Gå til innhold

Pergospørsmål - håper på hjelp =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere pergojenter!

Jeg var hos gyn i går og fikk resept på pergo. Jeg har eggløsning selv hver syklus, men sliter med lange ustabile sykluser og gyn ville derfor hjelpe til med pergo. Kjedelig å gå 3-4 uker mellom TR og el.

Fikk beskjed om å ta 2 tabletter daglig fra dag 4 til 8 - betyr det at jeg er satt rett på dobbel pergo? Fikk resept på 4 kurer og skulle ta en pause mnd mellom hver gang.

Hadde det ikke skjedd noe når resepten var brukt opp kunne vi ta kontakt igjen. Hun sa jeg ikke trengte noe mer oppfølging fremover. Er det vanlig med pergo? Har hørt skrekkhistorier om de som blir overstimulert av pergo og får sex nekt pga fare for flerlinger.

Startet jo rett på dobbel pergo (tror jeg da) og har jo eggløsning selv også. Syntes det er fint at vi har fått hjelp, men er litt skeptisk til pergo også.. Håper dere erfarne pergojenter har noen gode råd =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det er to år siden jeg gikk på Pergo, men jeg svarer likevel...

Ja, da har du begynt med dobbel kur. Det var kanskje litt rart at du ikke skulle få noen oppfølging, jeg syns å huske jeg tok noen blodprøver etter EL for å sjekke verdiene... Mitt eneste råd er å bare kjenne etter på kroppen, stol på deg selv... Jeg var aldri borti å bli overstimulert, i hvertfall.

Vi ble gravid etter 2,5 år med prøving, tror jeg gikk på trippel kur da...

Skrevet

Takk for svar!

Jeg vet jeg har el av meg selv hver syklus fordi testen slår ut positivt, jeg har el slim og temperaturen min stiger noen dager etter. Forstår derfor at hun ikke så det nødvendig å teste om jeg får el av pergo, men føler likevel jeg sitter igjen med en del spørsmål og ingen å spørre. Så fint med dere jentene her inne da =) Får gjøre som du sier - prøve å stole på kroppen min og håpe pergo kan hjelpe!

Skrevet

Det går nok helt supert!

Masse lykke til, håper spiren sitter snart!! :-)

Skrevet

Jeg ble også satt rett på dobbel kur, selv om jeg har EL selv.

Skulle ta 3-4 kurer uten pause og da regnet hun med at jeg ble gravid - ingen oppfølging undervis.

Men hun hadde rett - tok to kurer og nå er jeg snart 7 fullgåtte uker :-)

Lykke til !!

Skrevet

Åhh.. så bra å lese at pergo hjalp deg :) Gratulerer med graviditeten! Hadde håper vi skulle klare dette uten hjelp jeg, men som gyn sa så er hjelp til for å brukes ;)

Håper pergo kan ha samme effekt på meg og at jeg snart får en liten spire :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...