Gå til innhold

Orker ikke flere slankekurer...

Anbefalte innlegg

Jeg har slanket på meg ca 40 kg, og nå er det jaggu nok. Å gå ned er ingen sak, og det er det ikke å gå opp igjen heller. Men for 2 mnd siden begynte jeg å trene. Innersvingen var stedet for en stor kvinne, og jeg har holdt på 3 ganger i uka, 30 min hver gang. Pinlig nøyaktighet - dette vet jeg at jeg kan greie i overskuelig fremtid. Men jeg tar en uke av gangen.

Innersvingen er et treningssenter med sirkeltrening, og kun for kvinner. Og det er har en lav terksel... I tillegg holder det faktisk med en halv times trening for hver gang.

Jeg har gjort bittelite med kosten. Kuttet en del godterier, spiser mange måltider og styrer unna mye kjøtt og mye fett (nå er jeg veldig glad i fisk, det skal sies). Men jeg koser meg med både kake og godis innimellom. Om ikke de samme mengdene som før. Når jeg har trent sier hodet at jeg ikke skal spise godterier, for da ødelegger jeg treningseffekten;) I tillegg baker jeg knekkebrød og spiser mye grovt brød. potetgull spiser jeg heller ikke så mye av, men en neve nøtter unner jeg meg innimellom.

Og nå har kroppen min funnet ut at jeg MÅ bevege meg... Den roper ut at den vil på tur. Den forteller meg at i dag MÅ jeg bevege meg, gå på trening, gå tur eller lignende. Sofaen er ikke like fristende lenger rett og slett. Iallfall ikke hele tiden:) Det hadde jeg aldri trodd, for sånn har den aldri oppført seg før, hehe.

Om jeg går ned? Aner ikke, jeg veier meg nemlig ikke, men jeg har gått inn en buksestr, kroppen min liker seg bedre, og jeg har ikke så mye dårlig samvittighet for min innaktivitet. Jeg skal ikke slanke meg, jeg skal trene på meg en god helse!! Det er en litt ensom kamp, men jeg kan ikke trene til faste tider, så jeg kan ikke knytte meg fast til en partner.

Grunnen til at jeg startet? jeg begynte å kjenne vondter både i lår, knær, hæl, armer... Jeg er i risikosonen for diabetes, hjertefeil osv. Så da må man jo bare da:) Og om det tar tid, så får den heller bare gjøre det. Grete Roede, Libra, Fedon osv - det er deres skyld at jeg har blitt så stor. Kroppen liker nemlig ikke slankekurer. Men trening liker den!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141006461-orker-ikke-flere-slankekurer/
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Fortsetter under...

:)) ikke værst at den liker trening da:))

det gjør nemmelig ikke min hehe ...

men har forelsket meg helt i Ketolyse og lavkarbo..! deilig når enn finner noe som passer for enn selv.! :D

er ikke hve som står på vekta som teller... mye bedre og følge med på str og mål på den måten... jeg gikk ned masse cm rundt magen uten å gå ned kilo..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...