Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jeg er gravid (4 mnd på vei), og er samboer med barnefar på 22 år. Han har røyket hasj siden han var 14,og han røyker nesten hver dag. Hvis han har hasj hjemme røyker han mange ganger om dagen... Ellers er han gjerne med kompiser på kveldene, og røyker der. Jeg røyker ikke i det hele tatt. Nå kjennes det ut som oppmerksomheten hans slites mellom meg og "hasj-livet". Han gleder seg veldig til å bli pappa, og vi har det bra sammen, men han sier (som så mange andre) at røykinga er en viktig del av livet hans... Varsellampene burde jo lyse. Så han har rett og slett ikke lyst til å slutte. Jeg har sagt at jeg synes barn og dop ikke passer sammen overhodet, men han synes selv at røykinga er så bagatellmessig at han nesten ler av meg ("alle gjør det jo, ikke sant, og har alltid gjort det"). Det føles også som vi ikke har det like bra sammen som vi kunne hatt, fordi det føles som han kjeder seg og blir rastløs når han er med meg og ikke røyker. Også blir han jo ikke spesielt hyggelig når han røyker heller. Ikke ordentlig stygg, men bare en frekk/ekkel utgave av seg selv... Jeg vil så gjerne at vi skal holde sammen, men jeg vet ikke hvor lenge jeg kommer til å/burde "holde ut". Jeg får jo ikke tvunget han til å slutte mot sin vilje heller. Hadde satt sånn pris på noen innspill/råd. Takk...
*rottiemama*endeligmamma Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Nei, du får ikke tvunget han til noe som helst.... MEN... du kan reise fra han!!! Et barn skal ikke under noen omstendigheter vokse opp med dop!!! Vær voksen, ta et valg for barnet ditt. Han høres jo helt dust ut! Skal love deg at et barn har mye bedre å vokse opp med foreldre som ikke bor sammen enn å vokse opp i et hjem med narkotika. Selv om mange ser på hasj som bagatell, er det like fullt ut narkotika! Tenk om du skulle vært på butikken f.eks og han hadde vært alene med ungen i påvirket tilstand, og det skulle skje noe??? Du hadde aldri tilgitt han eller deg selv. Gi han et ultimatum...; "Enten slutter du, ellers reiser jeg,,,!" Håper det ordner seg på den beste måten for barnet ditt,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå