Gå til innhold

samlet informasjon om vaksinen på norsk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil anbefale de som er i tvil om å ta vaksinen, og føler de mangler informasjon, om å gå inn på denne norske siden.

Mye bra informasjon samlet om man trykker seg inn på de enkelte linker.

Og svar på mye av det det har vært spørsmål og usikkerhet om her inne er godt beskrevet.

http://vaksineaksjon.no/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kjempefint at man prøver å hjelpe hverandre her inne, i en ellers så vanskelig tid. Men da må jeg opplyse om at våre helsemyndigheter har gått ut og advart folket mot nettopp denne "aksjonen". Det er ingen som vil stå til ansvar for denne nettsiden og den er proppet med feilaktig informasjon, i følge Legeforeningen.

Så til glede for alle, så slepper vi altså å forholde oss til det som står på denne nettsiden. Den er laget av opprørske barn eller lignende.

Skrevet

siden er ikke laget av "opprørske barn", men av noen som har et annet synspunkt på tingene enn Legeforeningen og folkehelseinstituttet. De representerer "den andre siden" i denne saken (de som ikke stoler blindt på folkehelseinstituttet), og siden inneholder faktisk veldig mye nyttig og tankevekkende informasjon. Det står ikke "nye" ting der, men beskriver problematikken rundt kvikksølv, formaldehyd og flere andre stoffer i vaksinen. Og om Tamiflu.

Og de henviser til kilder.

Som i alle debatter så er det to sider. Og man kan slippe å forholde seg til noen av de om man ønsker det, det er jo opp til en selv - men for de som ønsker å forholde seg til den informasjonen som finnes "der ute", så er altså dette en side som oppsummerer mye bra.

Skrevet

Hehehe, "vaksineaksjon" ... er det ikke mannen bak nettstedet som påstår at dette sølvvannet hans kurerer bl.a kreft, hiv og forhindrer svineinfluensa? Kvakksalver spør du meg, og det er skremmende at folk tror på sånt! Heldigvis er det mye fokus på kvakksalveri nå om dagen, og forhåpentligvis er det ikke lenge til det slås hardt ned på disse menneskene som lurer andre så sterkt.

Skrevet

Jeg er kjempe-for at alle sider skal belyses, uansett tema. Men det må jo være faktainformasjon. Når legemiddelverket, folkehelseinstituttet, Legeforeningen, og helsedirektoratet går samlet ut og sier at denne siden ikke har hold i virkeligheten. Ja, da kjøper i hvert fall ikke jeg det.

Hvilken kompetanse har personene bak nettstedet da??

Skrevet

hmmm...vel, artikkelen i dagbladet var jo ikke akkurat så tillitsvekkende. Det skal jeg være enig i.

Jeg kjente ikke til denne mannen på forhånd, og har heller ikke startet linken fordi jeg tror på konspirasjonsteorier. Siden jeg anbefalte handler jo heller ikke så mye om det da, men om vaksinen.

Det jeg syntes var fint med siden er at den er på norsk, og at det er mye viktig informasjon samlet. For meg er det meste ikke ny informasjon, men ting jeg har lest om mange andre steder + blitt fortalt av folk som har mye kunnskap og kan svært mye om helse.

Jeg tror ikke at myndighetene anbefaler oss vaksinen fordi de vil oss vondt, jeg tror helt sikkert de tror det er det beste. Men jeg er fortsatt skeptisk til om de vet hva som er det beste, og om den er trygg for gravide og små barn.

Kvikksølv er forbudt i Norge - men nå er det plutselig helt ok også for gravide. Det er så mange andre aspekter ved det også som er usikre og uklare - og denne siden forklarer mye rundt hvorfor mange ikke ønsker å la seg vaksinere av denne vaksinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...