Phoenix1 Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg jobber kun nattevakter. Har hørt at dette ikke skal være så bra dersom man prøver å bli gravid eller er gravid. Noen som har noen formeninger om dette? Jeg jobber på det meste 4 netter på rad à 10 timer pr vakt....e litt usikker på om dette kanskje kan være skadelig... jobben jeg har e ikke spesielt stressende eller fysisk tung, men kan jo være det en og annen gang.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg har også ren nattevaktsstilling. Legen har ikke sagt noe på dette, men jeg har lest flere steder at studier viser at det er 50% större sjans for å spontanabortere når man jobber netter (ikke for å skremme). Noen steder står det også at dette ikke er helt bevist. Det har nok litt med å gjöre hvor mye stress man har om natten også, og om man sover bra etter nettene. Det gjör ikke jeg, så jeg tör ikke. Du har krav på tilrettelegging fra natt til dag/kveld ved graviditet, så det er bare å ta det opp med arb.giver.
paper Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Hei! Hører ikke til her riktig enda,men,, Var her i sommer før jeg mista,og leser mens jeg prøver igjen,,, Dette var et tema da og,Jeg jobber selv bare natt,ingen problemer med søvn eller annet ellers, Dette med økt abortfare eller vansker med bli gravid MÅ jeg bare si er tull-rett og slett!!!! Dersom du ikke har helseplager som grunnet nattjobb er det INGENTING som tilsier at sjansen for å bli gravid OG/ELLER miste er større ved natt enn ellers,Ingen dokumentasjon kan vise til dette,,, Saken e selvsagt en helt annen dersom du har plager eller andre ting som gjør at du syns natta er tung, Jeg foretrekker natt-mindre mas enn ellers,,, Klem
Phoenix1 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. november 2009 Tusen takk for svar begge to. Håper du har rett paper. Jeg har ikke lyst til å gå over på dag eller kveldsjobb. Der e det virkelig stress og mas....natta e jo superbehagelig i forhold. Og så e det jo bare godt å ha noe å holde på med mens man venter på at tiden skal gå. Blir kjedelig å bare gå hjemme.
gullet06 Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 J får ikke lov til å jobbe natt. Men venter tvillinger, og da er d visst større risiko for å miste. J hadde en spontanabort sist sommer, så j blir godt fult opp. Men nå er j så dårlig at j har ikke sjans til å jobbe, så sykmeldt hadde j vel blitt uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå