Gå til innhold

Hvordan best slutte med samsoving m. jente 18 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi koser oss glugg ihjel, men hun tar stor plass etterhvert og vi vurderer å slutte nå. Men hvordan?

Ha henne over i seng på vårt rom, eller direkte inn i egen seng på eget rom?

Tipper det blir grining og kjefting uansett, for hun storkoser seg sammen med mamma og pappa.. Huff, litt trist kjenner jeg..

Trenger gode tips og råd!

På forhånd takk ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg samsov lenge med jenta vår også, syntes det var superkoselig og godt. Hun var en urolig og krevende baby og jeg fölte at vi begge trengte denne kosen og roen sammen. Men tilslutt kjente jeg at det var på tide for oss begge å sove hver for oss for å få bedre sövn og bedre plass etc.

Jeg syntes det var viktig å gjöre overgangen så trygg og god som mulig for henne, så jeg lå på madrass ved siden av sengen hennes de 2 förste nettene. Deretter satt jeg hos henne til hun sovnet (med ryggen til uten å gi henne oppmerksomhet) til jeg syntes hun virket trygg og la seg greit til å sove på egenhånd. De förste kveldene tok det evigheter og hun klatret rundt i sengen og sutret, men det tok ikke mange dager för hun brukte kortere og kortere tid. Nå synes jeg vi har det veldig fint. Hun legger seg blid og fornöyd og sovner i sin egen seng og sover for det meste hele natten der. Men hun våkner gjerne i 5.30 tiden og da henter jeg henne inn til meg så ligger hun på armen og koser litt og sovner igjen til vi må stå opp 07.15.

Skrevet

har ikke erfaring, men hva med å gjøre det nye rommet til et prosjekt sammen med henne?

hun skjønner mye, men skjønner ikke konsekvensene av det selvsagt, men gjennom å la henne være med og å snakke om det på forhånd så blir det kanskje stas?

(nå som du har blitt så stor jente osv osv osv)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...