Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt sånn hoppestativ man fester i dørkarmen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær obs på at dette ikke anbefales til barn lenger.

Når de hopper opp og ned får de "slag" som går opp i ryggen, og man har funnet ut at dette ikke er så heldig for ryggene til våre småtroll.

Skrevet

Det stemmer at dette ikke anbefales til barn lenger, men de selges fortsatt. Er vel noe at alt skal gjøres med måte. OM de henger der i fem eller ti minutter om dagen så er det sikkert ingen fare. Jeg har selv valgt å ikke bruke en hoppehuske, men har sett de i salg på Barnevognhuset og Babymagasinet i Oslo.

Skrevet

Alt med måte ja!

Jeg får følelsen av at man skal være så himla forsiktig med alt.. Man skal selvfølgelig ikke gjøre noe som barnet tar skade av, på lang eller kort sikt. Men som du sier noen minutter i en hoppehuske tror jeg ikke dem tar skade av.

Nevøen min brukte det av og til når han var mindre. Han var en skikkelig aktiv krabat. Han stortrivdes i den og ser absolutt ikke ut til å ha tatt noen skade av det..=)

Vet ikke hvor man får kjøpte det da.. Som egentlig var spørsmålet..

Skrevet

Blir litt feil å leve på alt med måte bølgen.

Gir du bebisen din vanlig melk iblandt, men selvfølgelig med måte???

Det gjorde de jo før i tiden, og det gikk jo bra med de fleste!!

Men det pleier som regel å være gode grunner til at man blir anbefalt ditt og datt. Men for all del folk gjør som de vil, men eg forstår ikkje at noen gjør det motsatte av det som er anbefalt når det faktisk ligger gode grunner bak det.

Skrevet

Du må selvfølgelig bestemme selv, og jeg vet at det ikke er dette du spør om.. Men må bare si meg enig i kommentarene over. Innretninger som "hoppse", gåstoler o.l. er ikke å anbefale, selv ikke "med måte". Faren i forhold til støt og feilbelastning på skjelett er allerede nevnt, i tillegg gir det barnet "feil" bevegelseserfaring. Når barn vennes til å henge i en innretning og skape bevegelse ved å hoppe, blir det raskt kjedelig å ligge på gulvet, hvor bevegelseserfaringen skal komme. Mange innretninger (også vippestol) lærer også barnet at strekk av kroppen fører til fart/fremdrift, altså det motsatte av det man gjør når man ruller/kryper osv (hvor man i hovedsak bøyer).

Flere foreldre sier også at "barnet vil ikke ligge i fanget eller være på gulvet, h*n vil bare stå og hoppe" (f.eks i fanget) - men hvordan har barnet funnet ut at det er en fin aktivitet? Jo, fordi foreldrene har introdusert det!

JA TIL BARN PÅ GULVET! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...