Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har ei lita på snart sju måneder som jeg gjerne skulle hatt i litt mer forskjellig mat...begynte med grøt når hun var rundt fem mnd og det elsker hun. Virkelig elsker! Har etter litt om og menn og frem og tilbake kommet til at moset banan også er akseptabelt, men blander jeg inn annen frukt er det mer usikkert om hun spiser eller ikke. Har også prøvd moset potet og moset gulrot, klarer å lure inn noen ørsmå skjeer hvis jeg gir det samtidig med grøt men ellers er det blånekt!

Så det jeg lurer på er noen tips til å tilvenne til mer mat. Hadde aldri slike problemer med broren, han smakte på det alt og gjør det fortsatt i en alder av tre år!

Har noen prøvd å gi middagsglass direkte uten å tilvenne en og en matvare først? Har ingen allergier i familien og hun har fått i seg nok potet og gulrot til at jeg tror det ville blitt reaksjon hvis hun hadde hatt noen problemermed det ihvertfall. Tenker kanskje middagsglass smaker litt bedre, også er det enklere å bare varme en liten skje av det enn å lage disse mosene stadig vekk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reken her var også litt sær på det.

Jeg lager all middagsmaten hennes selv.

Fulgte "boken" ibegynnelsen med most potet og litt og litt.

Du vet vel hva jeg mener. Det funket ikke her.

Hun var ikke interessert i det hele tatt.

Så fikk hun litt currysaus på fingrene og det var godt det.

Da var det en som plutselig ville ha mer.

Har funnet ut at hun liker litt kraftige runde smaker.

Hermetisk tomat var det hun likte best først.

Så da gikk det i hermetisk tomat og potet eller fullkornspasta

en stund.Nå spiser hun også potet, gulrot, olivenolje og kylling (alt kokt sammen i småbiter før mosing). Fiskeboller i hvit saus, kremet brokolli suppe, pasta med tomat og kjøttsaus- med litt revet parmesan.

Middagsglass liker hun ikke. En skje med det og hun nekter å spise mer. Må si jeg er enig med henne der, for synes glassene smaker fryktelig kjipt.

Så.. det jeg egentlig vil si- ble langt dette her- er bare prøv deg frem.

Lag noe du selv synes er godt."Enkle og rene" smaker, om du skjønner. Og selvfølgelig uten salt og for mye krydder, og får hun vondt i magen så vet du jo hva hun har fått..

Sikkert noen som synes det er helt forferdelig av meg å si dette, men reken er veldig fornøyd med middagene nå. Og hun får nesten alltid smake en liten smak av maten vår. Hun er forresten 7 mnd.

Lykke til!

Skrevet

Bare en ting til..

Avføringen kan bli litt "sterk" av tomaten, sånn at hun kan bli litt lettere

så enn vanlig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...