Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om jeg burde begynne med grøt. Har en her på fire mnd. som er veldig urolig på natta og som ikke roer seg om han ikke blir ammet. Han har vanligvis vært våken en gang rundt kl tre og så igjen kl seks, mens nå er det plutselig etter en halvtime/time og ihvertfal når det har gått to. Føler jeg er "våken" hele natta :( på dagen spiser han stort sett som normalt, men har prøvd å gi han litt mer mot leggetid, men da er han ganske uinteressert. Ellers er han mer sutrete enn vanlig og har problemer med å falle i søvn... Har tenkt tanken på tenner og synes jeg kjenner en som er på vei, men det middelet jeg har kjøpt på apoteket som alle har sagt de ikke hadde klart seg uten, synes ikke å ha mye funksjone her ihvertfal, så tror kanskje ikke det er det. Noen med mer erfaring enn meg (er førstegangs) som kanskje vet om det er på tide å begynne med grøt? eller om det er noe annet som kan forårsake dette? han har hele tiden vært blid og fornøyd og sovnet lett av seg selv så er ganske redd for at dette nå blir ødelagt av hva det nå enn er som skjer nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt da han var ganske nøyaktig 4 mnd. For her begynt han også å våkne flere ganger på natt og ville ha mat (og spiste masse hver gang, så ingen kosesuging). Tidligere sov han fra kl 19 til ca kl 2.30 før han våknet og ville ha mat.

Har fått full porsjon med grøt i nesten en uke nå, men ser ikke ut til å hjelpe særlig på nattesøvnen.Våkner likevel kl 22.30, 2 og 4 (sånn ca-tider) og så står vi opp kl 6. Men nå lurer jeg på om det bare er at han våkner til disse tidene for di det har blitt en vane. Skal i alle fall prøve å ikke gi mat hver gang han våkner og se hvordan det går.

Jeg begynt å gi grøt så tidlig fordi han er en stor gutt og merker at han krever mer mat nå enn tidligere. På dagtid kan jeg amme annenhver time når han er våken. Så syns det var greit å få begynt med litt mer fast føde. Er vel ikke lenge til vi begynner med grøt på morgen heller tenker jeg.

Skrevet

Jeg begynte med grøt når lillegutt var 3 mnd og 3 uker. Han er også en stor gutt og trenger mye mat. men har ikke hjulpet noe på søvnen og han har fått det i 2-3 uker. mener å ha lest at det er 50 prosent sjasne for at de sover mer av grøt. Men om han ikke virker fornøyd er det jo bare å starte med grøt, men er stor fare for at det ikke hjelper på søven desverre.. Men du kan jo være heldig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...