Gå til innhold

Har noen allerede søkt om fødeplass? (Oslo og Akershus)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei igjen lubine!

Hvordan går det med deg, formen bedre?

Jeg sendte faktisk en mail direkte til føden på Riksen.

Fikk tilsendt informasjon og innkalling i posten til UL ca en uke etterpå.

Må sies at jeg hadde en veldig spesiell fødsel med nr 1 for 4,5 år siden, noe jeg også informerte om i mailen. En uoppdaget total ruptur, som kun ble sydd av jordmor. Og som jeg fortsatt sliter med pr.dags dato til tross for flere operasjoner. samt en pasientskadeerstatnings sak mot riksen.

Mulig det gikk så fort pga at de skylder meg en bedre opplevelse eller at jeg var tidlig ute. Ca 6 uker da jeg søkte. Her blir det uansett planlagt keisersnitt.

Legen min skal søke fødeplass for meg når jeg skal på kontroll neste uke. (Vil da være 13 uker på vei). Jeg skal søke meg til Ahus, tenkte først på Rikshospitalet men siden de tar imot fødende fra hele landet (spes. ved komplikasjoner) så kan man risikere å bli avvist selv om man har fått tildelt plass der - dersom det er fullt og man selv ikke har noen komplikasjoner. Kjedelig å måtte lete etter nytt sykehus når det hele er igang...

Legen min søker for meg som sagt, og så får man et brev med innkalling til ultralyd ved det sykehuset man er tildelt fødeplass.

Fastlegen min søkte allerede for 3-4 uker siden, og har fått plass og time til ultralyd på ullevål ;) synes det er supert, siden jeg var så fornøyd der sist :) Er vanlig at fastlegen eller jordmor søker, men er ikke noe iveien for at man kan søke selv heller. Er vel bare å sende en mail til fødeavdelingen i så fall?

Søkte om fødeplass når jeg var på første legekontroll uke 5+6 (hun søkte for meg). Har fått plass på Riksen. Fødte på ABC Ullevål sist, men ble dessverre komplikasjoner og totalopplevelsen ble veldig stressende og dårlig. Håper derfor på en bedre opplevelse denne gangen (et annet sted) :-)

Send mail til [email protected] og skriv at du oenske plass. Alt jeg innkluderte var navnet mitt og termin, og en liste over foerste-, andre- og tredjevalg av sykehus. Hvis du ikke faar plass saa sender de visst "soeknaden" videre. Da mamma ringte de saa sa de det var fullt allerede paa Rikshospitalet og Ullevaald, men jeg soekte etter dette og fikk plass paa riksen. Hvis du vil inn der eller Ullevaald saa soek saa fort som mulig, jeg hoerer det er dumt aa vente til foerste kontroll...

Kanskje vi sees paa Riksen? :)

Annonse

Hei og takk for svar alle sammen!

Knerten: formen er faktisk bedre, men er fortsatt sykemeldt. Har fortsatt ikke vært på UL eller legesjekk, så stoler på egne instinkter at ting er som de skal.

Flott å se at du også fortsatt er her.

Jeg er litt usikker, vil tro A-hus er et normalt valg for meg.. Men er usikker i forhold til evt planlagt KS. Var et par millimeter unna totalruptur sist, sliter med skjedefremfall og annet faenskap og er svært lite lysten på at noe skal komme ut den naturlige veien en gang til.

Hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg søkt meg til Riksen, men siden jeg nå har flyttet ut på landet så vet jeg ikke helt. Vil jo tro at man få planlagt KS begge steder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...