Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #1 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg gikk opp ca 25 kg under graviditeten. Etter fødsel gikk jeg ned over 10 kg, og låg ganske stabilt de første årene. Men så begynte jeg og studere høsten etter og har nå gått opp til 104 kg! Har aldri vert noe frokost menneske og spiser det veldig skjelden. Noen dager småspiser jeg gjennom hele dagen, mens andre dager blir det barre 2 måltider. Jeg har den siste tiden prøvd å endre dette, med å prøve å spise frokost, spise ofte og lite (som hver 3 time), men har aldri holdt mer en 1-2 uker i gangen, før det sklir ut. Prøver også å holde meg vekke fra snop og brus, men det varer heller ikke så lenge. Vist jeg har planer om å bare drikke vann i selskap elelr tilseldninger og det står brus framme eller de andre bestiller brus så gjør jeg det samme, tenker at det kan jo ikkje bety såå mye om jeg tar en liten brus idag. Prøvde å ta slike 30 days, men probleme er alle de gangene man må ta disse i løpet av en dag. Synes det er tungvint med piller. En av grunnene til at jeg har så uregelmessig kosthold er jo pga at jeg glemmer å spise, ofte ikke har lyst og bruker snop og usunn mat som trøst! Så når jeg tenker ut alle planene for å gå ned i vekt og tenker over hvor jeg ser ut, så ender det fortsatt med trøste mat. Blir igrunnen deprimert av mitt eget utseende, klær som ikke passer, valker som vises uansett hva jeg har på og ikke minst "hengemagen". Har særriøst vurdert bukplastikk, men da må jeg jo gå ned i vekt først, og folk sier at man må vær ferdig med føde barn? Jeg er i begynnelsen av 20, å det er jo nå jeg vil se bra ut, få nok selvtillit til å finne meg en eventuell kjæreste.. Noen som har noen råd og tips til å klare dette? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141008240-jeg-har-rett-og-slett-ikke-nok-selvdisiplin/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Del Skrevet 19. november 2009 Kjære deg, slankekurer skal man bare glemme - de varer jo ikke evig - man må bruke tid på dette prosjektet... Gå små steg, venn deg til frokosten først kanskje? Da har du noe å starte med. Jeg er heller ikke veldig frokostglad, men rører sammen et egg i panna eller noe sånt. Det smaker jo litt... Endre litt og litt, da holder det lenger, og det blir ikke uoverkommelig. Spis snop, men kan du halvere det du spiser i dag? Og dersom du synes brus er tingen - kan du drikke lightbrus? Også er det smart å trene litt... finn noe du liker, spaserturer, stepmaskin eller lignende. Du vet best hva som er bra for deg. Ikke lag uoverkommelige programmer, men husk at det skal funke over tid. Ta en og en uke av gangen. Operasjon høres enkelt ut, men det er det ikke. Prøv selv først:) Skulle ikke bli masse råd dette her, men du får ta det som du vil... Og finn en lagspiller!! Det er smart i forhold til trening! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141008240-jeg-har-rett-og-slett-ikke-nok-selvdisiplin/#findComment-141009813 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #3 Del Skrevet 20. november 2009 Skjønner selv at den beste måten er å legge om livsstilen og det har jeg virkelig lyst til! Problemet er bare den utålmodigheten min, alt skal skje med en gang, og helst perfekt resultat over natten..vet selvfølgelig at dette ikke går, så er vel motivasjonen jeg trenger å trene mest på. Drikker egentlig ikke så mye brus, er som regel bare i helgene og de få gangene jeg spiser ute med venniner. Har treningskort på treningstudio, men har slitt med beinhinnebetennelse siden jul. Men ja må absolutt bli flinkere til å gå turer hjemme i tillegg. Uoverkommelige programmer, der sa du det! Tror nok dette er noe av grunnen til at jeg aldri fullfører, jeg har alltid så mange planer og oppsett på hvordan jeg skal gjør det.. Men takk for svaret! Må nok barre smøre meg med tålmodighet og ta 1 skritt om gangen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141008240-jeg-har-rett-og-slett-ikke-nok-selvdisiplin/#findComment-141012886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. november 2009 #4 Del Skrevet 20. november 2009 Ja, det er ikke lett... og utålmodigheten er vår verste fiende! Vi vil jo gjerne bli slanke og lekre med det samme - men det som har kommet på over år må ha litt tid for å komme av. Men du er inne på et rett spor - du har begynt å tenke. Og greier du dette uten operasjon, så vli kroppen garantert ha det best uten det. Jeg skjønner at noen velger det som siste utvei - men det er en risikooperasjon, og det er ikke alle som har fått så greit resultat. Si til deg selv hva du skal gjøre, og sørg for at du gjør det. Jeg trener 30 min 3 ganger i uka. Ikke et minutt mer. Og blir det bare to ganger, så blir det tre uka etterpå. Du kan også be om hjelp dersom det finnes, for eks på sykehuset... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141008240-jeg-har-rett-og-slett-ikke-nok-selvdisiplin/#findComment-141015454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå