Gå til innhold

Termin 080110

gutt og jente og ei i hjerte

Anbefalte innlegg

• 5 uker senere...

Fortsetter under...

Hei. Jeg har nå kommet til 37+1!!! Holdt meg frisk også.

Men rundt den tiden jeg fikk svangerskapsforgiftning sist begynte trykket mitt å stige litt. Og jeg fikk noen dager hvor jeg kjente litt mer vann i kroppen. Da ble jeg livredd og var sikker på at nå skjer det igjen. Dette var i uke 30-31. Da kontrollerte jeg blodtrykk og urin 2-3 g uka.

Etter det gikk "over" ble alt lettere og trykket sank/normaliserte seg igjen. Det var ikke snakk om mye opp og ned, men jeg har ligget på 70 og da var det oppi 85 (snakker om undertrykket nå) Mens nå har det ligget på 80 etter det. Jeg har også drikke mye mye vann for å sile ut væsken. Blir lett nervøs så fort jeg får litt ødemer. Har ringene på enda, men jeg kjenner nå at leggene har est litt. Men det er jo på den annen side helt normalt så sent i svangerskapet.

Har begynt å håpe at dette skal gå bra. Men er litt redd også.. det kan jo komme når som helst.

Har vært på sykehuset på vekstestimering/UL hver 2. uke nå siden uke 28 tror jeg det var. Ellers variert mellom jordmor og lege sånn at jeg har kontrollert meg 1-2 g uka. Har følt for det! Blir veldig stresset hvis det går for lang tid mellom hver kontroll pga at det kom så fort sist.

Å så bra at du har kommet så langt:) Og at BT nå er stabilt!! Godt å høre! Forstår at du blir nervøs ang vannet i kroppen, men det er ganske vanlig å få vann i kroppen helt på slutten. Og uansett om du skulle føde nå vil jo alt gå bra:) Jeg fødte selv i uke 37 førstegangen.

Så bra at du har fått så mye oppfølging! Kjenner til at stresset kommer hvis det går for lang tid mellom kontrollene selv om jeg bare er litt over 14 uker.

Jeg har gått på 5 kontroller og nå fremover en gang hver 14 dag. Har heldigvis ikke hatt noe tegn til at jeg skal bli syk tidlig enda.

Sist gikk BT opp i uke 15 og proteiner hadde jeg fra uke 13. Så jeg takker for hver dag jeg får være frisk nå og prøver å tenke at jeg skal komme meg til uke 25 uten å bli syk.

Nå er det snart termin for din del og det blir kjekt å høre hvordan det gikk:)

I mellomtiden GOD JUL og kos deg med magen:)

Ønsker deg også masse masse lykke til! Skal krysse fingre - nå uten ringer (tok de av samme kveld som jeg skrev innlegget pga at det strammet litt..) og tær.

Ble redd igjen den kvelden jeg skrev innlegget pga at jeg kjente det strammet i fingrene og var ekstra hoven i leggene. Også tok jeg blodtrykket hjemme med hjemmeapparat, og det var litt høyere enn jeg pleier. Det stemmer ikke helt - viser alltid for lave verdier. Men har jo målt så ofte med det så regner med at jeg kan få en indikasjon om det er litt høyere eller lavere eller stabilt.

Dro på blodtrykk og urin kontroll neste morgen, og var igjen sikker på at noe var i gang, men da var blodtrykket 120/78 og 0 proteiner. Så nok en gang var jeg veldig takknemlig.

På en måte ønsker jeg så veldig at lillegutt holder seg helt til termin 8 januar, eller hvertfall til over nyttår! Det er jo kjedelig med bursdag midt i jula og. Men på den annen side hadde jeg kanskje blitt bare lettet om fødselen startet og jeg slapp å gå på nåler og lure på om kroppen "rekker" å sette seg selv igjen før en evt forgiftning slår til. Hvis du skjønner.. Har så innmari lyst at det skal settes igang naturlig!..

Men nå føler jeg meg nesten bortskjemt når jeg snakker sånn, for bare for noen mnd siden så tenkte jeg at bare jeg kommer til uke 32 så skal jeg være kjempefornøyd! ;-) Mye vil ha mer..

Men det er kanskje ikke så rart heller. Drømmer jo om et helt normalt forløp. Hvem gjør ikke det..

Du får tenke positive tanker, slappe masse av, gå på kontroller såpass ofte at du ikke blir for stresset innvendig - så går nok dette veien for deg!

GOD JUL! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...