Gå til innhold

Hvilket lekekjøkken? Smoby? Fisher Price?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser de har Smoby sitt røde og grå kjøkken til 399,- (før 699,-) på Extra Leker, mens FP sitt kjøkken sitt har jeg sett på tilbud til 500,-

Hvilket burde jeg kjøpe? Må kjøre et stykke for å se på de to forskjellige (hver sin vei), så hvis jeg er fornøyd med det første jeg ser på tar jeg det.

Noen erfaringer med disse to kjøkkenene?

Tenkte litt på trekjøkken - synes selv det er penest. Jo mindre farger jo bedre..hehe.

Men er mest opptatt av det skal være morsomst mulig for ungene, og innbilder meg at sterke farger er kulere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt FP sitt, men syns det var veldig skranglete og lealøst. Hverken vi eller vesla var fornøyd med det. Vi har nå kjøpt nytt kjøkken til snuppen til jul, og har da gått for Ikea sitt tre kjøkken. Dette virket veldig ålreit når vi så på det, og syns det var veldig virklighetsnært og enkelt og pent i stilen.

Skrevet

Ja har sett det, og det er jo penere - helt klart.

Men er det noe som helst knotter å skru på, lyder, mange ting å åpne osv, eller er alt "fast" hvis du skjønner?

Jenta her fyller 2 år, og tenkte at det er morsomt med mest mulig å "knotte med".

Kanskje når de blir noe eldre at det holder med å bare late som man gjør ting, for da begynner man jo å leke en hel middag på en helt annen måte.

Når de er små virker det som at det er knotter, å åpne og lukke, skru etc som er gøy.

Skrevet

Nå har ikke vi satt det opp enda, og er en stund siden vi var å så på det. Mener å huske at det er noe knotter i forbindelse med ovnen hvertfall, og du kan åpne skuffer og skap, ingenting som er "fast" som jeg kan huske, men lyder og lys tror jeg ikke det var. Det føles som en evighet siden jeg hadde en 2 åring :P men er nok som du sier ja, at de da er mer opptatt av knotter osv.

Nå er jo alt smak og behag, men jeg vil ikke anbefale FP sitt, jenta vår fikk det da hun var litt under 2, og hun slet med å åpne dørene og hadde lite glede av det. Har sett ett annet plastik kjøkken hos naboen, og det virker myyye bedre enn FP sitt. Nå husker jeg ikke helt om det er Smoby sitt eller om det var av ett annet merke.

Skrevet

Ikke fisher price sitt hvertfall..Det hadde vi og det var så lealøst og skikkelig dårlig så vi tok det bort etter en liten stund. Hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpr brio sitt. Det er av tre og holder mange år:O)

Skrevet

Synes FP så veldig plastikk ut. Det er jo plastikk, hehe, men det så også veldig lealøst ut på bildet, så kan tenke meg det.

Da drar jeg og ser på Smoby sitt i dag. Det var jo ikke så dyrt heller, og skulle det vise seg at det er mye "gøy" på det så tror jeg at jeg tar det nå. Så kan vi evt kjøpe et bedre trekjøkken senere. Venter jo en tass til nå, og kanskje de etterhvert vil ha et bedre kjøkken de kan leke med når de blir større. Da kan vi evt se på et skikkelig trekjøkken.

Skrevet

Jeg har laget lekekjøkken til datteren min selv, og det anbefaler jeg flere å gjøre! Har fått utrolig mye skryt for det.

Kjøpte en mini-Malm kommode på Ikea og kjøpte knotter og håndtak i kjøkkenavdelingen. Knottene fungerer som termostatene man skrur på, og håndtakene er for å åpne "stekeovnen". På toppen limte jeg fire runde drikkeunderlag (slike som skal beskytte bordet), de fungerer som kokeplate. Kjøkkenet er forholdsvis billig, solid, naturtro og ikke minst, det er veldig god oppbevaringsplass til alle kjøkkentingene oppi skuffene. Pluss at det er utrolig gøy å ha laget det selv!

Skrevet

Husker ikke hva vi har men det er den som er i Extra reklamen. Lealøst, og det er så manhe kriker og kroker. Utrolig upraktisk!! Må sitte med tannbørste for å få vasket det. Vi skal kjøpe det Ikea har i tre til 900 kr. Var kjempe fin!!

Skrevet

Enig med de over her. Fisher Price kjøkkenet var overraskende dårlig. Pleier å være så fornøyd med FP-leker. Nå står det på terrassen og er klart for å tas med på hytta. Vi kommer til å gå for trekjøkken og tenkte å kjøpe IKEA sitt hvis de forsatt har det. Vårt FP-kjøkken sprakk veldig lett opp og det er vanskelig å håndtere for de minste.

Skrevet

Var og kikket i dag. Kom over både Smoby sitt og FP, og nei, her blir det trekjøkken på oss! Det var skikkelig skrøplig det plastgreiene. Synes det så litt bedre ut på bildet. Hadde sett for meg hardere plast liksom. Mamma var med, og hun fikk ikke opp skapet på det ene kjøkkenet for det var så vanskelig å få tak! Jeg sleit jeg og. Og det virket som om hvis hun hadde falt over et av dem ville de bøyd seg. Så skranglete trodde jeg det ikke det var da jeg dro.

Nå må jeg finne ut om Brio har mer utstyr enn komfyren, for akkurat komfyren hadde de for 279,- og det likte jeg. Men det er litt lite med bare komfyr. Kunne tenkt meg oppvaskkum, noen fler skaper osv..

Noen tips til noe som ikke koster 2000,-

Skrevet

det som heter micki

ikke smoby hadde det til mine å var ikke fornøyd i det heletatt noe dingleverk ut av en ann verden

Skrevet

Ja det ser fint ut det fra Micki! Noen som har erfaring med det?

Har nå fått tilbud å få/kjøpe brukt en Brio komfyr, så jeg tror kanskje vi skal gå for det nå hvis ikke det fra Micki er sinnsykt mye bedre da.

Og heller bruke resten av pengene på å kjøpe kjeler og mat osv, og kanskje bord og to stoler. :)

Skrevet

Vi har det fra Micki, ogh er forså vidt godt fornøyd med det. Vi hadde tidligere bare komfyren fra Brio, og som du sier så ble det litt for enkelt, de ville ha noe mer. Dessuten blir det jo ekstra oppbevaring til gryter, koppesett, lekemat osv under vasken, når det er vask på de. Vårt har overlevd ett år nå med to barn som bruker det, så kan ikke klage på kvalitet. MEN hadde jeg skulle kjøpt nå hadde jeg ikke vært i tvil, jeg hadde definitivt gått for Ikea sitt! Selv om Brios komfyr o g Mickis kjøkken regnes som trekjøkken er det lagd av tynne sponplater, som festes i plastikklister med spor i. Altså ikke noe heltre eller skruer. Har skjedd et par ganger at et barn har gått oppå det, og da "sliter de". Jeg driver barnehage selv der vi har trekjøkken til 4500,-, men når jeg så på Ikea sitt vil jeg si at det var av like god kvalitet. Så tror du får mye for pengene, og et kjøkken for mange år fremover. Mal det heller hvis det er kjedelig ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...