Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Noen her som har små barn som har hatt svineinfluensa? Min datter er 15 måneder og jeg har ikke bestemt meg for om hun skal få vaksinen eller ikke. Lurer på hvordan det har vært for de som har hatt barn som har vært syk?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 For de aller fleste som får svineinfluensa er det feber og luftveissymptomer, gjerne litt mildere forløp enn ved vanlig sesong influensa. Men, for noen veldig få (kan ikke forutsi hvem) blir forløpet alvorlig, der viruset gjerne gir en infeksjon lengre ned i lungene. Av den grunn er det vaksinen blir anbefalt alle (over 6mnd). Jeg skal definitivt la min datter få vaksinen, selv om jeg ikke er veldig redd for svineinfluensa heller. Det er fordi jeg ikke kan vite om det er akkurat hun som blir alvorlig syk. Vaksinen i seg selv frykter jeg ikke. Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 er også i tvil!! Vaksinen har jo ikke blitt orentlig testa ut,og tenk om det oppstår senskader, fordi man tok vaksina.. svineinfluensa er nok ikke værre enn en vanlig influensa...er man frisk vil man mest sansynlig overleve en svineinfluensa... men samtidlig så får man disse skremsels nyhetene om folk som dør..så er veldig i tvil om hva jeg skal skjøre.
Elsker jenta si<3 Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 skal ikke ta vaksinen. Sykdommer er med på å forsterke immunforsvaret til de små, men jeg tar de vaksinene de gir på helsestasjonen. Hadde ikke kavsinert mot vanlig influensa heller..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Takk for svar:) Jeg heller foreløbig mot å ikke gi henne svineinfluensavaksinen. Hun har også fått vaksinene på helsestasjonen, selv om jeg er litt skeptisk. Tørr ikke la vær heller. Har ikke lyst til å utsette henne for noe, som man ikke vet er trygt. Det må jo være en grunn til at sv.inf.vaksinen i utgangspunktet ikke skulle gies til barn under tre år. Så og si alle av de som er døde var jo i en risikogruppe. Ingen av de 2 som var frisk i utgangspunktet var vel så små barn, så sjansen er svært liten for at det skal skje våre små noe. Min datter er jo ikke i risikogruppen heller. Sånn som jeg ser det, er det jo også en sjanse for skader etter vaksinen. Vet ikke hvordan de små kroppene kan reagere på de stoffene som blir sprøytet inn, både på kort og ikke minst lang sikt. Men det er ett veldig vanskelig valg. Vi vil jo våre små alt det beste. Spørsmålet er hva det er i denne situasjonen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Jeg synes det blir feil å fokusere bare på antall dødsfall. Har nylig hatt et familiemedlem i respirator, og det var en helt forferdelig opplevelse selv om det gikk bra til slutt. Mange tror at når man blir erklært "utenfor dødsfare", så er alt greit, men en sånn opplevelse preger både den det gjelder og de som står nær i lang tid etterpå. Gutten min skal få vaksinen. Jeg er enig i at de har vært litt klønete i hvordan de har forklart at den først ikke var godkjent for små barn når den så ble det etter hvert, men jeg tenker at de som gir disse anbefalingene har mye bedre greie på dette enn meg som ikke har noen helsefaglig bakgrunn. Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal kunne synse meg fram til noe annet enn det ekspertene anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2009 #7 Skrevet 21. november 2009 eg tek heller sjansen på risikoen for senskader,enn at dei skal bli alvorleg sjuke og dø av svineinfluensa...Eg har ikkje tvilt eit sekund på å vaksinere ungane mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå