Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Snuppa er 14 mnd. straks, men får fortsatt flaske. Lurer litt på å kutte ned litt nå. Iallfall om dagen. Når kuttet/skal dere kutte flaska?
Lemonia Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Her sluttet vi helt med både mme og generelt bruk av tåteflaske da han var 10½ mnd. Da ville han ikke ha mer mme, og siden vi bare brukte tåteflaske til mme og all annen drikke ble gitt i tutekopp så forsvant flaska også.
lille sprelle Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 rundt ett år, hvis jeg var borte fikk hun flaske på kvelden en liten periode til.
Blind Gudinne Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Kråka her er også straks 14 mnd. Hun får en "kose"- flaske med varm melk før hun skal legge seg. Er så kos atte =) Det er den eneste flaska hun får, drikker alt annet av tutekopp.
Noah 08. Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Sluttet med mme da junior var 13 mnd. men kveldsflaska med lettmelk hang med til 17/18 mnd. da var han ikke interessert i den lengre så å ta den bort gikk knirkefritt:) Syns det var kos jeg,han drakk jo av avent kopp til alle andre måltider fra ca 11 mnd alder.
FrøkenJ Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Sluttet å amme om kvelden da hun var 10 1/2 mnd pga lite melk. etter det har vi gitt henne flaske på kvelden. men etter at jeg var på 1 års kontroll fikk jeg klar beskjed om at dette var bare tull fra helsesøster. Snuppa er nå snart 12 1/2 mnd og leggingen er vanskeligere nå etter at vi sluttet. Helsesøsteren nevnte noe ang med melk på kvelden og tennene siden hun fikk melk etter tannpuss..har aillefall sluttet, dog litt ufrivillig.
Lemonia Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Jeg synes det er en litt merkelig uttalelse fra en helsesøster. Hva med de som ammes? Det er ganske vanlig å amme, i allefall litt, langt ut i første leveår. Det er da ingen som sier noe om at det er tull eller at det er skadelig for tennene. For et flaskebarn kan en flaske melk være like mye kos som bryst er for barn som ammes. Hvis barnet ditt har lyst på flasken, og du ikke har noe i mot det, synes jeg du bare skal fortsette.
Gjest Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Mme er nok mer skadelig for tennene enn mm. Man kan jo ha en koseflaske før tannpuss også da.
Noah 08. Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Her fikk han flaska før sengetid,altså tannpuss etterpå
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 min fikk flaske med mme på kvelden til han akkurat var 14 mnd,da slutta han selv faktisk:) prøvde å tilby han hver kveld i ei uke og han ville ikke ha,så da var det jo eb fin annleding å slutte:) bruker heller ikke tåteflaske lengre.
*Lissi* Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Da får vi prøve å gå over til kopp fra i morgen. Gir nok flaske om kvelde en stund til:-) Før tannpuss vel og merke.
Kåva Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Her har vi kanskje holdt på flaska litt lenge. Får flaske med melk etter kveldsmåltid. Hun har kost seg veldig med den. Blir nok ikke så lenge til ho slutter med det. Ho drikker mindre av den for hver kveld. Ferdig sier ho, og så et stort glis Har alltid vært nøye med tannpuss etter melk, spesielt MM.
Kåva Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Glemte og skrive hvor gammel ho er 21 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå