Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jenta mi er 15 uker gammel og sover max 30min på dagtid før hun våkner. Dette er uavhengig av hvor hun ligger og sover (senga si, i armene mine, i vogna, i senga mi osv osv). Jeg har gått 3 timers tur med henne, men hun våkner akkurat etter 30min, jeg kan stille klokka etter henne. Etter som jeg har lest så er det fordi hun går fra en søvnfase til en annen men klarer ikke overgangen uten hjelp. Jeg har prøvd å få henne til å sovne igjen ved å bysse henne i søvn, vugge vogna, gå laaaang tur, ligge ved siden av henne i senga mi... Men ikke noe av dette funker. Hun våkner og holder seg våken. Forsåvidt greit nok det, jeg klarer å få henne til å sove 30min 3-4ganger iløpet av dagen og har innfunnet meg med at så lenge hun virker fornøyd så skal jeg ikke stresse med det. MEN går dette noen gang over? Vil hun etterhvert kunne klare å sove en time eller to i strekk på dagtid? På natta har hun ingen problemer i det hele tatt. Sovner som regel rundt 19 og sover til ca 6.30. Våkner kun for mat en gang i løpet av natta. Har stått og sett på henne et par timer om natta for å se om hun våkner opp som hun gjør på dagen, men det ser ikke sånn ut. De få gangene hun har gløtta på øya så har hun bare snudd seg rundt og sovnet igjen.
vilde5 Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Åååå jeg kjenner meg så utrolig igjen. Har hatt det på akkurat samme måten som deg. Sov kun 20 minutter av gangen åsså helt våken. Var sååå misunnelig på de som hadde barn som sovv flere timer av ganger. Jeg fikk jo aldri gjort noe hjemme, orket ikke begynne på noe for visste jo at hun snart våknet igjen allikevel. Men..... Da lille gullet var 6 mnd skjedde det noe...... Jeg byttet over til sportsdelen i vognen, og var egentlig litt redd for at hun ikke ville sove der i det hele tatt, men da snudde det plutselig. Det skjedde omtrent på dagen. Da begynte hun å sove lenge!!!! Og fra da og fram til nå(er 71/5 mnd nå) sover hun opp mot 2 ganger 2 timer!!! Er helt fantastisk og en helt ny verden. Jeg har tidligere hørt om de som sier at det snur nok må bare vente, og jeg må si jeg ikke helt trodde dem for syntes aldri hun sov mer enn 20 min. Men jeg kan trøste deg med at det kan være det snur for deg også. Skal ikke si at det gjør med alle, men det er iallefall litt godt å ha troa på at det kan skje. Og at du vet at når hun bare blir litt eldre kan det snu med din også. Så håper det vil snu for deg også, for vet hvordan det er med barn som ikke sover på dagen:-) Men ikke stress med det, la det være sånn som det er nå så vil det snu av seg selv etterhvert:-)
Gjest Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Ååååå min datter sover også bare 30minutter her og der, men er fantastisk på natten. Klarte å få henne til å sove i 2timer idag da. Hun sov i armene mine og våknet som vanlig etter 30minutter. Fikk vogget henne i søvn igjen og da sov hun 1.5 time i strekk uten å våkne Håper at hun blir like glad i å sove på dagtid snart som det jeg er. Hadde jo vært supert om vi begge to kunne tatt oss en dupp på et par tre timer midt på dagen
74skytte Skrevet 27. november 2009 #4 Skrevet 27. november 2009 Jeg har en gutt som er akkurat på samme måte. Han sluttet å sove lange lurer rundt 3 mnd alder. Nå er han snart 9 mnd. Sover bare rundt 30 min uansett hvor han sover. Har prøvd det meste.... Nettene er greie. Våkner han veldig tidlig, så sover han 3x30 min ellers 2x30 min om dagen.
Rødhette <309+<312 Skrevet 5. desember 2009 #5 Skrevet 5. desember 2009 jeg har også en gutt som har sovet 3x30 min på dagtid siden har var 3 mnd (er nå 5 mnd) og jeg prøvde alt! og fant ut tilslutt at han sikkert ikke trengte mer søvn, sov jo hele natten, men prøvde ut noe for en uke siden, og det var at jeg la han inn i sengen midt på dagen når han skulle ha lur nummer to, slo av lyset og da sov han i 1,5 time, og hvis vi er hjemme da legger jeg han inn på rommet og da sover han godt, hvis vi er ute, på besøk eller noe annet sover han bare 30 min. jeg turde ikke å prøve dette før han var såpass gammel at jeg visste at han forstod forskjell på dag og natt, selvom det var mørkt, vi har alltid vært veldig nøye på at mørkt rom er natta. men vi har ett eget kveldsrituale om kvelden sånn at han ikke tror det er natt når jeg ligger han inn på soverommet i mørke på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå