Gå til innhold

Fortelle det på jobben???

Venter på lillebror-Høygravid!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 8 uker på vei, og hadde tenkt å vente til litt nærmere jul før jeg fortalte noe på jobben. Forrige gang jeg var gravid var jeg i kjempeform, så det var ikke noe problem med å vente å si noe.

Denne gangen derimot, er jeg mye kvalm og slapp. Måtte gå hjem fra jobben idag for andre gang pluss at jeg har gått tidlig/kommet sent noen ganger.

Føler kanskje at jeg må si noe nå, er jo litt snodig å gå hjem og være uggen hele tiden...

Tror nok en del har tenkt sitt også:))

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har samme opplevelse som deg. Fin form i forroge svangerskap som ble til barn, denne gangen veldig dårlig. Siden jeg sitter i landskap, og ganske tett på en av kollegaene mine, sa jeg det til henne da jeg begynte å måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Hun hadde allerede en mistanke, og det visste jeg, så var ikke noe problem å si det til henne.

Da jeg var hjemme fra jobb på 3. dagen sa jeg det til min nærmeste overordnede. Da var jeg 7 uker på vei. Hun hadde vel i grunnen mistenkt det hun også.

Det skal sies at jeg har veldig åpen kontakt med min nærmeste leder, så det kan nok være indivduelt hvor mye man føler man kan si. Men jeg synes av og til det er greit å være ærlig om ting. Fortalte henne også om en sa jeg hadde tidligere i høst, for jeg trengte noen dager hjemme, og at hun tok hensyn til at jeg trengte litt mere pauser osv.

Skrevet

Det hører forresten med at jeg vet at sjefen min ikke sier det til noen før jeg har gitt klarsignal. :-)

Skrevet

Jeg har fortalt det til min nærmeste sjef, men avdelingsdirektøren vet det ikke. Jeg er sykemeldt så de får tro det de vil, de spekulerer sikkert noe sinnsykt. Jeg kommer nok til å være sykemeldt til jeg er ferdig med uke 12, så da kan jeg jo være mer åpen om det.

Kanskje du burde tenke på en 50 % sykemelding, det må jo være slitsomt å være uggen hele dagen på jobb. Det skader jo ikke å orientere sjefen om ståa, slik at han/hun ikke tror helt andre ting om deg.

Skrevet

Jeg har fortalt det til de 2 sjefene mine, fodi jeg ville dele gleden og pluss at de vet hvordan det står til m meg!!!

Jeg er foreløbig fin form:) Var det de 2 forje også!!

Har supert forhold til sjefene da:)

Skrevet

Takk for gode råd! Tror jeg må fortelle det, er jo bedre enn at folk begynner å lure på hvorfor jeg er borte etc.

Sjefen min er grei hun, så jeg tror det skal gå greit sånn sett...Hadde bare planlagt å vente til jeg var litt lengre på vei/ting er litt mere sikkert... Men men, får heller satse på at ting går bra!

Og håper at dette svangerskapet snart begynner å ligne på det forrige:))

Skrevet

Jeg fortalte det til sjefen min i uke 7, da var jeg så kvalm hele tiden så jeg følte at alle kunne se det. Fortalte det i dag (uke 10) til resten av gjengen i "min" gruppe, og da hadde 3 (av 7) allerede en mistanke. Måtte si det nå følte jeg, buksene mine er for små og jeg har fått bekkenløsning.

Skrevet

Var hos legen idag. Fikk 40 % sykemelding, så jeg kan korte litt ned på dagene og forhåpentligvis bli litt mindre kvalm...

Så da er det val bare å fortelle nyhetene til sjefen imorra!

Satser på at det går bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...