Lykkelig2 Skrevet 18. november 2009 #1 Del Skrevet 18. november 2009 Mannen har fått påvist noe dårlig sædkvalitet. Ikke så dårlig at vi ikke kan klare det selv sier de, men det kan ta tid. Det er få spermier men de som er er bra. De snakket om at vi kanskje må ha hjelp. Noen som har erfaring med slik hjelp? Noe med å hente ut spermier og putte inn i egget mitt forsto jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141002716-noen-her-med-menn-med-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 18. november 2009 #2 Del Skrevet 18. november 2009 Hei. Ja det kan være at dere trenger hjelp via prøverør og ICSI metoden. Du går på en del medisiner. Så tar de ut egg av deg, han avgir prøve - akkurat som ved vanlig prøverør (IVF). Men via Icsi metoden så tar de en og en av de gode sædcellene og sprøyter direkte inn i ett og ett egg i labratoriet. Dagen etter får dere vite antall egg som er befruktet, og ca 2 dager etter uttak så setter de ett egg tilbake hos deg (resten blir fryst ned til senere bruk om de er av bra kvalitet). Mange som lykkes med å bli gravide på det! Se bare alle inne på forumet for ass befruktning:=) Selv holder mannen min og jeg på med icsi hos fertilitetsklinikk, en kjempe spennende periode som krever tåmodighet..he he. Mannen min har heller ikke spesielt merkbar nedsatt kvalitet, og vi fikk også beskjed om at vi kunne klare det selv. Men etter mange år forsøk på egenhånd så har vi ikke lykkes. Derfor har vi nå være igjennom første icsi, som dessverre ble negativt. Men fantastisk å få god hjelp av proffe i faget - dette er velkjente metoder på fertilitetsklinikken, så det kan lett få fortgang i prosessen for deg å bli mamma:=) Lykke til, uavhengig om dere fortsetter prøvingen hjemme eller kommer igang med icsi. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141002716-noen-her-med-menn-med-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/#findComment-141003539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkelig2 Skrevet 18. november 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 18. november 2009 Tusen takk for svar! Jeg skal på gyn.undersøkelse 1 desember. Men siden jeg har født et velskapt barn for 5 år siden og vært gravid 2 ganger (dette med eksmannen) så regner vi med at det er hos min nye mann ligger siden han har fått påvist noe dårlig kvalitet. Føles litt rart å plutselig måtte ha hjelp. Tålmodighet er noe jeg ikke har for mye av så dette kan bli spennende hehe. Hvor mange forsøk har man? Måtte dere vente lenge for å komme igang med behandling på fertilitetsklinikken? Koster det mye eller får man dekt noe av beløpet fra trygdekontoret? Det ble mange spørsmål men dette er en helt ny situasjon for meg! Ønsker dere masse lykke til og håper neste forsøk blir positivt :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141002716-noen-her-med-menn-med-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/#findComment-141005078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingeling27 Skrevet 19. november 2009 #4 Del Skrevet 19. november 2009 Hei, jeg har også vært medlem i denne gruppen slitere. vi ble gravide i februar i år som gikk alvorlig galt. barnet hadde dødelig navlebrokk og vi måtte avbryte svangerskapet. deretter fikk mannen påvist dårlig sædkvalitet med 0 morfologiske (ideelle) spermier . det var 2 prøver på riksen som viste dette. han ble så henvist til dr ken purvis hvor prøvene sa det samme. han fikk en hestekur ,men prøvene var ikke noe bedre. han dro så til spesialist på moelv. fikk beskjed om at han hadde betennelse i pungen og alt for mange hvite blodlegemer. fikk pencilin for dette...deretter fikk vi beskjed om at sannsynligheten for at vi skal bli gravide på egen hånd var svært liten og jeg ble også sendt til utredning. var på utredning i september hvor alt var bra med meg...og vi skulle tenke på hvordan vi skulle gå frem mot prøverør samt om vi ville ha offentlig eller privat. vi bestemte oss for å vente til etter bryllupet i august neste år med prøverør siden jeg også har ny jobb. men mensen kom aldrig, og jeg er gravid så ikke mist helt motet, det skjer når man minst aner det og kroppen slapper av vet alt om å være i din situasjon og alle tankene som følger med. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141002716-noen-her-med-menn-med-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/#findComment-141010628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
to snart tre Skrevet 21. november 2009 #5 Del Skrevet 21. november 2009 Hei Christina0307 Dere får i det offentlige 3 forsøk. Kan ta forsøk i det private utover dette, men det er dyrere. Lommeboken bestemmer jo litt på hva dere velger:=) I det offentlige dekker staten all kostander på medisiner på disse 3 forsøkene utover 15 000,- som dere må dekke selv. Det vil si at når dere i løpet av forsøkene har kommet over 15 000,- så vil dere få refundert resten av medisinkostnadene fra staten via refusjon. Vente tiden for oss i våres var i Porsgrunn 3,5 mnd. Vet at den har vært lenger etter sommeren, men det kan variere veldig. Når dere kommer inn så får dere samtale med lege som bestemmer hvordan behandling dere skal tilbys og evt når dere kan komme i gang. Er dere veldig heldige så kan dere starte på dag 20. i den første syklusen, ja så klart om det passer med syklusen når du kommer inn og hva de har plass til på klinikken. Selv kom jeg ikke så raskt i gang, pga sommerstengt på klinikken. Tålmodighet er virkelig noe man trenger i dette gamet:=) Masse lykke til videre til alle som sliter:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141002716-noen-her-med-menn-med-d%C3%A5rlig-s%C3%A6dkvalitet/#findComment-141018003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå