Anonym bruker Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hun har fått grønn og hard avføring, den har vært slik en stund nå. Jeg snakket med de på helsestasjonen, å de sa jeg skulle se det ann. Men syns det er vondt hun skal ha det slik. Andre som har hatt det slik med nan? Tenker at det kansje hjelper å skifte merke? Noen merker å anbefale? Hun er kun to måneder:)
Anonym bruker Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Har du forsøkt å tilsette maltekstrakt i melken? Dette har fungert fint for oss. Vi bruker NAN. Tror det er veldig forskjellig hvor mye malt som brukes. En teskje i en flaske kan være passe - eller mer eller mindre. Man bruker gjerne mer dersom babyen har veldig hard mage. Og man kan bruke en mindre mengde forbyggende hver dag (i en/flere/alle flasker) dersom man vet at babyen har lett for å få hard mage. Vi har ikke byttet merke da det har fungert fint for oss å tilsette maltekstrakt. Men alle barn er jo forskjellige, så man må vel bare prøve seg frem.
MiMa09 Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Gutten min ble veldig dårlig i magen av den vanlige NAN. Men hard i magen merket vi ikke noe til. Men han får mer pupp enn MME, så har heller ikke hatt malt i melka. Vi byttet til NAN HA1, og den funket bedre (kjøpes på apotek). Selv om ungen likte den godt var jeg ikke spesielt begeistret for den fordi gulpen luktet så innmari vondt. Har en skikkelig gulpegutt nemlig. Har nylig byttet til Collett nå, og det ser ut til å funke. Men siden han har fåt tlitt mer MME siste par ukene har vi i tillegg begynt med malt i melka. Mulig vi putter i litt mye (en teskje) for han har vært noe løsere i magen etter vi begynte med det.
mamma1980 Skrevet 6. desember 2009 #4 Skrevet 6. desember 2009 byttet også til collett. ungen er rmyyyye bedre i magen nå. tror også vi skal begynne med noe malt i melka da det er sundt uansett
Lea Laus Skrevet 7. desember 2009 #5 Skrevet 7. desember 2009 Veldig mange blir harde i magen og får sopputslett på tungen av nan. Bytt merke så skal du se det hjelper. Vi er veldig frnøyde med hipp. Ikke bruk malteekstrakt før du har forsøkt et annet merke, det er så fryktelig mye sukker i det.
AussieAnette Skrevet 7. desember 2009 #6 Skrevet 7. desember 2009 Er det derfor gutten min fikk sopputslett på tungen.. Vi brukte nan de første 2 ukene, men etter vi byttet til hipp så forsvant dette. Jeg penslet med gul farris, trodde det var det som hjalp. Men etter vi sluttet og pensle så har det jo aldri kommet tilbake. Takk Hipp:
eplepeple Skrevet 7. desember 2009 #7 Skrevet 7. desember 2009 Dessverre ja, barnet var hard i magen helt til hun kunne få sviskemos....hun får hjemmelaget og den fungerer bedre enn kjøpt. Håper tulla slipper å slite lenge med dette. Det er jo så vondt for de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå