har vel 2-3 uker igjen før det gir seg tenker jeg. Teller ned og synes jeg er riktig så flink faktisk! :-)

Skrevet

det er vanlig at kvalmen kommer i uke 6 :-)

jeg er i uke 5-6 og merker at det er noe som kommer snart..

Skrevet

Er 6+0 idag, og kjenner litt småkvalme avogtil. Mer sliten og vimsete, blir lett svimmel og at det svartner for meg hvis jeg har stått stille lenge eller røyser meg fort opp. (jobber i klesbutikk)

Men kvalmen kommer vel for fullt snart.. sikkert mot neste helg, når jeg og samboern skal kjøre laaaaaangt! hehe, tviler ikke :P

Skrevet

Off tenkte jeg det ikke. Kvalmen er kommet for fult nå i kveld. Når jeg tenker meg om så våkna jeg faktisk klokka 4 i natt og fikk ikke sove igjen fordi jeg var så dårlig, men har jo gått med bare den "sultkvalmen" men nå er det mye verre ja. Kjenner jeg er på nippet til å kaste opp. Håper ikke kvalmen skal vare så altfor lenge fordeom det er betryggenes og at man føler seg mer gravid

Skrevet

Så heldig du er som ikke ble kvalm før uke 7:):) jeg har vært kvalm siden uke 3+4. Men har ikke uutholdelig kvalme, det kommer noen dager kasta over meg og går over. Holder på sånn hele dagen. Andre dager nesten ingenting. Noen dager er jeg kvalm nesten hele dagen.

Det vanligste er å bli kvalm fra uke 5/6 og frem til uke 12. Vi får holde ut jenter:):)

Skrevet

kvalm, uggen, svimmel, trøtt, dårlig søvn, glemsk, kvisete og slapt hår - nå føler jeg meg virkelig lekker ........

Skrevet

Ikke noen av oss som skal tro vi er alene om å være kvalme i alle fall. Jeg ble kvalm rundt uke 5, men kunne da holde det i sjakk med å spise ofte og sove mye. Fra jeg var 6+5 har jeg vært så og si konstant kvalm, kastet opp og helt utkjørt. Vært sykemeldt i snart 5 uker nå og gleder meg vanvittig til dette kvalmekjøret er over. Ikke matlyst, får i meg lite spesielt når jeg er alene hjemme på dagene. I tillegg kaster jeg jo opp en god del av det jeg spiser, så får ikke mer matlyst av det.

Håper for oss alle kvalme at vi klarer oss best mulig gjennom det og at vi holder humøret oppe. Får tenke på det som en liten del av tidslinjen som er livet vårt, og da er det ikke lang tid det er snakk om ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...