Gå til innhold

Noen som jobber i barnehage her som er fullt sjukemeldt pga bekkenet?

Anbefalte innlegg

Hvor langt er dere på vei og kommer dere tilbake i jobb?

Jeg er 23 uker, er fullt sykemeldt nå. Kunne tenkt meg å jobbe aktivt. Men er redd for å "gi" for mye... er vanskelig dette. Er jo så lenge igjen, og dagene hjemme går laaangsomt. Men sliter og har vondt hver dag:(

Hva gjør dere?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg jobber også i barnehage. Er gravid med nr 3 nå og merker bekkenet begynner veldig. Hadde veldig store plager med nr 2. Da hoppet jeg rundt på krykker, gikk til fysio og på vanntrening.

Nå er jeg 19 uker og merker at plagene kommer mer og mer...

Jeg er bare sykemeldt en dag i uka pga kvalme, men den begynner å gi seg nå. Nå som ryggen starter....

Jeg har ikke lyst til å bli sykemeldt, men er heller ikke en person som liker å be andre om å gjøre ting for meg på jobben. Syns dette er vanskelig selv... Men hvis dette blir fort verre så må jeg nok sykemeldes.

jeg er i uke 16 og er 50% sm...jobber på småbarns, mye løfting...men har ikke fått konstantert bl, men har forferdelig vondt i halebeinet og ut i hoften og i korsryggen...så jeg har mine mistanker...

• 2 måneder senere...

Jeg jobber også på småbarnsavdeling, det går fint enda. Man må ikke løfte de minste barna så mye som mange tror. De klarer det meste selv faktisk. Vi har heve/senke stellebenk og når de skal legge seg klatrer de opp på stol og oppi vogna/senga si selv. (Mens jeg passer på ved siden av selvfølgelig. Jeg har begynt å slite litt med bekkenet, men passer på å variere både sittestillinger og hvor lenge jeg siter, står og går om gangen. :)

Lykke til alle sammen. :)

• 3 uker senere...

Vært sykemeldt lenge, ikke mange ukene jeg var på vei før jeg ble sykemeldt. Pga hypernemessis og bekkenløsning.

Dagene har vært veldig lange og ensomme, så nå venter jeg bare på å få ut den lille slik at kroppen kan komme seg og man kan gjøre litt mere.

Annonse

Jeg jobber i barnehage..

Begynte med sykmeldinger i uke 4 pga kvalme.. og har vært helt eller delvis sykmeldt pga bekkenløsning siden uke 10..

I desember og Januar var jeg aktiv sykmeldt og det fungerte bra.. Brukte tiden til å ha aleinetid med enkelte unger, og til alt som skulle gjøres på pc.

Nå er jeg 100% sykmeldt, og tilbringer dagene stort sett liggende på sofaen..

Tror ikke jeg kommer meg tilbake i jobb før fødsel.. er i uke 30 nå..

• 2 uker senere...

Jeg jobber på småbarnsavdeling jeg å. Var sporadisk sykemeldt i begynnelsen pga kvalme og andre plager.. Jobbet 50 % en periode fra uke 17 til uke 25 og nå er jeg fullt sykemeldt siden uke 25. Er i uke 27 nå og tviler på jeg kommer tilbake. Følte også et press fra jobb om at de heller ville ha vikar for meg i 100 % , i stedet for at jeg skulle jobbe 50 % med kun tilrettelagte oppgaver.. Dere vet, barnehage er en hektisk arbeidsplass med mye sykefravær. Alle hender trengs. Synes forresten det er helt latterlig at legene så og si har slutta med aktiv sykemelding! Man blir jo regelrett presset til å gjøre mye eller ingenting med gradert. Særlig i barnehage..

Lærte en ting og det var at jeg måtte sette grenser for meg selv. De andre var for opptatte til å ta særlige hensyn til meg så det måtte jeg sørge for selv.. Så stå på krava! :)

• 4 uker senere...

HEI DERE!

Ser vi har ulike erfaringer med bhg og arbeidsgivere - og jeg har vært heldig!

Første svangerskap jobbet jeg på småbarnsavd og var sm de siste ukene pga bekkenet. De første md hadde jeg en frikjøpsdag i uken pga verv som hovedtillitsvalgt og dette reddet meg nok mye i starten.

Vi har hele tiden på småbarna fokus på at vi ikke skal løfte mye - har heve/senke stellebenk, fin trapp og trillestoler vi voksne kan sitte på ved av og påkledning om vi liker det.

Sitter mye på gulvet sammen med barna og de voksne er godt spredt rundt på avd slik av vi er "strategisk" plassert. fungerte veldig bra.!

Det kjipeste var at det hang igjen en stund etter fødsel.

,Med nr. 2 kjente jeg det fra uke 13!!! Godt!

Var sm tre uker pga influensa, jobbet litt så var det påske. etter det var jeg 50% sm, da var jeg nok i uke 24-25. Hadde to dager kontor så disse opprettholdt jeg. Etterhvert ble jeg 100% sm og var bare innom for å gjøre det vikgtigese med lønn og regnskap.

Min vikar kunne starte 5 uker før termin og da jublet jeg - og kapitulerte helt!

Og så var det nå da.

Startet i midten av nov med sm pga prolaps og bekken. Begynte endelig og bli bedre - så ble jeg gravid og kvalm....helt passiv ift trening i noen uker nå. har jobbet fra 30 og nå 70% fra jul og fram til nå. Håper jeg skal rekke litt 100% før det skjærer seg....

MEN, men styrer og personalet på avd er FANTASTISKE!!!

Jeg jobber korte dager og hver dag - helt supert for meg! De sier det går fint.

Slipper fremdeles bæsjebleier for jeg brekker meg så himla!!! Stakkars unger som må ha meg med på stell, sier jeg bare!

Vi er to ped.l på avd så jeg skal ta litt tras og div kartlegging nå for å lette trykket litt , samtidig går vi jo en fin tid i møte. Mindre klær og mye ute!!!

Gleder meg til fødsel, baby og litt bedre helse!

Oj, oj...ble langt det her!

jeg jobber på småbarn og i uke 21. bekkenet har begynt veldig å krangle nå. så da spørst det hvor dette ender om det fortsetter slik.. helt kaputt etter en dag på jobb i går. godt med fridag i dag, men lite utbytte av den da smertene er konstante. i går var jeg ekstra påpasselig med løft, og prøvde gjøre minst mulig som belasta, for å prøve men, nope...

har ikke fått kontatert bl, må man til lege for det eller kan jordmor også? for vet ikke om jobbing går så lenge om det fortsetter slik. har jordmor time snart, kunne tatt det da, noen som vet?? skriver jordmor sykemeldig ?..

er bl-runde nr 2 og svangerskap nr 3. slapp unna førstegangen igrunn. med nr2 fikk jeg det tidlig men holdt ut og smerter kom og gikk. var flink å unngikk belastning og gode kollegaer. jobba 80 nesten helt ut da. nå med nr3 jobber jeg 70 og smertene er nesten konstante allerede. så da spørst det hvor dette ender. det krever litt av en hjemme å med hus og barn, kan ikke bare ligge på sofaen når en kommer hjem fra jobb.. å bli sykmeldt hjemmefra kan man jo ikke, så da må jobben vike.

• 2 uker senere...

Ble sykemeldt 80% fra uke 24 ca. Jobber kun 20%, og har da kontoroppgaver. Gitt fra meg alt lederansvar og avlaster heller de andre med skriveoppgaver. Har beholdt primærbarnoppgaver for å unngå bytte der, men det er jo de andre som følger opp i hverdagen, og jeg gjør liksom ferdig perm og slikt vi har begynt på før i år. Prøvde i 4 uker å få tilrettelagt på jobb, men klarte mindre og mindre og de andre måtte gjøre mer og mer.. Følte ikke at jeg klarte å motivere de andre lenger siden jeg bare hadde vondt og ville syte og klage for alt :-(.

Til slutt kastet jeg inn årene.. regner med å være sykmeldt ut svangerskapet i samme prosent. Har innfunnet meg med det og alle er fornøyde :-)

Er nå 29,5 uker på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...