TBmaibaby2010 Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jeg er i uke 13 og merker at nå MÅ jeg ut og handle klær for gravide! Hvor har dere handlet og når begynte dere å kjøpe amme BH,bukser, genser/bluser, truser ol. for gravide. Eller har der bare handlet vanlige klær kanskje i større størrelser? Trenger tips! Gruer meg litt til å gå med trusa over magen! :o/
b77h Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 tights og strømpebukser og noen få bukser har jeg kjøpt på H&M. Nå er jeg i uke 30 og BOR bokstavlig talt i ullstrømpebuksene fra H&M - de er supergode (har kjøpt 3 stk!) Ang truser så bruker jeg de jeg hadde fra før, men kun de som er i elastisk blondestoff - de tøyer seg. Frister ikke m truser over magen, nei, men strømpebukser over er bare behagelig. Ellers har jeg kjøpt en ullkåpe på H&M og en vind-og vanntett jakke på Polarn&Pyret - begge disse er fantiastiske nå når høst/vinter er her. Andre klær kjøper jeg for det meste på vanlige butikker, sånn at det også er klær jeg kan ha etter graviditeten. Har mange kjoler m høyt liv ol. Og hadde mye fra før, som jeg bruker nå. Frister uansett ikke å gå i jeans og stramme klær nå, best med det som er løst over magen og ikke strammer ;-)
21.april Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 er i uke 19 og bruker bare ullstrømpebukser eller vanlig tights. Har kjøpt tunika/kjoler på veromoda og indiska og ellers er jeg glad i hotpantsene fra pierre robert (men har måttet gå opp en str:( ) Har to gravidbukser fra H&M fra forrige svangerskap men nå som moten er som den er har jeg ikke giddet å bruke de.
Gjest Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Er i uke 18 og har fortsatt ikke kjøpt gravide-klær. Går mye i longs og treningsbukser, men passer fortsatt olabuksene mine og de vanlige klærne jeg bruker. Eneste som begynner å bli litt trang er fjellbuksa, men det går vel ikke lange stunda før resten blir for trangt også.....
TBmaibaby2010 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #5 Skrevet 18. november 2009 Så strømpebukser og tighs er visst tingen Har en tendens til å klø av ull... men jeg må vel bare kjøpe og prøve. Blir ikke kaldt uttover nå mot vinteren å bare gå i tights og strompebukse da?
TBmaibaby2010 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. november 2009 Noen som vet om det går ann å få tak i snekkerbukse da? Har alltid ønsket meg å gå med det når jeg går gravid, men nå er vel det ute av moten og umulig å få tak i?
Gravidica Skrevet 18. november 2009 #7 Skrevet 18. november 2009 Var innom mammahuset.no i går, der hadde de en snekkerbukse.
Gjøkeredet③ Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Jeg er i uke 18, og har til min store forbauslese ikke behov for gravidklær helt enda.. Forrige gang sleit jeg før jeg var 12 uker, men denne gangen er det helt anderledes.. Det kommer vel etterhvert. Har et par gravidbukser fra forrige svangerskap, ellers går det mye i lange singletter og lange gensere.
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Er 19+1 og bruker for det meste mammatights med tunika over. Tunikaene er både mamma og ikke beregnet som mammatøy. Mye vanlig klær passer fint som mammatøy. Jeg har nettopp kjøpt meg et par jeans-tights fra H&M i gråvask som jeg tror blir kule med høye støvletter og lange topper og jakker over. Jeg satser mest på mammabukser pga komfort og vanlig topper som jeg kan bruke igjen etter fødselen. Av truser er det hipster/bokser-modeller som gjelder, men jeg tror ikke det er lenge før jeg går over til de grufulle mammatrusene pga komfort. Trenger også noen mer behagelige BH-er snart. Det går mest i H&M siden de er nærmeste og rimeligste alternativet for meg. Synes de har en del fint også.
TBmaibaby2010 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #10 Skrevet 19. november 2009 Jeg har sett på den, likte ikke helt den typen.
TBmaibaby2010 Skrevet 19. november 2009 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2009 Det er tunikaer og tights/strømpebukse jeg ser for meg bruke fremover også, men kan også se for meg at det blir kaldt... Jeg er i utgangspunktet ikke vant med å gå i tights heller, liker best bukser, så jeg må nok se meg nødt for å finne en bukse og. Liker best hipster/bokser truser selv, må bare ha nye og større... Vet ikke om jeg kommer til å klare å bruke mamma truse noen gang, men kjenner allerede nå at det er godt med bukser og strømpebukser som går over magen.
Daydreamer 81 Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Liker best hipsters jeg også og har fremdeles noen jeans som passer ennå, men de begynner å stramme utrulig mye under magen. Så jeg kjøpte min aller første gravidbukse I DAG! :-) Er i uke 21. Og er avhengig av lange singletter som jeg kan ha på under alle toppene/tunikaene. Så jeg begynner å merker behovet for gravidklær komme raskt og brått på.....:-) Men veeeeeldig gøy da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå