Gå til innhold

til di som har blitt satt igang...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ble satt i gang forrige gang pga lite fostervann og hun stresset. Kom opp tidlig om morningen og fikk den første tabletten klokken 11 og lå stille til klokken 13. Ikke antydning til at ting var i gang. Søsteren min og jeg gikk tur og spiste på den narvesen som er på kk. Klokken fem skulle jeg inn igjen og få en ny pille men jeg fikk ikke likevel. Klokken syv om kvelden tok de vannet og halv åtte fikk jeg drypp. Jeg lå litt av og på med dryppet. Poenget her er hvertfall at 05:10 morningen etterpå så var jenten min ute. Så i fra jeg fikk pillen og til hun var ute så tok det tilsammen 18 timer men det var ikke noe vondt og jeg så på riene mine som mensen smerter!! Men dette var forskjellig fra de to andre jeg lå på rom med når jeg hadde fått den pillen for hun andre som fikk den tabletten sånn ti minutter eller noe før meg var i rier allerede kort tid etter og når jeg var på vei inn på føden så var hun sikkert nesten i fødsel. Hadde hvertfall veldig vondt husker jeg. Så det kommer nok ann på person til person

Jeg ble satt i gang pga en stor prolaps i ryggen.

Fikk en pille vaginalt klokka ett, men ingenting skjedde. Fikk en ny pille klokka fem og da begynte ting å skje. Kjente riene kom, men når jordmora sjekket åpningen klokka sju var det bare 3 cm.

Ting gikk alikevel fort, litt før halv ni rusla jeg inn på fødestua og åtte på ni var prinsen vår ute :)

Fra jeg fikk den første pilla til han var ute, så tok det åtte timer.

Første pilla kl.13.00 - ingen respons

andre pilla 19.30 - tilsynelatende ingen respons (små tak i magen med store mellomrom bare.

23.50 - la meg til å sove. skulle få ny pille dagen etter.

00.00 - lillegutt sparket igang hele showet - stormrier med 40 sek mellomrom frem til han var ute 05.46.

Aktiv fødsel; 5:46

Fra første pille: ca 17 timer.

Modningspille satt 14.30, fødsel over 18,25.

Under 4 timer altså der den første var bare konstante maserier, 2,5 timer med åpning og 30 min pressing.

Veldig masete fødsel, men hadde svangerskapsforgiftning og jordmor mente kroppen reagerte voldsomt for å få ut barnet fort.

Håper det starter av seg selv denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...