Gå til innhold

skal dere ta vaksinen i uke 12 ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

svineinfluensavaksinen altså... Jeg har planer om å ta den i uke 12, og håper det er et riktig valg.. men det er kjedelig å måtte ta dette valget synes jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, jeg skal ta den. tenkte å ta den kanskje på fredag vist det er noen som vaksinerer på jobben da, er da bare 10+5.

Skrevet

Nei!

Jeg er ikke i risikogruppa og dessuten er den ikke nok forsket på så jeg tør rett og slett ikke.

Dette hysteriet med svineinfl har helt gått av skaftet.Hva om en gravid får vanlig influensa tenker nå jeg...det dør jo flere enn 1000 årlig av vanlig infl.Og da er det ingen gravide som stresser m vaksine...

Nei, det gruffet skal ikke inn i mine årer.Og ei heller ikke inn i forsteret!

Skrevet

Jeg har forstått det slik at alle gravide er i i riskikogruppa. Jeg er likevel i tvil og kommer til å diskutere dette nøye med lege og ev annet helsepersonell.

Skrevet

Min lege anbefalte å vente til uke 13 for da er man sikker på at man er passert uke 12 hadde vist noe med orangene til fosteret. Så jeg har bestilt time i slutten av uke 13.

Skrevet

NEI!!

frarådet av to leger også! og heller ikek skal jeg gi den til små jentene mine, det er hysteri i mine øyne og jeg føler ikke jeg tar et feil valg.

mammaen min tok den for 12 dager siden og har vært sengeliggende siden! hun måtte ta den for hun er i risikogruppe, men ville aldri anbefalt meg eller jentene å ta den sier hun!

Skrevet

Jeg skal IKKE ta den!!! Hvor stor er egentlig sjansen for å få svineinfluensaen for meg?? Ikke stor. Jeg er ikke i risikogruppa, er sykemeldt fra jobben og sjelden i store folkemengder.. Tviler på at jeg får den, og om jeg skulle få den, tviler jeg på at det er særlig skummelt.

Tenker mer på om mitt barn kan få senskader om 10-15 år! Er så mye dritt i de vaksinene! Vi vet nesten ikke noe om de heller! Og nå har det endelig kommet frem i media om en rekke fryktelige bivirkninger.

Oppfordrer andre også til å ikke ta den, om de ikke er i risikogruppa.

Skrevet

Nei jeg skal ikke ta den.

Tar heller risikoen på å få selve sykdommen enn vaksinen.

Det er altfor mye usikkerhet forbundet med dette, og INGEN kan garantere at vaksinen er sikker.

Skrevet

Jeg skal ikke ta den. Enig i at jeg velger risikoen for sykdommen heller enn vaksinen!

Skrevet

Ja, er planlagt at jeg skal ta den hos jordmor når jeg er 13+4.

Skrevet

Skeptisk....

Hadde opprinnelig en plan om å ta den, men det ser ut som om svineinflueansaen er på vei tilbake på østlandet, så jeg avventer i det lengste.

Skrevet

Tror ikke jeg skal ta den. Nå begynner jo antall smittede å gå ned + jeg tror jeg har hatt den i en mild gard ettersom jeg var syk først, så ble sambo veldig syk, og dattera mi spydde litt. Men jeg tenkte også at jeg ikke kom til å bli smittet ettersom jeg har permisjon, men det gjorde jeg visst..(ganske sikker på det var pigflu ja)

Skrevet

Har nett hatt svinefluen så jeg skal ikke ta den nei.. Herlig å være ferdig med det å slippe å ta d valget!:)

Skrevet

Hørte på radioen idag at det var 2 jenter i 20 årene som var gravide i uke 20-21..3 dager etter sprøyta hadde begge 2 aborter...hmmm blir skeptisk jeg altså:/

Har ikke peil....

Skrevet

jeg skal ikke ta den...

Skrevet

Skal IKKE ta den, hvor lang tid har di egentlig hatt til å utvikle denna vaksina!!!

og det er ingen som kan si noe om evt bivirkninger om 10 år frem i tid.

Det er mange ting som har blitt anbefalt før, som siden di har funnet ut at har vært helseskadeligt. Så denne vaksina tør jeg ikke å ta, ikke barna mine heller.

Skrevet

Jeg tok den på jobb (jobber på sykehjem) for 3 uker siden. Testet positivt igår. Spurte tilsynslegen vår før jeg tok vaksinen om det var "farlig" å bli gravid den mnd man tok vaksinen, men han sa at det ikke var noe å tenke på. Så da stoler jeg på det:)

Skrevet

Mye forskjellige meninger om dette skjønner jeg. Enhver må vel gjøre det som føles mest riktig. Blir nok til at jeg stoler på ekspertene og tar vaksinen i uke 12 . Fryktelig kjipt med hele svineinfluensaen altså! puh..

Skrevet

Nix jeg skal ikke ta den!Hysteri hele greiene...

Skrevet

Tør ikke utsette et lite foster for vaksinen, nei.

Hvem vet hvordan den lille kroppen vil reagere? Det er ikke en sjanse jeg ønsker å ta. Ville plaget meg resten av svangerskapet - og de neste årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...