Gå til innhold

Flergangsammepupper? Melkesmak ved mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

To helt forskjellige spørsmål, altså :)

Til dere som har ammet flere barn: Blir puppene slappe igjen fortere ved barn nr 2?

Med nr 1 hadde jeg store melkepupper lenge. Husker ikke når de krympet, jeg, men gullet var mange mnd.

Nå er lillegullet snart 3 mnd, og plutselig - fra digre sprengte økedøgnpupper - ble de skinnflate over natten! Jeg er faktisk litt bekymret for at det ble tomt, for jeg kjenner ingenting når jeg ammer heller... Helt tomt kan det ikke være, for småen spiser jo, men ikke helt slik som han pleier. Vanskelig å forklare..

Forandrer melken smak når man har mensen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi.. Jeg ammer barn nr 2 nå.. Ble nesten litt skremt nå.. :P Har en gutt på 2 mnd...

Usikker på om melken forandrer smak når man har mensen, men vet at smaken på melken forandrer seg veldig ved graviditet.. (nr. 1 ville ikke lenger ha da jeg ble gravid...)

men med tanke på hormonene som forandrer seg under mens, så kan det nok godt hende at melken får en litt annen smak...

Skrevet

Barn 1 var den eneste som diet effektivt 5-6 mnd, deretter diet om natta og jeg pumpet om dagen til 8-9 mnd. Han diet så effektivt at jeg hadde mye spreng=store pupper.

Barn 2-4 har bare diet en liten stund mens jeg har pumpet mye til dem. Puppene har imidlertid aldri vært så sprengte og fylte som ved 1. mann, men så får jeg ikke pumpet like effektivt som et sugesterkt barn kan die.

Jeg har lest at mm kan forandre smak under mensen ja, og at noen barn tar denne endringen negativt (litt brystvegring).

Skrevet

Ja på begge spørsmål.

Jeg ammer nr 2 og når han var 3,5 mnd så ble det plutselig skinnfiller i forhold til med nr 1... Jeg tror det er lite melk nå, han virker desverre sulten... noe som ikke er så rart...

melka endres ved mens, men det er forskjellig fra barn til barn om de reagerer på det.

Jeg llurer samtidig på om melk endres ved disse evigvarende småblødningene en har når spiralen er på plass? Har hatt spiralen inne i 3 uker og blør hver j***a dag. Blir det som "mens" å regne i samenligning melkesmak?

Skrevet

Har ikke hatt like lenge sprengte bryst nå med nr 2 nei, men har fortsatt mye melk etter 7 mnd med amming.

Har bare hatt en mens etter at snuppa ble født, men den lille tidvise dienekteren min har aldri vært så glad i puppen som da. Om det var "ny" smak som gjorde det aner jeg ikke. Mengden gikk noe ned de dagene det sto på, måtte amme oftere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...