<3 Snart tobarnsmamma <3 Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hvor mye kler dere på deres små babyer på 3 måneder både inne og ute?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Tassen her er 4 mnd da, men svarer likevel jeg Inne har han oftest bare body og strømpebukse (pleier ofte å ha en liten ulldress over, spesielt om morgenen siden det er litt golvkaldt) eller body og joggebukse. Ute i vogn- body, strømpebukse og en liten velourjakke og ull-lue. Er svært varm nede i vognposen. Ute i bilstol (altså når vi tar han med ut ellers): det samme som inne, og har i tillegg på utedress over.
Mammaen til Annabel <3 Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg sverger til ull jeg da. Så her går det i; Inne: Ullbody og ullstrømpebukse. Gjerne ullsokker hvis hun er kald på beina. Ute i vogn: Samme som inne +ull-lue, en strikkebukse og enten en jakke (strikke eller vanlig) eller en strikket "pose" med armer og hette. Jeg bruker dyne og saueskinn i vognen. Da er hun god og varm. Ute i bilstol: Samme som i vogn. Har gjerne med et pledd hvis bilen er veldig kald. Ønsker meg veldig en sånn ulldress da. Den strikkede posen er litt upraktisk i bilstolen siden den ikke har bein. Foreløpig er den så lang at beltet kommer mellom beina likvel. Men snart går ikke det lenger. Har også en "bjørnedrakt" fra H&M, så den brukes alternativt til strikkeposen, men da gjerne uten strikkebukse inni Hva bruker du da?
pauline og knerten Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Som flere andre her: inne bruker vi body (gjerne ull) og strømpebukse eller tynn sparkebukse med seler. Ute i vogn: Til nå har vi brukt strikkebukse og genser, i tillegg til lue og av og til votter. Knerten ligger på lammeskinn og har dyne oppå, og av og til et babyteppe i ull i tillegg for å regulere varmen. I dag har vi for første gang testet en ny ulldress fra Joha som vi nylig fikk i gave, og den var genial! Den er i størrelse 70 og dermed alt for stor (gutten bruker 56/62), men kunne lett brettes opp og funket finfint. Deilig å slippe å fikle med genser og bukse.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Snuppa her er 10 uker gammel. Hun har på seg body og bukse. Som oftest ullbody. Noen ganger en bomullsbody over, men ikke alltid. I vogna har hun på seg kun en strømpebukse/tynn bukse, body og ullgenser + lue. Hun er veldig varm nedi posen, men har overkroppen endel utenfor så pleier ha på ullgenser. Hvis ikke så har hun feks to bodyer og så et teppe over. Kommer veldig ann på hvor kaldt det er! Om natta har vi enten pysj, noen ganger med en ullbody under. Eller så har vi en sånn pose hun sover i (hvor armene stikker ut). Da har hun ofte bare en ullbody på og ingen strømpebukse. Tenker at det er litt godt for henne å ligge uten bukse på så hun får hudkontakt med seg selv (?) innimellom også. Eller så har hun på seg en pysj uten føtter nedi posen. I natt var det ganske varmt så hadde bare på seg en bomullspysj og to tynne ulltepper over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå