aug07sept09:o) Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 har en gutt på 2år og 3mnd som er så fryktelig trassig om dagen.. vet jo at det hører med men han er så sinna. hvis vi spør han om noe eller ber han gjøre noe som ikke passer han der og da får vi beskjeden "slutt opp mamma" NEI eller "jeg vil ikke" jeg prøver så godt jeg kan og ikke si nei til alt han ikke får lov til men det er jaggu ikke lett... hører også med at han ble storebror for 9 uker siden og det har vært tøft. begynte i ny bhg i høst men er ikke helt sikker på om han trives der, har en kjempe god kompis der men han slutter nå etter jul så har en følelse av at trassen hans bare kommer til å bli værre siden han mister "det gode" han har i bhg. ( noen som har noen gode råd og kanskje har vært borti noe lignende??
camillah 2 små Skrevet 23. november 2009 #2 Skrevet 23. november 2009 Jeg tror de fleste av oss opplever denne trassen! Vi ble nok tatt litt på senga da tulla for alvor begynte å protestere hver gang hun ikke fikk gjøre noe selv, og vi lurte nesten på om det var noe galt med henne!! Etter hvert har vi skjønt at det hele er normalt, og at det er sunt at hun viser at hun har vilje! Det er også viktig at hun lærer at det er lov å være sint. Men det bør ikke gå ut over andre... Som regel klarer vi å unngå de verste situasjonene hvis vi gir henne to valg, slik at hun kan få bestemme hvilken strømpebukse hun skal ha på. Eller hun får velge om mamma eller hun skal pusse tennene hennes først... Men hun skal alltid pusse tennene, og hun skal ha strømpebukse på! Det største problemet vårt er tannpussen og kveldsstellet, for hun vil helst gjøre alt selv. Hun kan hyle og slå hvis det blir riktig ille. Vi prøver å være vennlige og bestemte, og ikke bli sinte igjen. Jeg tror det er veldig viktig å være rolig, ellers blir det bare verre. Det har også vært en god hjelp å¨bruike fluortabletten som "belønning". Jeg har også funnet ut at det er viktig å ha tunga rett i munnen! For hvis jeg sier vi skal gjøre noe, og angrer meg og sier at vi skal gjøre noe annet, blir tulla forvirret og VELDIG sint. Så vi prøver å være konsekvente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå