Itsrejk Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Småtten har i dag (og de siste dagene) høy feber - og høy snørrproduksjon. Tydelig at han plages av å være tett og snørrete. Vanskelig for ham å spise når jeg ammer ham, og når han spiser andre ting (grøt, yoghurt) får han brekningstendenser. Jeg har prøvd å "spyle" nesa hans med saltvannsdråper, men gutten får jo hysterisk anfall, og det er uansett ikke spesielt effektivt. Noen som har vært borti en effektiv nesespray for babyer? Småtten er forresten ti måneder gammel.
Lissi♥♥♥♥ Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Vår gutt 5,5 mnd er også forkjøla/snørrete og drikker og spiser dårlig. Jeg gi han et par spruter otrivin selv om barnet bør være 2 år ihht det som står på flaska. Otrivinen hjelper veldig, han puster mye bedre. Du kan jo ellers prøve å spyle nesa med morsmelk (bruk sprøyte), men min erfaring er at det hjelper lite..
knerten09+ knerteline11 Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Rhinox har "ordentlig" nesespray og dråper også for babyer. God effekt med å bruke saltvann først for å løse opp gørra og så rhinox. Denne fungerer ala otrivin ved å få blodårene til å trekke seg sammen for å løse opp i nesa. Pga effekt på slimhinnene bør man ikke bruke denne for ofte/lenge dog (samme som for otrivin).
Tuddilidu Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg bruker også Rhinox for babyer inntil 2 år. Dosering barn 6 mnd -2 år er 3-5 dråper i hvert nesebor 2-3 ganger i døgnet. Skyller først med saltvann(drop it), venter litt så det kommer ut snørr og bruker deretter Rhinox. Fungerer kjempe fint! :-)
MiMa09 Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg drukner nesten min med saltvannsdråper. Han blir hysterisk, men glad når vi får ut gørra. Jeg bruker nesesuger etter at jeg har spruta oppi dråpene, og da får vi ut hele herligheten. Men vær obs på at ikke alle nesesugere funker like godt. Vi kjøpte en super en på babyshop.
rima Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Vi har holdt på med saltvannsdråper i evigheter. Det hjelper sånn halvveis ved at det løser opp gørra og han klarer å dra ned noe når jeg ammer han. Men nå når han har vært skikkelig tett kjøpte jeg Rhinox og guri for en lettelse!!! Bruker et sprut i hvert nesebor bare på natta og det hjelper veldig på! Synes det er bedre at han får sove enn at jeg skal være hysterisk for den nesesprayen - han er 4,5 mnd. Ellers kan det være lurt å heve hodeenden på senga slik at det letter luftveiene. Vi har hevet den så mye som 10cm nå. Det resulterte i at vi fant han i fotenden en dag..;o)
Nå da? Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Jeg har også gitt Rhinox (grønn) da han vær som verst. Sprayet i nesa om kvelden slik at han fikk sove godt. Den nye Otribaby i tillegg på dagene. Det var til tider en kamp, men han ble mye lettere av det så vi tok kampen... Det gjør godt å få åpnet nesa og man holder heller ikke på i så lang tid, så jeg bruker nesespray med god samvittighet selv om saltvann anbefales. Vår er også 10 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå