nurseelisa Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg har testet med eggløsningstester denne syklusen, har hatt negative tester f.o.m dag 9. Idag er jeg på dag 14, og fikk endelig positiv test:-) Jippi:-) Men i pakningsvedlegget står det at når du får positiv test får du eggløsning 12-48 timer etter positiv test... Jeg tror nemlig at jeg hadde eggløsning tideligere idag, det kjentes ihvertfall slik ut. Hva skjer med EL-testene etter eggløsning, blir de negative da eller? Eller kan EL-testene være positive etter eggløsning også?? Hvis jeg hadde eggløsning idag, hvorfor var da testen negativ i går?? Ikke akkurat noe stort problem, men jeg er bare nysgjerrig:-) Å her er det jo så mange experter samlet på et sted at det er en fryd:-)
spirehåp Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 hei testene skal slå ut 12 til 48 timer før egget slipper, da stiger etter eller annet (husker ikke hva det heter ) kan være små smerter i forkant av el du kjente? at det gjør seg klar liksom.. eggløsningstestene blir negative etter el ja. kan være lurt å sex dagen før og på el dagen, siden spermen kan vente og være klar på egget. derfor greit de testene slår ut litt i forkant. Les mer på pernille.info, der står det mye, og gjerne bedre forklart enn her :)
nurseelisa Skrevet 20. november 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2009 Takk for svar:-) Har lest litt inne på Pernille.info, masse nyttig informasjon der... :-) Tenkte jeg skulle ta en ny EL-test i dag, bare for å se om den er negativ... Jeg har gått til innkjøp av så mange, at det gjør ingenting om jeg sløser litt... Håper jeg slipper unna med en pp:-) God helg:-)
~Månestråle~ Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Hei, hei! :-) Jeg brukte EL test forrige måned og jeg hadde EL samme dag som testen slo ut (tester om morgenen) Viste seg da at EL kom mye tidligere enn forventet... LH nivået synker igjen slik at du får negativ test når EL er overstått. Lykke til med prøvingen og god helg!
nurseelisa Skrevet 20. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. november 2009 Hmmm... Tok en El-test i dag også, og da var den mye sterkere enn i går... Vil det si at jeg ikke har hatt EL enda da?? Var så sikker på at jeg hadde i går... Men hvor raskt etter at EL er overstått begynner LH og synke? Noen som vet? Lykke til dere også:-) Klem
spirehåp Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 det vet jeg ikke, jeg bruker de digitale fra cb, og da er det bare smilefjes eller runding uten smilefjes.. tror det er rimelig raskt etter el at LH begynner å synke, men er ikke helt sikker! dama på apoteket sa (cb) sine tester var best å ta på ettermiddagsurin, mer reelt resultat av LH, men o pakningsvedlegget står det ikke noe om det. Siden det kan gå noen timer fra testen slår ut til eggl skjer, kan det jo være at det enda var like før egget ditt løsnet?
Bare meg123 Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 Hei Noen ganger kan LH-stigningen vises i et par dager på EL testene,men det tilsier ikke at du har eggløsning i flere dager! Står i bruksanvisningene som følger med. Skal kun følge den første dagen du ser at du har stigning(positiv test). Etter den dagen,er det ikke vits i å teste mer...Ikke før neste prøveperiode event. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå